Verschrikkelijke pijn in kaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Verschrikkelijke pijn in kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:45

Hoi allemaal,

sinds gister middag kreeg ik ineens wat zeurende pijn in mijn kaak
dit straalde later uit naar mijn slaap, stukje oor en het leek ook naar mijn kiezen te gaan

toch gaan werken met wat pijnstillers op ( 2 aleve )
tijdens het werken werd het alleen maar erger dus nog 2 paracetamol op

toen ik thuis kwam was het gezakt maar daarna werd het 2 keer zo erg
daarna heb ik voor het slapen gaan een 600 mg ibuprofen bruis drankje gedronken
het was weg!
tot ik wakker werd rond 2 uur, wat een helse pijn... moest er gewoon van huilen.
Nog zo'n drankje op, 600 mg ibuprofen. Werkte voor geen meter. Hele nacht wakker gelegen en om 5 uur nog een drankje.. ik weet het, veel te veel maar ik ging echt kapot van de pijn.

Vanmorgen om 8 uur klaar wakker en weer dezelfde pijn, omdat ik al 3 keer ibuprofen op had nam ik nu een aleve
eindelijk geslapen tot 11 uur, de pijn bleef weg tot een half uur geleden.

overgestapt op een naproxen, die lijkt te helpen, soms komt er een vage pijn naar boven, maar is dragelijk.

Heeft iemand dit ook ooit gehad??
heb al van alles opgezocht, kaak ontsteking, zenuw ontsteking etc

pas naar de tandarts geweest en van alles laten vullen dus aan mijn kiezen kan het bijna niet liggen.
Het lijkt voor mijn gevoel ook meer op het punt te zitten waar je kaak sluit, net voor je oor en onder mijn slaap. Soms heb ik ook lichte stekende hoofdpijn rondom mijn slaap.

Ik wil de dokter nog niet bellen omdat ze nu toch waarschijnlijk na een dag zeggen dat ik pijnstillers moet slikken.

iemand tips of denkt te weten wat het zou kunnen zijn?

HindaFree

Re: Verschrikkelijke pijn in kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:47

Verstandskies die begint te bewegen?

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:49

nee zie of voel niks doorkomen..

of hoef je dat niet te kunnen voelen en zien? kan het dat zijn? doet dat echt zooooo veel pijn?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:51

Ik had een tijdje terug ook opeens heel veel last van mijn verstandskiezen. Je zag ze ook niet zitten, maar je voelt wel een harde bobbel achter mijn zichtbare kiezen. Ik kon toen 2 dagen nauwelijks mijn mond opendoen :'). Daarna was het opeens weer verdwenen dus heb ze nog niet laten weghalen :+. Maar het zou heel goed kunnen hoor, vooral omdat je het hebt over het punt waar je kaak sluit, daar voelde ik het ook vooral.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:53

ja voel daar wel harde bobbel inderdaad..

maar kun je daar zo'n ondraaglijke pijn van krijgen? stekende pijn tot aan je slaap etc?
wat een rot dingen zijn het dan zeg...

heb vorig jaar ook verstandskies doorgekregen maar dan links bovenin, voelde het wel maar deed niet zo zeer als nu

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:55

Dat je pas naar de tandarts geweest bent wil niks zeggen ;) Dus sluit kiespijn niet direct uit.

Wat ik gehad heb, met precies dezelfde klachten, was een verkrampte kauwspier. Ik wist niet eens dat het bestond :+ Poosje zelfs nog voor bij de fysio gelopen. Bij mij leek het ook uit m'n kaakkopje te komen, bleek dus gewoon een spier te zijn......

Maar als dat het is kan je daar zelf wel iets verlichting in brengen. Zal zo even zoeken op de oefening die mij het meeste verlichting gaf ( en nog doet op het moment dat de kramp er weer eens inschiet)
Onder het mom niet geschoten altijd mis, proberen kan altijd..... ;)

Als het te lang duurt en de pijnstillers werken niet, gewoon de huisarts bellen, want zo het weekend door is geen optie.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:57

hmm dat kan dus ook nog...
het kan zo veel zijn, echt vervelend!

nee inderdaad als ik vannacht nog zo'n nacht heb .. pfoe
ja op dit moment werkt de pijnstiller wel, of de pijn is gewoon even weg

maar als de pijn terug komt is het vaak echt een zeurende pijn.. heel irritant! soms is het heel erg dat het echt pijn doet, maar vaak is het een zeurende pijn waar je dus niet om heen kunt en dus niet kunt slapen etc.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:05

http://www.nvof.nl/folders/pdfweb_2010- ... er_def.pdf

En dan oefening 2 "Kauwspieren masseren" Baat het niet dan schaad niet ;)

Die kramp deed bij mij ook zo vreselijk pijn..... Pijnstillers hielpen niet, moest gewoon van m'n werk naar huis..... Kon wel janken van de pijn.......

Ik weet niet of je wel eens kiespijn gehad hebt ? Maar er zit toch wel iets verschil in qua pijn..... Maar wat de uitstraling betreft vallen ze moeilijk van elkaar te onderscheiden......
Laatst bijgewerkt door Shayla op 03-05-14 13:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:05

Ik heb net zoiets gehad, weet nog niet wat het is geweest. Heb er anderhalve week mee rondgelopen. Wat bij mij hielp tegen de pijn: 2x iboprofen 600 (tegelijk) en 1x paracetamol 500

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 13:21

@ Shayla, ja inderdaad.. heb nog nooit zo veel pijnstillers op binnen 1 dag
gelukkig helpt de naproxen nu redelijk

ik zal de oefening gewoon eens gaan proberen inderdaad
slikte jij ook zoveel pijnstillers? wat heb je er uiteindelijk tegen gedaan of ging het vanzelf over?

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 13:22

Love_Mirra schreef:
Ik heb net zoiets gehad, weet nog niet wat het is geweest. Heb er anderhalve week mee rondgelopen. Wat bij mij hielp tegen de pijn: 2x iboprofen 600 (tegelijk) en 1x paracetamol 500

ja ik heb vannacht dus 3 x 600 mg ibuprofen en om half 8 nog een pijnstiller op..
dat is eigenlijk veel te veel en hielp al niet

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:52

In het begin wel ja, omdat ik niet wist wat het was en kiespijn was bij mij al uitgesloten.

Later ben ik naar de huisarts geweest en hij heeft me uiteindelijk (kreeg eerst ontstekingsremmers en pijnstillers, omdat hij ook niet wist wat het was) doorgestuurd naar de fysio.

Daarna nam ik af en toe nog een tabletje om het scherpe van de pijn te halen, maar wat nog het beste hielp was zo'n magnetron warmte kussentje ding / kruik. Heerlijk was dat ! Hielp vele malen beter dan de tabletten.

Weer wat om te proberen trouwens !

Gaat de pijn weg met warmte dan zijn het je spieren. Gaat de pijn weg met kou dan is het toch echt je kaak zelf (kiespijn of een ontsteking ergens misschien..... )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:59

Ik ben naar de kaakchirurg gestuurd door mijn tandarts hiervooren die heeft me net richting speciale kaakfysiotherapeut gestuurd. Bij mij is een een combinatie van schade aan een kaakspieraanhechting/ontsteking/kramp in de kaakspier links na een lange behandeling en een gewrichtsschijfje dat door de kramp in een verkeerde positie wordt gedrukt bij bewegen. Dit samen met een nog onrustige kies na meerdere behandelingen.

Voor nu stevige pijnstilling (maximaal 3 brufen 600 per dag) in combinatie met de fysiotherapeut om te kijken of de boel pijnlozer en soepeler kan.

Hoe ver kun je je mond open doen en zit er een verschil in zittend of liggend? Kun je je kaak wel normaal ook naar links, rechts, voor en achter bewegen? Gaat dat soepel is de kans groter dat het een kies probleem in en geen kaakprobleem.

Bij mij zit er een blokkade in open doen zittend (liggend gaat dan wel normaal), naar links en naar voren bewegen gaat helemaal niet, naar achter en rechts heel beperkt.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:01

ik zou naar de tandarts gaan. die kan zon foto maken en dan kan die zien of er een tand zit. Mijn vriend moest een tijd geleden ook 2 kiezen weg laten halen die nog in zijn kaak zaten..

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 18:10

ik denk toch dat het hetzelfde is als wat Shayla heeft gehad. Alles is bijna hetzelfde
qua symptomen.. de pijnstillers helpen niet tot nauwelijks en het zijn steeds soort krampen die terug komen.. en als het die kaak verkramping is dan kun je de pijn nauwelijks verzachten omdat het een zenuw is toch?
die massages helpen wel! maandag huisarts bellen als t nog niet over is.

iets warms er tegenaan helpt inderdaad ook...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:11

Oh, dit ken ik! Ik had ook kiespijn wat doordrong tot mijn hoofd. Echt bonkende hoofdpijn en ik kon er niet van slapen. Alleen met een flinke dosis ibuprofen was het nog te doen.
Bij mij waren het de wortels van mijn kiezen die ontstoken waren waardoor de ontsteking in de zenuwen was gaan zitten en daardoor krijg je hoofdpijn (beetje omslachtig uitgelegd ;) ). Bij mijn zijn ze er uiteindelijk uitgehaald en ik heb nooit meer hoofdpijn gehad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:16

klinkt als atypische aangezichtspijn....had ik laatst ook.De hele kast leeggegeten aan pijnstillers niets hielp.
Een washand met ijs er tegen aan.
De pijn is vreselijk,kaak,oog en slaap.
Bij mij was de oorzaak een ontstoken zenuw.Die is vermoord dus nu heb ik er geen last meer van.
Ga alsjeblieft terug naar de tandarts,deze pijn is vreselijk....en ik ben regelmatige flinke migraine gewend,maar dat is prettig bij dit vergeleken :7

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:20

Kan ook een zenuwontsteking in je tanden zijn hoor. Juist omdat je zegt dat alles pas is gevuld...
Heb je ook met warm of koud pijn? En met dichtbijten?
Ik zou toch de tandarts proberen. Die kan meteen kijken of het dat is, en of het anders van je kaak is. Als je naar de huisarts gaat stuurt hij je, als hij denkt dat het aan je tanden ligt toch naar de tandarts. Dus daar zou ik beginnen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:20

Wat vervelend TS, ik dacht ook in eerste instantie aan je verstandskiezen, die krengen kunnen behoorlijk wat ellende veroorzaken.

Wel wil ik je dringend adviseren om Ibuprofen en Naproxen (merknaam Aleve) niet zo kort op elkaar te gebruiken. Je mag Ibuprofen combineren met paracetamol, die twee versterken elkaars effect. Naproxen met paracetamol mag ook.
Maar Naproxen en Ibu niet meer doen hoor, dat kan je een enorme maagbloeding geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:21

Pluttersput schreef:
Kan ook een zenuwontsteking in je tanden zijn hoor. Juist omdat je zegt dat alles pas is gevuld...
Heb je ook met warm of koud pijn? En met dichtbijten?
Ik zou toch de tandarts proberen. Die kan meteen kijken of het dat is, en of het anders van je kaak is. Als je naar de huisarts gaat stuurt hij je, als hij denkt dat het aan je tanden ligt toch naar de tandarts. Dus daar zou ik beginnen.

klopt,dat was het bij mij ook...de zenuw raakt dan de aangezichts zenuw,en dan denk je dat je dood gaat :7

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:29

Klinkt als aangezichtspijn..

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:36

Ik heb 2 jaar terug een overspannen kaakspier gehad! Ik ging ook echt door de grond van de pijn, geen een pijnstiller hielp en het trok inderdaad ook door naar mijn oor en zelfs mijn tong ging pijn doen! De tandarts kon niks vinden ( ook niet op foto's ) dus toen ben ik met spoed doorgestuurd naar de kaakchirurg en die heeft allemaal testjes gedaan waar dus uit bleek dat het niet mijn tanden waren maar een kaakspier. Ik heb toen een tijdje bij een speciale kaak fysio gelopen en die heeft allerlei oefeningen gegeven. Neuriën, je mond goed ontspannen, tanden net niet op elkaar en je tong niet tegen je voortanden maar tegen je verhemelte ( alleen het puntje) en als laatste, met je rechter duim in je linker wang(en omgekeerd) en dan langs je tanden helemaal naar achteren en dan voel je daar een dikke spier zitten en die dan een paar seconden naar buiten drukken en daarna masseren. Verder geen kauwgom kauwen en grote harde dingen ( zoals appels ) niet afhappen maar in stukken snijden.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 10:23

Maar aangezichtspijn dan is een heel stuk helemaal dof toch??

ja ik weet het nu echt niet meer, vannacht heerlijk geslapen nergens last van.
Gister avond ook geen pijnstiller of iets meer op
vanochtend rond 7 uur werd ik wakker, mijn kies was echt mega gevoelig! dacht oh nee, toch mijn kies...
verder gaan slapen met de gedachte dat als het erger zou worden de spoed tandarts zou bellen vandaag

ik werd net wakker, niks aan de hand.. nergens meer pijn! Dit is raar toch?
dus wacht vandaag gewoon af en als het morgen niet over is mijn eigen tandarts bellen

mijn vader heeft ook al tijdje last rond zijn kaken aan beide kanten en raar gevoel soms. zou het dan een soort virus zijn ofzo? heb nu ook helemaal geen krampen meer gehad of iets.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:52

Heb je je verstandskiezen toevallig nog?

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:02

Ik heb een tijdje terug hetzelfde gehad en bij mij bleek het om een zware bacteriële buitenoor ontsteking te gaan, die het hele gebied rond mijn kaakgewricht mee ontstoken had. Ik had zelfs niet eens echt last van mijn oor, ging voor die kaakpijn naar de huisarts :7
Dus mijn tip; ga naar de huisarts; die bekijkt je hele gezicht/kaak/mond en zal je kunnen vertellen of je nu naar de tandarts moet, of echt met een probleem aan je kaakgewricht zit of nog iets anders...