Ik zal beginnen bij het begin.
Het begon toen ik in klas 2 zat. Ik had voor de eerste keer een migraine aanval, met aura.
Ik was doodsbang, ik zat in de bus toen het begon en zodra ik thuis was zag ik niks meer.
Ik dacht dat ik blind werd o.i.d. Eenmaal thuis op de bank gaan zitten en het trok weer weg.
Maar ik had verschrikkelijke hoofdpijn en was misselijk. Snel 2 paracetamolletjes opgegeten,
en voor zover ik me herinneren kan was het toen wel te doen.
De tweede keer was halverwege klas 3. Ik was samen met mijn zusje en onze verzorgspony
met de trailer naar de manege geweest en we moesten haar eruit halen. De aura begon langzaam
aan te komen, maar ik zou de pony uit de trailer halen. Dit heb ik mijn zusje maar laten doen,
omdat ik wist dan het anders niet goed zo komen. Toen we weer thuis waren heb gewacht tot
de aura weg was en toen had ik weer verschikkelijke hoofdpijn. Dus weer paracetamolletjes gehad, maar dat hielp
bijna niet. Ik ben op bed gaan liggen en heb 2 uur geslapen. Toen ik wakker werd
had ik alleen nog een doffe pijn in mijn hoofd.
De derde keer was in klas 5. Ik zat weer in de bus richting school, samen met een vriendin.
Ik wist nu wat het was dus heb het rustig uitgezeten, maar daarna was ik heel misselijk.
Ik heb toen ook overgeven. Daarna had ik eigenlijk nergens last van. Een klein beetje hoofdpijn,
maar dat was zo weg.
De laatste keer was thuis. Ik zat thuis omdat ik een gebroken voet had. De nacht ervoor was ik al
wakker geworden met knallende hoofdpijn, waardoor ik ook bijna niet meer in slaap viel.
Dit had ik ook nog nooit eerder gehad. Toen smiddags begon de aura weer, die heb ik weer uitgezeten.
En daarna ook weer erge hoofdpijn..
Eerst wist ik dus niet wat dat was, maar na even googlen zag ik dus dat het migraine met aura was.
Het vreemde is alleen dat het niet regelmatig komt, maar 1 of 2 keer per jaar. Of soms niet eens 1 keer
in een jaar. Verder heb ik wel de symptomen.
Nu heb ik altijd al snel hoofdpijn gehad. Dit is vooral als ik aan het gek doen ben, met mijn hoofd
ondersteboven hang (wat niet heel vaak voorkomt
), of een hele dag op school zit.Kun je dan ook migraine hebben dat je soms wel een aura hebt, en soms niet?
De hoofdpijn met aura is sowieso wel veel heftiger dan die zonder aura en die is vaak ook
aan 1 kant van mijn hoofd.
Nu is mijn vraag: is het wel migraine?
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?
Verder ben ik nog niet bij de huisarts langs geweest. Ik heb maar zo af en toe last van de hoofdpijn
met aura, dat ik het eigenlijk niet nodig vind. Als ik geen hoofdpijn heb, waarom zou ik dan gaan?
En als ik wel hoofdpijn heb, dan heb ik er de gelegenheid niet voor (bijv. in de bus)
Als je dit allemaal hebt gelezen:
, het is geen leuk verhaaltje 
Ps. voor de mensen die zich afvragen hoe een aura er dan uitziet: http://www.hoofdpijnpatienten.nl/soorten-hoofdpijn/migraine/75-migraine2.html.
En dan een klein stukje naar onder scrollen. Daar zie je een plaatsje staan met start.
Druk op start en het begint.

), nu een jaar geleden en ik wist echt niet wat me over kwam! Ik kan dan ook echt niet meer recht lopen of recht naar voren kijken.