Eenzaamheid bij ouderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Eenzaamheid bij ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:47

Je kent ze vast wel ouderen mensen die je altijd samen ziet, ondernemen van alles, gaan dagjes uit en soms ook nog op vakantie, tot een van hen 2 komt te overlijden.
Partner valt in een gat want in je eentje door het park slenteren is niet hetzelfde als samen een wandeling maken.

Op mijn werk kom ik ze helaas ook tegen en ze vragen om hulp! Nu wonen wij in Nederland en om alles in goede banen te leiden heb je voor zorg in een verzorgingshuis een indicatie nodig, zo ook voor dagbesteding, dit krijg je niet zomaar.

Maar degene die ik bedoel mankeren vaak onvoldoende om een indicatie te krijgen, wie o wie weet waar deze mensen kunnen aankloppen.

Verder dan een indicatie aanvragen (bij problemen) of eventueel maatschappelijk werk kom ik eigenlijk niet. Op bokt zitten een hele hoop mensen die misschien nog andere opties weten?

Ik werk als doktersassistente en mensen komen toch vaak naar hun huisarts of assistente met dit soort zaken.

s_casper

Re: Eenzaamheid bij ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:04

In Rotterdam b.v. heb je verschillende maatjesprojecten. Misschien eens kijken of er ook zulke projecten in de buurt zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 21:10

Bedankt voor de tip, dit blijkt er inderdaad te zijn!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:08

als ze nog goed ter been zijn kunnen ze misschien vrijwilligers werk gaan doen in een verzorgingshuis? Waar ik werk helpen veel ouderen met bv de koffieochtend of het sjoelen, dammen, zingen, breien. Zijn ze wel de hele dag onder de pannen zonder dat ze er wonen :)
Ik zie mensen echt opbloeien als ze wat omhanden hebben.