Ervaringen crossfit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Ervaringen crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:36

Hallo allemaal,

heeft iemand hier ervaring met de sport crossfit?

ik heb al meerdere programma's gevolgd van o.a jillian michaels en een deel insanity, nu volg ik het e-book van kayla itsines. Maar ik wil graag wat gespierder worden. (geen body builder hoor) gewoon al het vet weg en beetje gespierd.

nu had ik gelezen over crossfit maar weet dus niet of dit iets is?
of heeft iemand anders goede tips voor de juiste kracht training?

Kiwipitje

Re: Ervaringen crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:57

Ál het vet weg lijkt me niet gezond ;). Heb geen ervaring met crossfit, maar afvallen / strak worden is echt grotendeels voeding en daarna pas sporten. Sporten haalt niet uit als je jezelf intussen volstopt met allerlei troep.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:04

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een klant van mij is er helemaal lyrisch van ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:08

Crossfit is een hele goede manier om strakker te worden omdat het een combinatie is tussen interval en krachttraining. Enige nadeel is wel: je moet beschikken over een goede balans, basistechniek en begeleiding anders ga je in no time de blessures in!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:29

@ kiwipitje: haha nee niet al het vet, maar het meeste dan! op mijn voeding let ik ook hoor, eet zelden ongezond/snoep etc.

@ LadyMadonna: dus die klant zou het aanraden haha

@ Romyv : ja als ik het zou gaan doen is dat inderdaad onder begeleiding 1 keer in de week en verder thuis sporten.. mijn zus en haar vriend doen het ook, maar die zijn in betere vorm dan ik

er staat wel dat iedereen er aan mee kan doen dus neem aan dat er verschillende niveau's ofzo zijn?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:31

je begint op je eigen niveau, bv eerst puur op techniek met bodyweight. Pas als je techniek goed is, ga je gewichten opbouwen.