eczeem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:11

Hoi bokkers!
Even een stukje verhaal kwijt:
Al rond de brugklas heb ik last van lichte eczeem op mijn (linker) hand. Ik maakte me er niet zo druk om.
Het bleef er al die tijd wel, met mindere en betere periodes. Helaas is het afgelopen jaar erg uitgebreidt. Het is erger geworden op mijn linker hand en over gegaan in mijn polsen en op mijn rechter hand. En daar ook best hevig (dan vooral in mijn polsen.) het jeukt vooral afgelopen tijd als de tierelier en ik voel me er onzeker door. Al, niet zo onzeker als mijn acne, maar dat ter zijde ;).
Ik gebruik vaseline tegen de droogte, maar het wordt dus steeds erger. Ook gebruik ik regelmatig hydrocortison crème. (deze vooral laatste maanden)

Nu weet ik eigenlijk echt niet wat ik ermee moet. Uk ben ook bang dat het zich uitbreid over mijn vingers rest van mijn hand en mijn armen..

Hebben jullie raad?

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:14

Vroeger had ik het bij mn ellebogen bij de dokter een zalf gehad en t was over ! Owja tip NIET AANZITTEN dan word het erger endoet t meer pijn

Yasmijntje

Re: eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:15

Soms wordt ik 's nachts wakker en dan ben ik eraan aan het krabben! Geen grapje. Echt enorm irritant en dom :$

Weet jij welke zalf? :)

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:17

Yasmijntje schreef:
Soms wordt ik 's nachts wakker en dan ben ik eraan aan het krabben! Geen grapje. Echt enorm irritant en dom :$

Weet jij welke zalf? :)

Krijg je op dokters advies en is best lang geleden dus zou het nu even niet zo snel weten. Je kan ook gewoon naar de apotheek gaan en vragen :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:18

Ik zou ook proberen er achter te komen waar je huid op reageert. Immers voorkomen is beter dan genezen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:24

Dat zal ik dus echt niet weten..
Heb daar ook al tijden over gedacht :(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:27

Doucheschuim, shampoo, conditioner, wasmiddel, wasverzachter, een bepaalde plant, zadelzeep, leervet....allemaal dingen waar het aan kan liggen.
Je zou in ieder geval kunnen starten met de producten van sebamed of neutral. Dan kan je vast wat dingen uitsluiten.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:41

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:14

Koelzalf! Te halen bij apotheek. Is vettend (beter dan vaseline) en koelt een klein beetje, misschien dat je jeuk daar minder van wordt. Een andere vettende zalf waar veel mensen baat bij hebben is cetomacrogol creme of zalf, ook bij apotheek maar ook bij kruitvat te halen. Ga dat is proberen en kijken of het beter wordt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:08

Vraag aan je huisarts vette creme/zalf.
Nivea ect zit parfum en andere zooi in. Moet je er niet opsmeren.

Ik heb jaren lang dezelfde zalf gehad, af en toe had ik plekjes en daar wat goed onder controle te houden. Helaas kwam er uitslag op m'n vinger wat ik niet meer weg kreeg. Ik heb andere zalf gekregen, plus een vette Crème.

Ga naar de huisarts en graag om zalf/crème. Hij/Zij kan het beste advies geven hier over een direct een recept uitschrijven

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:27

Mijn idee , ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar een dermatoloog voor een allergietest.
Kijk dan of het afdoende helpt om die stoffen te mijden. Zwachtel de plekken in voor je gaat slapen , zodat krabben geen schade aanbrengt.

Mijn zus heeft het heel erg , over haar hele lichaam. Ze was allergisch voor erg veel dingen.
Met alle zalfjes die ze heeft gebruikt in de loop der jaren , ging het niet weg , gaf alleen tijdelijk verlichting.
Uit pure ellende het alternatieve circuit ingedoken en naar een homeopaat gegaan. Die adviseerde om een half jaar geen vlees te eten en dan terug te komen. Dat heeft mijn zus enorm geholpen.
Niet dat je nu geen vlees meer moet gaan eten , maar mocht het reguliere circuit geen uitkomst bieden , dan is een klassieke homeopaat nog een idee...

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 12:00

Ik ben al vegetariër, dus dat zal sowieso niet helpen..
Binnenkort toch dan maar even naar een professional gaan...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:46

Inderdaad even naar de huisarts ipv zelf middeltjes gaan proberen... Ik had het ook, ben naar de huisarts gegaan en daarna nog 3x terug gegaan omdat wat hij voorschreef steeds niet werkte. Na 3x wel een goede zalf gekregen en daar is het helemaal mee weg gegaan. Heel soms komt er weer een plekje terug, na een tijdje smeren met die zalf is het weer weg.

En omdat het op je handen zit, is het niet door handzeep? Misschien handig om over te stappen op een neutrale handzeep zonder parfum.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 20:53

Al is er al even niet meer gereageerd:
Ik ga een afspraak maken met een mesoloog, en ik gebruik nu sinds kort 'rescue zalf' van bach.
Het werkt super! Ik hoop dat het daarmee nóg minder wordt, maar toch ga ik naar een mesoloog :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:07

Waarom niet gewoon naar de huisarts? Krijg je gewoon een zalf voorgeschreven die vergoed wordt ipv zelf zo'n dure zalf te kopen waarvan de werking waarschijnlijk niet eens bewezen is...

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:10

ga naar de dokter , echt waar die heeft niet voor niks een weetikveel hoelange studie gevolgd.
en hopen dat ie wel een zalfje heeft waarmee jij geholpen bent
succes ermee.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:12

Waarom ga je niet langs de HA deze kan je door verwijzen naar de dermatoloog.

Maar daarnaast wil ik je zeggen wees er niet onzeker over je blijft de zelfde persoon en moeten mensen je niet omdat je beetje eczeem hebt dan zijn ze je niet waardig.
Ik kan je ook zeggen dat ik al van af me 2 a 3 jaar al eczeem heb en over me hele huid van puntje van me hoofd tot aan me kleine teen.
Ik heb 15jaar lang wedstrijdzwemmen gedaan (jah het chloor deed zeer ) hier werd ik zo gewaardeerd en heb altijd genoten en plezier gehad ook al stond ik in me badpak heb nog nooit iets naar me hoofd gekregen.

Blijf positief er zijn echt nog vele ergere dingen in het leven waar je tegen aan gaat lopen! :)

Dus even HA langs gaan er zijn echt heel veel zalfjes en er zit er echt 1 bij die bij jou helpt.
wil je verder iets weten pbbox staat open :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:14

Samiyah schreef:
Waarom niet gewoon naar de huisarts? Krijg je gewoon een zalf voorgeschreven die vergoed wordt ipv zelf zo'n dure zalf te kopen waarvan de werking waarschijnlijk niet eens bewezen is...

HA kan niet zien waar het vandaan komt een goede speciallist dermatoloog dus die heeft er speciaal voor geleerd die heeft er dus ook veel meer kennis van je kunt wel zo maar wat zalfjes proberen. maar eerst maar eens kijken waar het van komt.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:49

Dermatoloog is natuurlijk nog beter, ik bedoelde eigenlijk gewoon dat ze beter naar een arts kan gaan. :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 05:34

Jah klopt moet ze ook doen. Vele mensen die er last van hebben gaan alleen naar ha maar jah daar heb je eigelijk vaak vrij weinig aan die geeft je bijna gelijk hormoon zalf mee.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 14:49

HA heeft inderdaad dan de zalf aangeraden die we al in huis hadden, helaas werkte die niet en dunde alleen mijn huid :(

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:05

Effe naar de dermatoloog! Die kan ook hormoonzalf voorschrijven met een effectievere werking en geen slechte invloed op je huid. Bovendien kan hij ook bekijken waar de reactie vandaan komt :)

Ik heb het zelf ook op mijn handen, het blijft meestal beperkt rond mijn ringvinger, maar als het weer een beetje tegenzit en ik gebruik producten waar ik niet goed tegen kan, breidt het zich uit over heel de rug van mijn hand.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:17

Nooit aan hormoon zalf beginnen ja als uiterste nood wat denken mensen er toch simpel over!!!
Het blijft heel slecht voor je. Daarnaast zijn er nog zo veel andere mogelijkheden. Die je eerst moet proberen

Hormoon zalf is echt voor als niets helpt!

Zelf gebruik ik zadel die heel oud is een van der eerste zalven. Is trouwens ook de enige die werkt. Het probleem nu is dat de apotheken het niet kunnen krijgen. En dan schrijven ze wat voor wat er op lijkt maar geen haar in me hoofd die er aan denkt omdat te gaan smeren dus moet nog even afspraakje dermatoloog

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:20

ik heb dit ook. en 2 van mijn colega's. ditjaar door de lichte winter hangt er iets in de lucht denk waardoor die exceem nog erger is. mijn linker arm zit ook onder op mijn pols echt heel erg jeuken niks helpt. heel raar dat aantal mensen hier ditjaar in eens heel erg last van hebben. mijn hooikorts was dit jaar ook heel heftig! een tip. koop cardiflor zalf. en vasaline waar niks in zit. soort wittige zalf is dat. kun je krijge bij apotheek

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:21

Pinkie, we zijn toch niet dood? En echt hoor, als je flink eczeem hebt, wil je niet anders dan een zalf die direct werkt (zoals een hormoonzalf). Proberen staat op zo'n moment echt niet in je woordenboek :n