(Buik)dansen, zumba, enz....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

(Buik)dansen, zumba, enz....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:02

Al meer dan 2 jaar doe ik braaf aan yoga/pilates, waar ik voornamelijk mee ben begonnen vanwege stressklachten en rugproblemen.
Doel was, om wat soepeler en leniger te worden, ontspanningsoefeningen te leren en gewoon, plezier.

Inmiddels ben ik er een beetje op uitgekeken, :O het is weinig vernieuwend meer.
Tuurlijk merk ik wel dat ik steeds ietsjes leniger wordt maar dat is het wel.

Nu 'zoek' ik een nieuwe sport.
Ik ben erg kieskeurig en vind weinig echt leuk...
Iets als aerobics, steps enzo vind ik echt verschrikkelijk bijvoorbeeld. :')

Nou spreekt buikdansen, zumba, andere dans me erg aan.
Vooral ook vanwege de combinatie van actief bezig zijn(op muziek),lenig blijven/worden en goed voor de spieren.

Zijn hier mensen die dit doen?
Ik ben bijna 33 en totaal niet op zoek naar streetdance ofzo overigens...
Gewoon iets zonder teveel 'kijk mij eens mooi/lening/sexy/goed /..." maar gewoon leuk en gezond...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:06

ik ben pas begonnen met zumba, train nu bij de oudere en revaliderende dansers, want de "echte" groep ging mij nog ff wat te snel maar het is leuk en afwisselend om te doen

ik zou zeggen neem gewoon een proefles, of een paar en proef er eens aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:07

Ik doe Zumba en vind het echt heel leuk!
Lekker actief bezig, gewoon met zijn allen en het hoeft allemaal niet perfect.
Zelf heb ik ook het ritme van een lollistokje :')

Wat misschien ook wel leuk voor jou is, is Piloxing.
Dat is een combinatie van dans, yoga en boxen.
Erg intensief, maar wel interval training waardoor het erg goed te doen is.

Anoniem

Re: (Buik)dansen, zumba, enz....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:09

Piloxing ken ik niet, eens zoeken.

Proefles is altijd handig, dat wil ik ook zeker doen als iets me echt aanspreekt...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:41

Ik heb buikdans gedaan (2,5 jaar les, nu alleen nog zelf) en doe nu af en toe zumba
Ik vind beiden niet met elkaar te vergelijken! Buikdans is veel meer techniek en zumba is meer lol en goed voor je conditie. Beiden erg leuk, dat dan weer wel :D

Pole fitness overwogen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:45

ik heb van september tot februari zumba gedaan vond het onttzettend leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:47

Pole fitness, is ""gewoon"" paaldansen toch?
Dat spreekt me minder aan...weet ook niet of dat hier in de omgeving te vinden is.

Snap wel dat zumba en buikdans heel anders is, en niet echt met elkaar te vergelijken...
Maar wel beide 'dans', en op muziek...

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:16

Op zumba als 'sport' zijnde geraak je ook snel uitgekeken hoor :). De eerste les is misschien wat lastig om te volgen, de tweede gaat al vlotter, en vanaf dan is het twee vingers in de neus. Tuurlijk, het blijft sporten en bewegen, maar het is absoluut geen sport die je veel zal bijbrengen of uitdagen om vooruit te gaan.
Denk dat je dat met buikdansen veel eerder gaat hebben, omdat het daar een stuk technischer gaat en je daadwerkelijk bewegingen leert.

Al eens gedacht aan een latino-dans (salsa, bachata, kizomba)? Van zodra je het beginnersniveau voorbij bent kan het ook stevig intensief zijn, je leert constant bij, en het is echt fantastisch leuk om te doen....

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:38

Salsa dansen! Nu 3 lessen gehad en vind het helemaal geweldig! De leeftijd varieert enorm (van 20 jaar tot 60+). Dit maakt het daarom ook zo leuk. Maakt niet uit hoe oud je bent of hoe goed je bent, zolang je maar plezier hebt. :D

Edit: heb ook zumba gevolgd. Vond het eerlijk gezegd niet veel aan. Hier vond ik dus wel heel duidelijk dat iedereen elkaar beoordeelde op hoe 'goed' je het kon. Ik volgde dit in een sportschool en het was iedere keer hetzelfde. De mensen die het leukst konden dansen stonden vooraan en elke keer kwamen dezelfde pasjes weer. Bij ons werd je in de les 'gedumpt' met het idee: red je maar uit de danspasjes. Salsa wordt gegeven in cursus en op verschillende niveaus. Vind dit persoonlijk veel fijner. Misschien dat zumba elders wel goed gegeven wordt hoor. Maar mijn ervaring is in elk geval niet goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:26

Salsa heb ik eigenlijk niet aan gedacht.
Heb overigens wel vrij zwakke enkels, ik weet niet of je met salsa ook echt op hakken moet?
(ik loop wel op hakken,maar dansen is wat anders haha)

Zumba geven ze bij ons op de sportschool dus ik kan wel altijd proefles doen.
Geen idee hoe de groep is...

Overigens heb ik ook een dansschool gevonden die bellyfit, buikdansen en bollywood dansen doet..
Lijkt me dus ook wel leuk om eens te proberen/zien.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:29

Nee hoor, hakken dragen is niet verplicht. Ik draag zelf ook stevige veterschoenen :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:36

Ik doe ook zumba, vind het erg leuk. Maar we hebben dan ook een leuke, gevarieerde groep.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:58

KiMmK schreef:
Nee hoor, hakken dragen is niet verplicht. Ik draag zelf ook stevige veterschoenen :)

Hoeft inderdaad niet :). Ken veel mensen die 't op platte schoenen dansen. Zelf dans ik het liever met een hak, gewoon omwille van de iets andere houding die je dan aanneemt, die het voor mij iets makkelijker maakte om er echt in mee te gaan... Maar dat is persoonlijk.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:17

Ik doe ook twee keer per week aan Zumba, vind het erg leuk!
Er worden wel steeds nieuwe dansjes aangeboden en daardoor raak je er volgens mij ook niet echt op uitgekeken :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:20

Anoniem schreef:
Pole fitness, is ""gewoon"" paaldansen toch?
Dat spreekt me minder aan...weet ook niet of dat hier in de omgeving te vinden is.

Sportief paaldansen ;)
Hoeft een sexy-flexy dans te zijn.
Ontzettend goed voor je spieren, lenigheid en zelfvertrouwen! :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:31

Aranel schreef:
Ik doe ook twee keer per week aan Zumba, vind het erg leuk!
Er worden wel steeds nieuwe dansjes aangeboden en daardoor raak je er volgens mij ook niet echt op uitgekeken :)

Wij hebben ook zumba op 'populaire muziek' Zoals blurred lines bijvoorbeeld, niet zozeer 'standaard' zumba muziek. Vind ik ook heel erg leuk (alleen akward als je in een winkel staat en die muziek staat op... moet je dan altijd erg inhouden om niet dat dansje te doen)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:37

Ik doe aan aquazumba. Is ook erg leuk.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:46

Ik heb een jaar buikdansen gedaan. Ik vond het erg leuk! :)
Om nu te zeggen dat ik er leniger en gespierder van werd, nee. Maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat het niveau niet zo hoog lag. Daarom ben ik er onder andere mee gestopt. Als je echt op een goede dansschool gaat buikdansen zul je inderdaad meer techniek leren en wordt het waarschijnlijk uitdagender voor je lichaam.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:47

Bodyjam ken ik niet.
Wordt op onze sportschool niet gekeken maar kan eens kijken of dat ergens in de buurt ook te doen is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:59

welke regio zit je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:10

Gelderland, ik pb je ff.