Conditie/beter in je vel zitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Conditie/beter in je vel zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:13

Hoi Bokkers,

Steeds meer merk ik dat ik niet lekker in mijn vel zit, en ook dat ik me te dik vind worden.
Niet echt heel leuk dus.

Máár: in plaats van nu op te bank te gaan jammeren en chocola te gaan eten vraag ik om tips!
Dus bij deze:

Hoe kan ik wat aan mijn conditie gaan doen? Ik zit al te denken aan wat vroeger op te staan op de schooldagen en een ronde te gaan joggen. Iemand hier tips bij? Ik wil niet zomaar impulsief domme dingen gaan doen.

Help mij aan een goede conditie en een goed vel :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:16

Sportschool gaan samen met je moeder/vader?

Yasmijntje

Re: Conditie/beter in je vel zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:17

Persoonlijk ren ik liever in de buitenlucht/doe oefeningen op het gras dan in zo'n sportschool.
Het is natuurlijk een goede optie, maar misschien niet voor mij :(

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:18

je hebt een hardloopprogramma wat je op je mobiel kan zetten. vertelt je precies hoe lang je moet rennen en hoe lang je moet lopen en bouwt elke les op. super handig. of indd naar de sportschool

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:20

Yasmijntje schreef:
Persoonlijk ren ik liever in de buitenlucht/doe oefeningen op het gras dan in zo'n sportschool.

Ah oke, het ligt er natuurlijk ook aan voor wat voor sportschool je gaat, ik zit op een sportschool waar bodybuilding ed niet is toegestaan, dan krijg je ook meteen een hele andere sfeer en ik vind het heerlijk sporten. :)

Qua conditie, misschien is een workout iets voor je? op youtube en online kan je veel workouts vinden, die je steeds zwaarder kan maken.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:20

Bootcamp! Lekker in de buitenlucht en super pittig! Helpt je zowel aan een betere conditie als een strakker velletje! Succes!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:21

Dat klinkt inderdaad een stuk beter dan dat je als dik varkentje (voor mijn gevoel dan) tussen van die afgetrainde lichamen wandelt :P

Misschien wel ja, goed plan! Alleen dat klinkt zo door het hele huis als ik zit te stampen.. jammer dan!

@vraagteken, ik ga eens kijken!

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:22

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:22

Hardlopen! Ik zat ook niet lekker in mijn vel en wilde afvallen. De sportschool vind ik niet zoveel aan dus ben sinds januari aan het hardlopen. Heerlijk! Even je hoofd leegmaken en ik voel me echt lekker als ik een stuk heb hardgelopen. En de Weegschaal geeft ook positieve cijfers aan :-)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:26

@machotjuh, wat doe jij dan?
Ontbijten en dan gewoon sportkleding aan en hup rond hobbelen? Ik heb namelijk echt geen idee of je nog ergens rekening mee moet houden :oo

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:29

Hardlopen! werkt super. ik loop 3/4 keer in de week. ben mer het programma start to run begonnen van evy de 5 km. Nu loop ik een half uur per keer met een tempo van 7km in een half uur. Ik kan je wel vertellen dat het leuker is om met iemand samen te lopen :j

edit ik loop savonds
Laatst bijgewerkt door roooooss op 06-05-14 18:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:30

Vaak als je gaat sporten voel je je vanzelf beter en zekerder!

Als je gaat hardlopen, begin dan wel rustig aan! Je kan inderdaad een trainingsschema op je telefoon zetten, ik geloof dat Evy tegenwoordig ook een app heeft.

Eigenlijk dacht ik ook dat de sportschool niks voor mij zou zijn, maar ondertussen ga ik toch al 2 jaar braaf een keer of 3-4 of meer in de week. Ik doe groepslessen, superleuk! Moet je maar eens opzoeken, ik vind lessen als Zumba, Sh'bam, BodyPump, Fat Attack en Steps erg leuk.
Zelf heb ik ook een tijd hardgelopen, maar het is niks voor mij. Ik kreeg steeds enorm last van m'n scheenbeen, echt ik kon niet meer lopen. Terwijl ik wel gewoon netjes opgebouwd heb.

Nu ik lekker sport en gezond eet voel ik me zoveel beter! ben pas een paar kilo afgevallen, maar zit al zoveel beter in m'n vel! Succes :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:31

Annabel schreef:
Yasmijntje schreef:

Ah oke, het ligt er natuurlijk ook aan voor wat voor sportschool je gaat, ik zit op een sportschool waar bodybuilding ed niet is toegestaan, dan krijg je ook meteen een hele andere sfeer en ik vind het heerlijk sporten. :)
HUHHHH!? Mag je daar alleen op een band rennen ofzo?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:33

Sneu genoeg voor mij heb ik niemand om mee te lopen dan.. maar als het een succes is heb ik wel het idee om mijn ouders te overtuigen iemand te kópen om mee te wandelen..

Helaas heb ik een !@*#!@( blackberry waar geen app op kan: fijn, héél fijn.

Ook heb ik al wel eens zumba gedaan maar vond dat niks, komt omdat ik me erg onzeker voel denk ik: eerst danste ik veel, maar ben daar het plezier in verloren door extreme competitieve mensen.

Dat klinkt heel fijn! Dat hoop ik ook te bereiken.

Even voor als het enigzinds belangrijk is: ik ben 15 :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:34

MiCoach werkt volgens mij wel op Blackberry Yasmijntje. Daar heb ik zeker 3 jaar mee gelopen en ben pas onlangs overgestapt naar een sporthorloge. Je kan op internet aangeven wat je wil bereiken en wat je start conditie is. Daar wordt het schema dan helemaal op aangepast. En het is gratis!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:36

Ik heb een tijdje hardgelopen met start 2 run. Daarbij bouw je heel langzaam op naar 30 minuten hardlopen, je volgt het 3 keer per week. Het is met muziek en iemand die zegt wanneer je moet wandelen en wanneer je moet rennen, tussendoor krijg je ook tips enzo. Het zijn gewoon .mp3 muziek bestanden dus die kunnen volgensmij op elk apparaat :). Zorg er wel voor dat je goede hardloopschoenen hebt!

MeMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:37

Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen met een schema van deze website:
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
Daarna ben ik verder gegaan met het schema waarna je een uur achter elkaar kan lopen. Nu ik studeer zit ik ook bij de studentenatletiekvereniging om snelheid en techniek te trainen. Als je wat langer en fanatieker gaat lopen raad ik je wel aan om schoenen te kopen bij een winkel waar ze je filmen zodat je minder kans hebt op blessures. Ook looptechniek trainen bij een vereniging of loopgroepje zorgt voor minder kans op blessures en is erg gezellig.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:43

Ik doe nu shred! via youtube. het kan in 30 dagen, 10 dagen level 1, 10 level 2, 10 level 3. 20 minuten per keer.
Ik ben ook nog eens op dieet met Sonja :D .

In 5 weken 5 kg eraf, maar door shred maak ik spiermassa aan, maar ben 3 cm in de taille afgevallen in 14 dgn tijd. Ik doe shred 3 x in de week.
Is zwaar, maar wordt steeds makkelijker!!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:21

Ik vind de groepslessen van de sportschool ook leuk! Apparaten vindik verschrikkelijk, aar de lessen zijn best te doen en als je een abbo hebt mag je onbeperkt lessen :) . Nee, ik heb niet altijd zin, maarik heb ook niet altijd zin om naar school/m'n werk te gaan en uiteindelijk moet je je daarover heen zetten.
Zelf doe ik RPM, hoef je niets voor te kunnen behalve trappen :')

Hardlopen doe ik ook, maar het is toch moeilijk als je nuet iemand hebt die je door de moeilijke momenten heen sleept, maar met dit weermis het heerlijk en je merkt snel resultaar :) . Ik heb zelf een coach to 5k app ofzo, je hebt verschillende met schema's en een voice-over en dat je je eigen muziek kunt gebruiken. Je kunt ook endomondo downloaden en daarop een schema laten genereren afhankelijk van je doelen, maar die schema's vind ik zelf vrij pittig voor een beginner... :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:22

lekker gaan fietsen :-) muziekje op, tracking system aan (werkt motiverend!) en voor je het weet heb je 20 km gefietst :-)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:40

Maandag heb ik lekker gefietst!

Wat een tips allemaal, ik ga ze even rustig doorlezen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:47

als hardlopen je leuk lijkt, idd een trainingschemaatje volgen, niet ineens als een dolle gaan rennen , staan hier in het topic al een paar goeie tussen.

ik zou trouwens als je 's ochtends wil gaan hardlopen gewoon je sportkleren aan trekken, banaantje oid eten, dan gaan hardlopen en dan thuis douchen en daarna ontbijten.,
hardlopen met een normaal ontbijt in je maag is meestal niet zo fijn .

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:01

Je kan ook zonder app lopen, ik loop gewoon met een alarmpje en die zet ik op bijv. 35 minuten en dan ga je hardlopen met een leuk muziekje aan. Dan gaat het suoer snel. Dan is het ook niet erg om alleen te gaan lopen.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:07

Vervelend dat je je zo voelt, maar ik ken het ;)
Heb zelf aan dit topic ook wel tips: [HK] Motivatie topic - Gezond eten/afvallen/goede leefstijl

Ook lees ik mee bij de motivatie topics voor hardlopen. Misschien dat je daar eens kunt kijken.
Succes ermee! En belangrijkste is, als je zelf maar hard genoeg wilt! Ik loop ook alleen hard, niemand die met me mee wil/kan (soms vriend op de fiets, die mag niet hardlopen). Maar als je niemand hebt, kun je beter jezelf die trap onder je kont geven en doorgaan. Uiteindelijk is alleen lopen met een muziekje op ook heerlijk genieten (vind ik)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:09

Neem eens een proeflesje bij een crossfit box bij je in de buurt. Veel minder saai en muf als de gemiddelde fitness, véél aangenamere sfeer en veel minder saai dan gewoon te gaan hardlopen. Het idee van bootcamp zit er voor een stuk ook in, maar wordt aangevuld met een stuk krachttraining (weightlifting en powerlifting, maar die benamingen klinken enger dan dan ze zijn :+ )

Ik heb ooit heeel veel sporten uitgeprobeerd (hardlopen, zwemmen, zumba, bodypump, fitness, dansen, kickboksen,...), en er is nooit iets geweest dat mijn zelfvertrouwen en zelfbeeld zo omhoog gehaald heeft als crossfit (extra plus: ik ben mss mr 2kg kwijt, maar zit wel stukken strakker in mijn vel, ben een ruime kledingsmaat gezakt en pas terug in kleren die ik normaal maar pas als ik 6kg minder zou wegen)

Opletten als je googled: filmpjes kunnen afschrikken :+. Maar hou in gedachten dat dat vaak filmpjes zijn van elite. Bij ons zitten 50 plussers, mensen die geen km kunnen hardlopen voordat ze starten, mensen met zwaar (>30kg) overgewicht,... Alles wordt aangepast tot op een niveau datjij kan.