Ik heb al zeker anderhalf jaar last van rode, jeukende plekken in mijn gezicht, hals, schouders en hoofdhuid. Hiervoor ben ik een half jaar geleden naar de dokter geweest, die heeft me toen een of ander hormoonsmeerseltje voorgeschreven. Dit hielp in eerste instatie enigsinds, maar het effect verminderde al snel. Ik werd zo ongeveer gek van de jeuk en ben vanmorgen dus weer heen geweest. Seborroïsch eczeem zeiden ze en ik hem een sterkere zalf mee gekregen. Dit blijkt dus niet echt weg te kunnen gaan (behalve over heen groeien) op symtoombestrijding na. Of te wel, blijven smeren. Vooral met chloorwater, heet douche water of juist kou zit ik helemaal onder de rode plekken en ga ik kapot van de jeuk. Ik hoop dus heel erg dat dit goed gaat helpen. En verder dus heel veel roos, en plakkaten op mijn hoofd en in mijn haar. Geen heel ernstig iets gelukkig, maar wel vervelend.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Groetjes Hannah
Sorry als hier al meer topics over zijn, de laatste die ik kon vinden was van 2011.

). Ik ga het water drinken zeker proberen.
En in de winter moet ik ook om de 14 dagen 4 tabletten Itraconazole nemen (omdat het bij mij zodanig erg is dat met shampoo alleen het weer gigantisch zou uitbreken). In de zomer is dat niet nodig omdat UV-straling de aandoening verbetert. Moet er natuurlijk wel genoeg zon zijn