problemen met de pil. Ervaring gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

problemen met de pil. Ervaring gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 20:19

Topic is niet meer relevant.
Laatst bijgewerkt door Buffelduke op 06-07-23 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: problemen met de pil. Ervaring gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:21

Ik vind het wel heel vreemd dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit, ik zou dat even aangeven bij de huisarts want dat is toch wel belangrijk, dan ook meteen even aangeven dat je nog steeds buikpijn hebt, ik weet namelijk niet of dat normaal is. :=

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:22

Even huisarts bellen of ernaartoe. Lijkt me niet heel normaal dat je op dag 10 nog heel veel bloed verliest

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:22

Staat er op de strip zelf geen naam die je kan googlen?

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:24

Welke namen staan op je etiket? Ethinyl/levo of iets dergelijks!?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 20:25

Ik ga sowieso langs de apotheek. Ik heb even gekeken Ethinylestradiol / Levonorgestrel dit is de enige informatie maar ik word er niet veel wijzer van als ik het Google. Het is namelijk de werkende stof en niet het merk oid

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:26

Dat is microgynon. Je hebt 0.2 of 0.3

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:27

Beetje vreemd dat het zo'n 'kaal' doosjes is.
Ik heb zelf ook een lange tijd aan de pil gezetten, maar omdat de rug- en buikpijn flink aanbleef houden ben ik overgestapt naar de prikpil.
Ik vind het heel fijn, nergens meer last van, niet vergeten een pil te slikken, alleen om de 3 maanden een prik halen bij de dokter.
Misschien is dat iets voor je.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:27

Onvruchtbaar vanwege het slikken van de pil heb ik nog nooit van gehoord, daar zou ik niet zo snel bang van zijn. Ik kan uit je OP niet lezen hoe je hem gebruikt (edit: op welk moment je bent begonnen), maar het kan zijn dat deze pil te licht voor je is, of dat je lichaam zich nog moet wennen aan de hormonen.
Zou het morgen even met je huisarts overleggen, misschien schrijft ze een andere pil voor of heb je hem niet op het goede moment ingenomen....
Laatst bijgewerkt door pinto_1 op 04-05-14 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:28

Dat is de naam :) Heb je verschillende merken van. Ik zou gewoon even aankijken, hij werkt echt nog niet zoals het hoort na tien dagen. Daar kun je over een paar weken pas echt iets over zeggen.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 20:28

Er staat op 0,3 mg.

Ik hoorde inderdaad meer mensen over de prikpil. Als dit echt niet wil ga ik daarover nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:28

Soms is het per persoon ook verschillend wat je kunt hebben hoor, microginon werkte voor mij ook niet. Toen kreeg ik Femodeen en dat ging goed, totdat ik weer een nepvariant daar van kreeg, daar kreeg ik een allergische reactie op :P
Dus soms is t ook uitproberen.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:29

Kaal doosje is niet vreemd, maar er hoort wel een etiket op te zitten en een bijsluiter

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:30

Is een gewone standaard pil. 21 dagen slikken, 7 dagen niet. Je gevoel in de buik komt wel vaker voor. Je lichaam moet wennen aan de hoeveelheid hormonen die het niet gewend is. Je baarmoedermond gaat daarop reageren. Daardoor kun je de eerste 3 weken bloedingen krijgen en of vocht vast houden. Er is niks weegs aan de hand. Maar ik vindt het wel kwalijk van je apotheek dat ze je zeker bij een eerste uitgifte van zo weinig info voorzien. Morgen even bellen!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:30

kaal doosje kan wel,als die doosjes per 6 strips geleverd worden en jij krijgt er bv 3,dan gaan ze in een doosje van je apotheek. alleen de bijsluiter hoort er uiteraard wel bij.

Ik zou je klachten idd wel bespreken met je huisarts

er bestaan overigens geen nepvarianten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:32

Kaal doosje is vreemd.
Ik heb de microgynon 30 en dat is geen kaal doosje....

Ik heb wel in de tussen tijd goedkopere versies van de pil gekregen had ik ook veel last en tussen bloedingen enz enz.
Heb gezegd ik wil de orginele versie.

Even contact opnemen met je huisarts en je klachten uitleggen.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:33

Ps. De prikpil klinkt leuk en makkelijk maar als je er ooit mee wil stoppen om zwanger te worden kan de tijd van je lichaam om zich naar zijn eigen cyclus terug te zetten veel langer zijn. Het kan dus langer duren voor je zwanger raakt dus!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:34

Waarschijnlijk heb je een kaal doosje wegens bezuinigingen van de apotheek. Reden van bloeding kan zijn doordat je lichaam nog moet wennen aan de hormonen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:39

Ethin/levo gebruik ik ook, nadat ik de laatste keer vóór de pil, bijna van mn stokje ging. Het werkt bij mij erg goed, nergens meer last van, maar dat kan pp verschillen. Zou morgen gewoon je ha even bellen voor advies als ik jou was, die jan je vast vertellen of dit vaker voorkomt en wat je moet doen.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:40

Bezuinigingen? Doe even normaal! Die pillen zitten in een doosje voor 6 maanden. Als we iemand 3 maanden moeten verstrekken waar doen we dan de overige strips in? Kunnen ze slechts los in de handen geven! DUS gaan ze in een wit doosje. Geen bijsluiter is erger als dat witte doosje!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:42

eenitraM schreef:
Waarschijnlijk heb je een kaal doosje wegens bezuinigingen van de apotheek. Reden van bloeding kan zijn doordat je lichaam nog moet wennen aan de hormonen.

Nee hoor,als de doosjes per 6 strips binnenkomen,en jij mag er 3 van hebben,dan kan je ze moeilijk los laten liggen toch?

Ethin/levo bestaat van meer dan 10 merken tegenwoordig

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 20:43

Bedankt iedereen! Ik ben al wat gerust gesteld. Ik bel morgen even met de dokter en ga langs de huisarts!

Ik kreeg net van een bokker een bericht die aanbood de bijsluiter te sturen. Zij heeft namelijk dezelfde pil!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:43

Snoevie schreef:
eenitraM schreef:

Nee hoor,als de doosjes per 6 strips binnenkomen,en jij mag er 3 van hebben,dan kan je ze moeilijk los laten liggen toch?

Ethin/levo bestaat van meer dan 10 merken tegenwoordig

Ik heb ervaring met doosjes van 3 strips...

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:45

kaal doosje kan hoor, dat zal dan waarschijnlijk een merkloze pil zijn met de werkzame stof van de merkpil. Ik heb de Yasmin en toen ik bij de apotheek kwam voor een herhaling vroegen ze aan me of ik het merk wilde of een merkloze met dezelfde werkzame stoffen. Merkloze is goedkoper dan de merkpil. Vraag verder gewoon de huisarts even hoe het zit en of het normaal is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:45

Maaike_Melis schreef:
Bedankt iedereen! Ik ben al wat gerust gesteld. Ik bel morgen even met de dokter en ga langs de huisarts!

Ik kreeg net van een bokker een bericht die aanbood de bijsluiter te sturen. Zij heeft namelijk dezelfde pil!

Hoeft ze niet te sturen, kun je gewoon op internet vinden :)

Kijkt u eens:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h30735.pdf