Hoe werkt een neusspray nou??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hoe werkt een neusspray nou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:33

Ik stel mij serieus die vraag :+

Ik ben een gigantische hooikoorts-patiënt en helaas, mijn neus zit al 3 dagen pot-toe.

Ik ruik niks meer, smaak niks meer en mijn adem is 's ochtends afgrijselijk aangezien ik met mijn mond open moet slapen :=

101 neusspray's heb ik al gebruikt, allen zonder succes.

Maar hoe werkt dat nou? Mijn dokter zegt dat je een neusspray slechts 1 a 2x per dag mag gebruiken.

Maar dat gaat dus als volgt:

- 's ochtends 1 spraytje in elk neusgat (die pot-toe zit)
- neus komt (heel snel) vrij en snot loopt eruit
- reactie: je snuit, snot weg, maar OOK je neusspray

Gevolg: na 5min is de neus vrij geweest maar zit onmiddellijk terug dicht aangezien het product niet meer in mijn neus zit.

Is dit logisch? :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:36

Neus sprayen en gaan liggen! Achterover liggen :') Blijven liggen totdat je weer vrij kan ademen. Zo doe ik het altijd _O-

Edit: En dan dus niet je neus snuiten, want dan schiet het bij mij weer meteen dicht :+ Gewoon lekker snuiven :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:55

Een neusspray nemen die je 3-4x per dag mag gebruiken. :D
Ik spuit meestal net als ik uit bed kom, dan douchen en aankleden en tegen dat je klaar bent voor het ontbijt heb je een gigantische snotneus. Dan helemaal leeg snuiten, ontbijten, nogmaals snuiten en ervoor zorgen dat echt zoveel mogelijk weg is en dan opnieuw spuiten. Dan heb je dus meestal wel een tijdje lang een open neus.
Wanneer ik voel dat het weer toe gaat zitten, zoveel mogelijk werken met zout water en van die 'reukstaafjes'. Maar als het echt opnieuw potdicht gaat zitten, spuit ik gerust weer een keer.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hoe werkt een neusspray nou??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:12

Bij mij werkte de neusspray ook niet, wel heb ik langer dan een week het gebruikt met als gevolg chronische neusverkoudenheid. Wanneer ik nu een neusspray gebruik krijg ik meteen een bloedneus. Ik ben er niet voor omdat het toch best heftig spul is als je het 8/9 dagen gebruikt.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:13

Ik heb zelf een neusspray die alleen op recept te krijgen is, Fluticasonpropionaat. Die gebruik je dus ook echt maar een keer per dag.
In principe moet er met een spray voldoende werkzame stof (antihystamine) op je slijmvliezen komen. Deze werkt een bepaalde periode en dan mag je opnieuw sprayen. In vrij te verkrijgen spray zit voor een lichte tot normale hooikoorts voldoende. Word je hooikoorts erger, dan is het niet meer afdoende.
Ik snuit altijd eerst mijn neus, dan in elk neusgat de juiste dosering en ben voor de rest van de dag klaar (alleen als er erg veel pollen in de lucht zijn gebruik ik nog oogdruppels).

Als de neusspray die je nu hebt niet werk of niet voldoende werkt, zou ik met je huisarts overleggen of andere medicatie niet beter is voor je.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:19

Mij is verteld dat vrij verkrijgbare sprays niet sterk genoeg zijn met flinke hooikoorts.
Ik kreeg een tijdje geleden Livocab, die idd het vrijkomen van histamine voorkomt.
Kan er alleen niet tegen dus toen ging mijn neus nog dichter zitten. :')
Maar wellicht kan je die vragen, die mocht ik 4 keer daags gebruiken van de ha.

Ik ben er nu helemaal van af sinds ik bijenpollen gebruik voor mijn hooikoorts.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:21

Gewoon niet snuiten, simpel toch. Ik snotter het altijd op, eventjes lekker goor, maar wel een vrije neus voor de dag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:40

Mijn ritueel?
Eerst sprayen met een zoutoplossing, zodat ik lekker kan snuiten; dan neem ik mijn neusspray en vooral niet snuiten natuurlijk, dus ik haal indien nodig voorzichtig de neus op.
Ik spuit 1 keer de spray zo hoog mogelijk, dus diep inademen en de tweede keer haal ik mijn neus juist niet op want die moet lager blijven. Bovendien neem ik dan nog oogdruppels, voor mijn neus! (Via oog lekt het naar de holtes :+ )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:55

Dan ben ik toch wel benieuwd wat voor neusspray je gebruikt? Ik gebruik zelf een spray met cortisone, die mag ik 2 maal daags gebruiken en helpt icm een tabletje normaal gesproken prima, ok ik ben niet altijd 100 % klachtenvrij, maar ik kan wel vrij ademhalen :j . Ik zou als ik jou was even met de HA overleggen of je iets sterkers kan krijgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:01

En spoelen met zout water? Dus ipv continue neusspray dit afwisselen met zout water? :)

Ik ben vorige week aan mijn neus geopereerd en zit om andere redenen vol, maar het zout water spoelen zorgt er wel voor dat ik iedere keer weer de boel open krijg :D

Een afgestreken theelepel keukenzout op een glas handwarm water :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:05

Nah, heb laatst een berg zout in water gekieperd (loste niet eens op, mengsel was dus verzadigd), gespoeld en nog geen 5 minuten later zat alles pot dicht. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:08

Je moet het ook met een grote spuit doen, 20cc, en onderwijl dat je het zoute water in je neus spuit goed ophalen en daarna je neus goed leegsnuiten.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:15

Tip voor volgende allergie aanval, probeer t te voorkomen, ik slik gewoon hooikoortspilletjes van de kruidvat, werkt super! Nergens meer last van!
Qua neussprays gebruik ik er nu een die mijn moeder ontwikkeld heeft, en die werkt voor mij top..

http://webshop.pk-benelux.nl/Lucovit-Neusspray-Forte