Welk merk lenzen vloeistof?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Welk merk lenzen vloeistof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 08:04

Ik lees heel veel verschillende meningen over lenzenvloeistof van bijv pearl en de kruidvat...

Ik heb kleur lenzen en weet niet zo goed wat wijsheid is welk merk lenzen vloeistof te kopen?

En weet iemand waar ze goed afsluitbare lenzen doosjes verkopen?

Anoniem

Re: Welk merk lenzen vloeistof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:17

Goed afsluitbare lenzen doosjes kun je geloof ik wel overal krijgen, zowel bij de opticien als bij de kruidvat.
Denk ik?

Ik heb zelf normale contactlenzen en ik heb vloeistof van Pearl.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:22

Ik heb die van Pearl. Kruidvat heb ik ook een fles van staan, heb ik 2x gebruikt. Merkte geen verschil.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:24

Ik heb ook die van Pearl. Als ik een nieuwe fles krijg, krijg ik altijd zo'n doosje erbij en die gebruik ik dan.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:37

Van de kruidvat kan ik je echt afraden. Nu draag ik al lenzen vanaf mijn 14e, toen heb ik ook een tijdje de vloeistof van de kruidvat gebruikt onder het mom, stuk goedkoper dan van de opticien. Totdat alles begon te ontsteken en ik van de oogarts een preek heb gehad. De oogarts was op zijn minst blij met de vloeistof van de kruidvat, blijkt niet zo goed te zijn voor je ogen op langere termijn. Overigens kun je daar wel de bakjes halen, maar als je bij de opticien de vloeistof koopt krijg je ze erbij.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:44

Ik heb een hele goede, speciaal tegen droge ogen: Ote Sensation. Het is aan de prijs, maar als ik nu langere tijd huismerk Etos of iets dergelijks gebruik, zijn m'n lenzen viezer en krijg ik zere ogen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:47

Ik heb die van de pearl. Ik heb zowel die van de etos en kruidvat geprobeerd, maar mijn ogen konden er gewoon niet tegen. Ik heb de "all in one supreme".

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:12

Ik heb mijn lenzen en vloeistof (toen ik nog maandlezen en vloeistof nodig had; heb nu daglenzen) van de Specsavers. Voor de vloeistof hoefde ik niets extra's voor te betalen. Dit zat bij de prijs van mijn lenzen in.

Edit: In elk pakketje met vloeistof zat ook een lenzendoosje bij.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:24

Ik heb nu inmiddels 14 jaar lenzen. Na de lenzenvloeistof eerst altijd bij de opticien gekocht te hebben, ben ik nu al jaren geleden overgestapt op huismerk Kruidvat. (Na een tip van mijn tante die notabene bij een oogarts werkt :D ).
Nooit ontstekingen gehad en nooit korter gedaan met mijn lenzen.

Ik denk dat het gewoon heel erg verschilt per persoon... Probeer het eens dan weet je het snel genoeg of de vloeistof geschikt is voor je!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:08

Ik heb Ote Twin. Haal hem altijd bij de opticien en krijg elke keer een nieuw doosje bij mijn lenzen. Eerlijk gezegd begrijp ik nooit zo goed dat mensen vaak het allergoedkoopste willen. Het zijn wel je ogen en als het goed is heb je die maar twee. Ben daar dan ook zuinig mee.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:13

Voor mijn maandlenzen gebruik ik sinds 3 maanden de vloeistof van de Hema; geen last van gehad tot nu toe en bevalt eigenlijk beter dan die van de opticien. De prijs bevalt ook een stuk beter; €3 ipv €30 voor dezelfde hoeveelheid vloeistof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:57

auk schreef:
Ik heb Ote Twin. Haal hem altijd bij de opticien en krijg elke keer een nieuw doosje bij mijn lenzen. Eerlijk gezegd begrijp ik nooit zo goed dat mensen vaak het allergoedkoopste willen. Het zijn wel je ogen en als het goed is heb je die maar twee. Ben daar dan ook zuinig mee.

Die heb ik ook, o.a. op aanraden van een oogarts. Beetje aan de prijs, maar wel erg goed spul. Heb een tijdje die van de HEMA geprobeerd maar daar leek het zoutgehalte te hoog voor mijn ogen en ik vond de vloeistof een beetje plakkerig.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:23

auk schreef:

Dit dus.

Ik heb zelf vloeistof van ao sept, is een speciaal bakje met een katalysatortje er in.