hele erge hoofdpijn huisarts of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

hele erge hoofdpijn huisarts of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 07:07

Gezien ik niet in dezelfde plaats woon als mn werk, maar zon 3 kwartier verderop ga ik niet snel naar de huisarts omdat het me dan een paar uur kost. Wellicht heeft iemand enig idee of het ernstig kan zijn wat ik heb :')
Ik wordt soms wakker met verschrikkelijke hoofdpijn. Bij deze hoofdpijn voel ik ook altijd een spier in mn nek. Mn hart bonst in mn hoofd vooral als ik buk en soms moet ik echt even mijn ogen dicht doen door de pijn. Ik probeer mn slapen en die spier dan een beetje te masseren om het te minderen. Ik dacht eerst aan migraine, maar het zit in mn hele voorhoofd. Bij migraine is het geloof ik aan een kant. ik ben iemand die ook echt niet snel medicijnen wil nemen. ben bang dat paracetemol anders een gewoonte wordt dat ik straks altijd die hoofdpijn zou hebben als ik geen pijnstillers zou nemen. Ik heb het ongeveer eens in de 1 a 2 maanden en denk dan toch ach het is maar hoofdpijn dat heeft iedereen wel eens :-P het gekke is ook dat het vaak maar een dag duurt.
Ik snap dat jullie wellicht ook geen doktoren zijn, maar wellicht herkent iemand het ook?

Utixo

Re: hele erge hoofdpijn huisarts of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:09

Ik zou eens langs de fysio gaan. Kijken of die waar kan bereiken met je spieren wat losser krijgen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:11

Ik herken het niet zozeer maar omdat je die spier noemt is het misschien een idee om naar de osteopaat te gaan? Als er iets vast zit in je nek kan dat vreselijke hoofdpijn geven, weet ik dan weer wel uit ervaring...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:13

Ik had altijd enorme hoofdpijn vlak voor mijn ongesteldheid, geen pijnstiller hielp ertegen. Heb me er maar bij neergelegd dat het hormonaal is. Verder zou je eens kunnen kijken naar je beddenkussens, te laag of te hoog kan ook hoofdpijn geven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 07:18

Voor fysio en osteopaat moet je eerst toch langs de huisarts?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:22

Je zou ook kunnen bellen voor een verwijzing, dat deden ze bij mij ook. Ik had ook veel hoofdpijn maar bij mij zat mijn schouder vast en stond scheef.. Nu los gemaakt bij fysio

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:22

Nee hoor, je kunt zo een afspraak maken. Ik zou wel eerst fysio proberen, osteopathie is echt niet prettig en kan in je nek gevaarlijk zijn.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:26

Nee hoor dat hoeft nu niet meer.
Ik laat me nek en schouders en rug altijd 1x in de maand masseren.

Nu had ik weer elke hoofdpijn vorige week dry needling geprobeerd.
Ze heeft 1 kant behandeld daar tot nu toe geen last meer. Geen fijne behandeling maar als het helpt....
Zelf ga ik echt niet de hele dag met hoofdpijn lopen neem dan 2 paracetemol helpt dan goed.

Heb jij het altijd al in de ochtend? Misschien is je kussen niet goed?

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:32

Ik volg even, heb zelf in principe elke dag hoofdpijn (uitzonderingen daargelaten) en dat nu al bijna 4 jaar lang. Soms zo erg dat ik tranen van pijn krijg. Fysio kon niks vinden, sportmassages helpen ook niet.. Dus dit is interessant om te volgen. :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:39

Veel hoofdpijn wil ook nog wel eens een lever probleem zijn ,die het ontgiften van het bloed niet kan bijhouden (soort 'kater,zelfs zonder alcohol).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:45

elainelouise schreef:
Ik volg even, heb zelf in principe elke dag hoofdpijn (uitzonderingen daargelaten) en dat nu al bijna 4 jaar lang. Soms zo erg dat ik tranen van pijn krijg. Fysio kon niks vinden, sportmassages helpen ook niet.. Dus dit is interessant om te volgen. :)

Deze vraag is een beetje erg voor de hand liggend, maar... ooit bij je huisarts geweest?

De symptomen van de TS komen trouwens wel overeen met migraine: bonzende pijn, wordt erger bij beweging (vooral bij bukken), de pijn hoeft bij migraine niet aan 1 kant te zitten, en spierpijn komt er (helaas) ook vaak bij kijken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Migraine#Symptomen

Ik ben geen dokter, maar ik zou in beide van jullie gevallen, mocht je dat nog niet doen of gedaan hebben, een hoofdpijn dagboek bijhouden, en er echt mee naar de huisarts gaan. Rond blijven lopen met pijn zonder alle oplossingen te hebben geprobeerd is zonde.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Dallista op 04-05-14 07:54, in het totaal 2 keer bewerkt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:45

moonsparkle schreef:

Je krijgt het alleen vergoed van je verzekering als je een verwijsbrief hebt van de huisarts en je een 'goede' verzekering hebt. Maar je kan ook gewoon een fysio bellen.

Ik denk dat een fysiotherapeut je al erg goed kan helpen!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:50

Ik weet wat je bedoeld TS, ik ken het.
Eerst ging ik ook altijd naar de fysio, maar ik heb 6 jaar geleden een jacuzzi gekocht.
Het helpt echt goed.
Er zit 1 stoel in die de nek en rug masseert, daar zet alle kracht van de jacuzzi op en zo ben ik eraf gekomen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:53

SuzanH schreef:
moonsparkle schreef:

Je krijgt het alleen vergoed van je verzekering als je een verwijsbrief hebt van de huisarts en je een 'goede' verzekering hebt. Maar je kan ook gewoon een fysio bellen.

Onzin :n Voor de fysio heb je geen verwijsbrief nodig

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... akket.html

Mocht je naar de osteopaat willen, geldt hetzelfde: ook geen verwijsbrief nodig. Dit valt voor de verzekering alleen wel onder de alternatieve geneeswijzen dus je krijgt er minder van vergoed dan fysio. Hoe en wat precies is per zorgverzekeraar verschillend

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:55

Fysio kan je zo langs heb je geen verwijzing nodig, ik zou lekker m,n nek en schouders los laten maken als ik jou was.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:03

fysio osteopaat en chiropractor heb je geen verwijsbrief voor nodig. Het ligt aan je verzekering of het vergoed wordt.

Bij mij hielp de behandeling bij de chiropractor bijzonder goed. in combi met voldoende drinken en niet te veel slaap.

Had het heel erg in de tijd dat ik de pil slikte. Toen ik daar mee stopte werd het ook beter.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:05

@correlli, maar dan is het niet 'gratis' voor degene die fysiotherapie neemt?
Volgens onze verzekering en therapeut is er een verwijzing nodig om de behandelingen kosteloos te houden voor de patiënt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:08

Dat van osteopathie in je nek heeft alleen betrekking op je bovenste nekwervels en die worden normaalgesproken helemaal niet gemanipuleerd. Heeft mijn osteopaat uitgelegd want ik had die vraag ook omdat ik ergens iets gelezen had. Een osteopathie behandeling gevaarlijk noemen vind ik nogal bijzonder eigenlijk... Ik ben zelf meerdere malen meer opgeknapt van osteopathie dan van het reguliere circuit.

Je kan zonder verwijsbrief en als je een aanvullende verzekering hebt krijg je vergoeding.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:09

Dallista schreef:
elainelouise schreef:

Deze vraag is een beetje erg voor de hand liggend, maar... ooit bij je huisarts geweest?

De symptomen van de TS komen trouwens wel overeen met migraine: bonzende pijn, wordt erger bij beweging (vooral bij bukken), de pijn hoeft bij migraine niet aan 1 kant te zitten, en spierpijn komt er (helaas) ook vaak bij kijken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Migraine#Symptomen

Ik ben geen dokter, maar ik zou in beide van jullie gevallen, mocht je dat nog niet doen of gedaan hebben, een hoofdpijn dagboek bijhouden, en er echt mee naar de huisarts gaan. Rond blijven lopen met pijn zonder alle oplossingen te hebben geprobeerd is zonde.

Succes!

Al meerdere malen, fysio was via de HA en massage op aanraden van HA.
Maar bedankt voor je tip! :)

Zo en nu weer aandacht voor TS :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:28

SuzanH schreef:
@correlli, maar dan is het niet 'gratis' voor degene die fysiotherapie neemt?
Volgens onze verzekering en therapeut is er een verwijzing nodig om de behandelingen kosteloos te houden voor de patiënt.

Je kunt gewoon naar de fysio zonder verwijzing. Hoeveel je vergoed krijgt, is afhankelijk van je verzekering, daar heeft de verwijzing niks mee te maken in dit geval.
Wat jouw fysio zegt, klopt dus niet of je hebt het wellicht verkeerd begrepen.
In de link die ik gaf (van de overheid, dus dat lijkt me wel betrouwbaar ;) ) kun je meer lezen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:20

SuzanH schreef:
moonsparkle schreef:

Een vergoeding krijg je ook zonder verwijzing, maar beiden zitten niet in de basis

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:40

Je neemt geen paracetamol, maar wilt nu wel advies van je huisarts?

Dan kop ik 'm vast in dat je eerst eens milde pijnstillers moet gaan nemen om te zien wat dat doet. Denk niet dat de huisarts iets tegen de pijn aanbied wat medicatieloos zal zijn en/of "lichter"is dan een paracetamol.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 11:09

Ik heb wel eens ibu 500 genomen omdat ik het echt niet meer trok :') dat hielp alleen niks. Zal zo eens kijken of ik verzekerd ben voor de fysio. Bedankt alvast allemaal.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:13

Ik heb hier al 3 jaar last van.
De ene dag is het erger dan de andere, maar het is altijd aanwezig.
Paracetamol helpt bij mij niet en ibuprofen kan ik beter niet nemen. (ivm astma ed.)
Ik ben na 3 jaar dokteren eindelijk doorgestuurd naar de cesar.
Krijg oefeningen voor m'n spieren en houding en leer om mezelf te ontspannen.
Merk nu nog niet heel veel verschil, maar dat heeft natuurlijk tijd nodig.

Zoals hierboven is gezegd zou ik inderdaad naar de fysio/cesar gaan.
En misschien is het ook een idee om je ogen een keer op te laten meten? (indien je geen bril/lenzen etc hebt)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:45

Hevonen schreef:
Ik had altijd enorme hoofdpijn vlak voor mijn ongesteldheid, geen pijnstiller hielp ertegen. Heb me er maar bij neergelegd dat het hormonaal is.

Dat lijkt me nou geen enkele reden om je er bij neer te leggen.
Natuurgeneeskunde stelt, dat veel klachten rond de vrouwelijke cyclus te maken hebben met een net niet ideaal functioneren van de lever (fase 1 is wat trager) en dat is met kruiden zoals curcuma, mariadistel en andere leverkruiden vaak goed te verhelpen.

Ook 'gewone' hoofdpijn kan volgens velen met de lever van doen hebben, in de traditionele chinese geneeskunde geldt migraine als een typisch probleem van de leverenergie.