Wanneer hou ik eens op..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Wanneer hou ik eens op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 00:27

Hoihoi,
Wil gewoon even iets van me afschrijven.. Ik vind mezelf niet echt heel leuk, PUNT. En dan bedoel ik qua uiterlijk. Ben zolang ik me kan heugen erg onzeker geweest over mijn lichaam, en merk dat dit de laatste tijd steeds erger word, zo erg, dat ik soms echt kan gaan zitten janken als ik mezelf in de spiegel in mijn nakie zie staan. Ik weet dat ik niet zo streng moet zijn voor mezelf, dat ik ook naar de goede punten moet kijken etc, maar het lukt me gewoon niet meer.. Ik schaam me voor mijn figuur (ben niet dik maar vrij stevig 1.78 en 82 kg) heb cellulite, een flinke kont, maar absoluut niet stevig geen mooie borsten (hangen een beetje en ongelijk) en heb overal striemen omdat ik in het verleden 100 kg gewogen heb door medicijnen en daarna snel en flink afgevallen ben. (van 100 kg naar 74 kg) De striemen zitten echt overal, mijn benen, borsten, dijen, you name it. Doordat ik zo onzeker ben, heb ik ook nooit lang een vriend gehad. Niet omdat ze geen interesse hadden, maar omdat ik ze niet dichterbij liet komen, bang om verder te moeten gaan dan alleen handjes vasthouden. Het idee: niemand zal ooit dit lichaam mooi vinden, zit er zo erg diep in, en heb echt geen idee hoe ik dit er ooit uit krijg.. Ben inmiddels bijna 28 jaar, en het begint aardig aan me te vreten dat ik single ben, puur door enorme angst. (als ze me ooit naakt zien dan zetten ze het op een rennen, ik moet eerst afvallen, er beter uitzien etc.) Ik heb er vaak aan zitten denken om operaties aan te gaan voor verschillende dingen (liposuctie, borstvergroting etc) Ik vind het erg van mezelf dat ik zo denk over mijn eigen lichaam, maar het zit er zo diep in en voor mij is het een feit, ik heb geen mooi lijf.. Ik heb in het verleden therapie gehad over mijn zelfbeeld, omdat ik een flink pestverleden heb, maar met dit stuk heeft het me weinig geholpen. Vind mezelf verder echt wel een leuk persoon hoor, is ook niet dat ik mezelf niet oke vind qua karakter en wie ik ben als persoon en ook mijn hoofd vind ik prima, maar dat lijf, pfff.. Ik wou dit gewoon van me afschrijven, puur omdat ik benieuwd was of meerdere mensen dit herkennen, of misschien tips hebben hiervoor, niet om zielig te zijn of wat dan ook, ik voel me alles behalve zielig, maar het vreet wel erg aan me!

Astaloca

Re: Wanneer hou ik eens op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:29

Misschien moet je eens luisteren naar je onderschrift ;)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:37

Liefste TS,
Streng zijn voor jezelf, daar weet ik alles van. Het put je mentaal uit. Je piekert en zaait zo angst bij jezelf. Wegkrijgen is moeilijk, dat weet ik. Ondanks ze het je 1000 keer mogen zeggen. Je blijft stiekem toch erg streng.
Maar wat is jou ideaal lichaamsbeeld dan? Slank met dikke borsten en een strakke kont? Denk je dat het echt daar aan ligt dat je je zo voelt? Volgens mij zit dit allemaal veel dieper. Gelijk welke operatie je gaat uitvoeren ben je nog niet blij over wie jij bent. Aangezien je streng bent voor jezelf en de lat hoog legt, te hoog. Misschien helpt praten wel met mensen die hetzelfde voelen, meemaken als jij. Hoeft niet perse uiterlijk zijn, maar er zijn ook veel mensen die streng zijn voor zichzelf op basis van dingen bereiken in het leven.
Ja ik ben zo iemand, streng voor de omgeving en nog 1000 keer strenger voor mezelf. Want alles moet zijn hoe ik het wil. Niet hoe het loopt. Het gevolg hiervan en hoe ik hiermee probeer om te gaan wil ik je wel in een PBtje kwijt als ik je kan helpen.
:(:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 01:13

Meid, iedereen is zoals die is. Wees niet zo streng voor je zelf.
De ene vind wat meer gebouwt juist prachtig, de ander weer strak.
mij vinden ze vaak te klein en te tenger, dat kan ook nog :+
maar ik snap je punt heel erg hoor, ik heb het zelf ook.
maar ik heb geleerd, f*ck it, bevalt het diegene niet, zoekt ie toch een ander !

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 01:39

Ik kan me wel voorstellen dat je je niet zo lekker voelt. We worden allemaal doodgegooid met mooie vrouwen in tijdschriften etc. Maar vergeet niet dat deze vrouwen allemaal professioneel worden opgemaakt en aangekleed en dan nog worden foto's digitaal bijgewerkt om ze nog mooier te maken. En de rest van het gepeupel? Die is gewoon zoals ieder mens. De een is dun, de ander dikker, die heft grote borsten, de andere kleine. Ik geloof dat er maar weinig, vooral vrouwen, zijn die niet iets aan zichzelf willen veranderen. Maar weet je? Schoonheid komt van binnenuit. En als je mooi bent van binnen, ben je mooi van buiten. En iemand die jou echt leuk vind om wie je bent, neemt al die dingen waar je zo'n moeite mee hebt gewoon erbij. En zal het meer dan waarschijnlijk helemaal niet zo zien als jij het ziet. Dus, zet een mooie glimlach op en ben blij dat je mooi van binnen bent. Dat blijft. Uiterlijke schoonheid niet.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:15

Zoek hulp.

Bokkers kunnen nu wel allemaal mooie praat houden over dat uiterlijk niks uit maakt , alles komt goed, kijk naar je onderschrift blabla. Maar als het in je hoofd zit dan zit het in je hoofd.

Als je zo onzeker bent dat het invloed heeft op je dagelijkse leven dan is het misschien goed om daar met iemand over te praten. Iemand die je kan begeleiden en op een verantwoorde manier kan leren om wat meer van jezelf en je lichaam te houden.

Onzeker zijn over jezelf is een vreselijk gevoel en daar kun je hulp bij zoeken. Daar is absoluut niks geks aan! Je kunt bij je eigen huisarts een doorverwijzing vragen.

Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat. Uiteindelijk ben jezelf de gene die van jezelf moet gaan houden. Succes!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:19

Ik sluit mij aan bij de vorige schrijfster. Zoek professionele hulp, want je hebt inmiddels een leeftijd dat dit al zo diep zit dat alle mooie praatjes, zelfhulpboeken etc echt niet meer helpen.
Sterkte en succes.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:19

Nou lieve schat.. Ik snap wel wat onzekerheid met je kan doen! Maar kijk voor de gein eens naar super sterren. Die worden allemaal gephotoshopt en zien er niet anders uit dan jij en ik.

Ik snap dat dit niks zal veranderen aan je gevoel. Misschien is het goed om eens met iemand te praten hierover. Vooral als het al zo diep zit.
Dan kunnen wij je wel adviezen gaan geven dat je een hele knappe dame bent, met een goed innerlijk. Dat werkt misschien een dag, hooguit een paar en dan verval je weer in je 'oude denkwijze' om het zo maar te noemen.

Praten met iemand die je kan begeleiden is misschien een spannende stap, maar je zal merken dat dit op den duur alleen maar in je voordeel gaat werken. Een vriendin van mij doet dit ook en ik merk aan haar dat ze steeds beter in haar vel gaat zitten!
Realistisch om te zeggen dat dit een lange weg is, maar het zal zeker zijn vruchten af gaan werpen.

Sterkte :)