Seborroïsch eczeem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Seborroïsch eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 21:05

Hallo!

Ik heb al zeker anderhalf jaar last van rode, jeukende plekken in mijn gezicht, hals, schouders en hoofdhuid. Hiervoor ben ik een half jaar geleden naar de dokter geweest, die heeft me toen een of ander hormoonsmeerseltje voorgeschreven. Dit hielp in eerste instatie enigsinds, maar het effect verminderde al snel. Ik werd zo ongeveer gek van de jeuk en ben vanmorgen dus weer heen geweest. Seborroïsch eczeem zeiden ze en ik hem een sterkere zalf mee gekregen. Dit blijkt dus niet echt weg te kunnen gaan (behalve over heen groeien) op symtoombestrijding na. Of te wel, blijven smeren. Vooral met chloorwater, heet douche water of juist kou zit ik helemaal onder de rode plekken en ga ik kapot van de jeuk. Ik hoop dus heel erg dat dit goed gaat helpen. En verder dus heel veel roos, en plakkaten op mijn hoofd en in mijn haar. Geen heel ernstig iets gelukkig, maar wel vervelend.
-O-

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Groetjes Hannah
Sorry als hier al meer topics over zijn, de laatste die ik kon vinden was van 2011.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:04

Kan het geen psoriasis zijn( door die plakkaten)?

Patty91

Re: Seborroïsch eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:07

Hi hannah41, hoe zien de plekken eruit? Zijn ze nat of zijn ze juist heel droog?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:07

Mijn vriend heeft dit en gaat daarvoor naar een dermatoloog. Loop jij daar ook? Of bedoel je dat met 'dokter'? :)
Bij hem is stress de aller allergrootste factor, meer ontspannen en stress zoveel mogelijk vermijden zorgen ervoor dat het bij hem nu is terug gegaan naar alleen flinke roos. De plakkaten zijn nu vrijwel weg. Je er druk om maken had bij hem een heel averechts effect. Ook gaan letten op je voeding had bij hem nut, hij is meer water gaan drinken en is meer op een evenwichting immuumsysteem gaan letten.
Ook heeft hij zijn haar heel kort geknipt, maar is voor vrouwen vaak geen optie.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 06-05-14 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:10

Oh verschrikkelijk :(

Ik zou zover mogelijk uit de buurt blijven van hormoonzalven. Rotzooi.
Heb hier zelf ook heel veel last van gehad en heb ontzettend veel baat gehad bij een natuurproduct. Tien jaar jeuk, en sinds drie jaar jeukvrij. *\o/*
Ik stuur je even een PB.

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:10

Hey, ik heb ook zoiets als jij hebt. Niet precies want ik heb het echt alleen op mijn hoofdhuid. Het heet ook geen eczeem bij mij maar het lijkt wel op wat jij hebt. Ik gebruik alleen een speciale shampoo omdat ik het dus alleen op mijn hoofdhuid heb. Ik weet dat de shampoo ook voor mensen met deze vorm van eczeem wordt voorgeschreven.
Denorex shampoo.
Bij mij heeft het echt perfect geholpen. Ik begon met 3x per week wassen met de shampoo. Langzaam afgebouwd. Ik was er nu nog ongeveer 1x per 2 weken mijn haren mee (verder gewoon met mijn eigen shampoo). Het stinkt wel en je hoofdhuid wordt ijskoud na het inmaseren met deze shampoo maar de schilfers en jeuk verdwenen bij mij als sneeuw voor de zon! Echt een aanrader!!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:42

Bedankt allemaal!
Ik ben niet bij een dermatoloog geweest, de huisarts zei dat die hoogst waarschijnlijk de zelfde zalf voor zou schrijven. Als dit niet helpt ga ik willen mijn ouders daar waarschijnlijk als nog met me heen.

@qeura: Nee, het is gelukkig geen psoriasis. :)
@Patty91: Heel droog, hoewel ik de plekken op mijn hoofd wel is dusdanig opengekrabt heb dat ze nat werden maar dat is niet wat je bedoelt denk ik.
@DaisyDarling: Stress is bij mij niet echt een probleem denk ik, ben op het moment uitermate rustig (vakantie :D ). Ik ga het water drinken zeker proberen.
@Puchje: Ik ben erg benieuwd :)
ElfiL92: Klinkt goed, ik ga dit eerst proberen en als het niet helpt zou ik het er eens met mijn ouders over hebben :)

De zalf lijkt trouwens wel al iets te helpen, de plekken zijn iets minder rood. :)

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:50

Ik had en heb af en toe ook rode droge vlekken in mijn gezicht. Eerst zat het een aantal jaar rond mijn ogen, bij mijn oren en af en toe op mijn wang of boven mijn lip. Ik ben toen ook bij de dermatoloog geweest en heb toen hormoonzalf gehad, dit hielp wel maar zodra ik daarmee stopte kwam het gewoon weer terug. Daarna heb ik een allergietest gedaan en daar kwam uit dat ik licht had gereageerd op "Lyral", parfummix. Allergisch voor parfum dus, fijn... Ik gebruik shampoo en cremespoeling van de Hema, ook makeup.. Wat bij mij erg hielp was het insmeren met Natusan Zinkzalf (in de avond want het is heel wit), maar dan wel echt van Natusan. Hierdoor werden de vlekken wat "rustiger". Ik heb nog heel lichtjes last van de vlekken maar alleen op mijn wang en onder mijn lip, de ene keer zie je niks en de andere keer zijn ze weer wat roder..

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:56

Hier ook een lotgenoot :( ik heb het ook. Ontzettend vervelend, heb het nu bijna een jaartje denk ik.

Heb eerst ook Denorex gebruikt maar dit hielp niet bij mij, daarnaast was het een aanslag op m'n haar. Heb nu nieuwe shampoo en ik was met normale anti roos shampoo. En dit helpt voor mij.

Helaas zodra ik stop met speciale shampoo, is het binnen een week ook weer terug :(

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 02:48

Ik heb dezelfde symptomen als jij, wat het is god mag het weten. Maar ook geen enkele zalf helpt. Inmiddels ben ik alternatief bezig en het is veel minder geworden!
Heb je het vooral in de winter? Dan wil zonnebanken wel eens helpen (heeft mij heel lang geholpen).

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:54

Zo herkenbaar.
Ik ben wel bij een dermatoloog geweest. Ik zat in mikn nek en gezicht helemaal onder. Exceem is iets wat altijd blijft en zul je altijd moeten onderhouden. Ik moet mij ook iedere weel met dunne bleek wassen em daarnaast de zalf protopic smeren, dit is een zalf zonder hormonen. Ik heb mijn exceem eindelijk onder controle, maar zal altijd moeten blijven smeren, wel minderen, maar het wel onderhouden.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 12:26

Bedankt voor jullie reacties!
De zalf lijkt te helpen, het is bijna weg *\o/*
Nu maar hopen dat het niet gelijk terug komt en blijft helpen.

@Ashley5760: Het is in de winter inderdaad wel iets erger, maar op zonnebanken op je dertiende lijkt me geen heel strak plan :Y)
@Gina: Het zal inderdaad wel onderhouden worden, dat zei de dokter ook al :\
Jullie ook allemaal veel 'beterschap' natuurlijk :)

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:51

Ik heb het op mijn hoofd. Mijn ervaring is dat het smeren van hormooncremes en andere rommel maar tijdelijk werkt. Na lang zoeken heb ik eindelijk een goede shampoo gevonden: Phytheol en Phytheol Intense, verkrijgbaar bij de kruidenwinkel. De intense gebruik ik als het erger is, de gewone normaal. Ik heb ook een klein plekje in mijn gezicht, die smeer ik tijdens het wassen ook in met de shampoo en als het door stress en kou erger wordt smeer ik dat plekje een paar x per dag in met een serum van Clarins: skin beauty repair concentrate (een soort voedende olie). Hierdoor heb ik het goed onder controle, maar het was lang zoeken naar de juiste producten, dit zal per persoon ook weer verschillen.

Succes ermee!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 13:08

hazel schreef:
Ik heb het op mijn hoofd. Mijn ervaring is dat het smeren van hormooncremes en andere rommel maar tijdelijk werkt. Na lang zoeken heb ik eindelijk een goede shampoo gevonden: Phytheol en Phytheol Intense, verkrijgbaar bij de kruidenwinkel. De intense gebruik ik als het erger is, de gewone normaal. Ik heb ook een klein plekje in mijn gezicht, die smeer ik tijdens het wassen ook in met de shampoo en als het door stress en kou erger wordt smeer ik dat plekje een paar x per dag in met een serum van Clarins: skin beauty repair concentrate (een soort voedende olie). Hierdoor heb ik het goed onder controle, maar het was lang zoeken naar de juiste producten, dit zal per persoon ook weer verschillen.

Succes ermee!

Fijn dat het bij jou al beter gaat! Ik vrees inderdaad dat het maar tijdelijk gaat helpen deze crème, maar voor nu ben ik blij. Daarna ga ik al jullie opties zeker proberen :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:57

Ik heb het ook. Maar wel alleen vrij ernstig op m'n hoofdhuid en in mindere mate rond m'n wenkbrauwen en in m'n oren. Ben hiervoor bij de dermatoloog geweest. Zij schreef me een crème voor die ik één week moest gebruiken, in combinatie met Itraconazole. Ik moet m'n haar minstens driemaal per week (minder is voor mij echt niet aan te raden omdat het dan niet onder controle blijft) wassen met ofwel Nizoral, Kelual DS of Head & Shoulders. Extra aandachtspuntje daarbij is dat die shampoo minimaal 7 minuten moet ingeweekt worden omdat het anders niet zou werken.. Sta je dan 10 minuten onder de douche := En in de winter moet ik ook om de 14 dagen 4 tabletten Itraconazole nemen (omdat het bij mij zodanig erg is dat met shampoo alleen het weer gigantisch zou uitbreken). In de zomer is dat niet nodig omdat UV-straling de aandoening verbetert. Moet er natuurlijk wel genoeg zon zijn :Y) Ik merk idd ook dat stress een enorme invloed heeft..
Maar zou je aanraden toch eens naar de dermatoloog te gaan, met de huisarts bleef ik maar aanmodderen..