Jeeeeeeuuuuuk!! Warmte bulten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Jeeeeeeuuuuuk!! Warmte bulten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 19:32

Hoi bokkers,

Oke, vanmorgen stond ik op en ik had over al bulten met enorm veel jeuk. Hups naar de dokter en ja hoor warmte bulten.
Ik heb er niets voor gekregen want het moest vanzelf over gaan.

Maar het jeukt GIGANTISCH!! Ik weet van gekkigheid niet meer wat ik er mee moet! Iemand tips??

Hier een foto: http://i173.photobucket.com/albums/w58/ ... ccf658.jpg
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 02-05-14 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:36

ik heb een chronische huidaandoening en dus altijd overal jeuk, met medicatie weet ik het redelijk in toom te houden. Ook ik heb afgelopen zomer ineens een flinke aanval gehad van zonne-exceem/warmte bultjes, zat overal en ik werd echt GEK van de jeuk.

'het moet vanzelf over gaan' vind ik wel heel wat, dat je arts dat zo tegen je zegt. Uiteraard moeten ze ook niet zómaar ff wat voorschrijven, maar je hebt hele onschuldige en onschadelijke medicatie waarvan je huid snel tot rust komt, de jeuk snel verminderd, en de 'aanval' ook sneller weg is. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je arts dat niet gewoon voor heeft geschreven.

Ik kreeg een stootkuur prednisolon en extra anti-allergie en huidmedicatie en dat werkte binnen een paar uur, terwijl ik er anders nog weken mee had rondgelopen.

Taucha

Re: Jeeeeeeuuuuuk!! Warmte bulten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:37

mag je geen aller-free nemen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 19:38

Zou ik ibuprofen kunnen nemen tegen de jeuk? Ik bedoel het jeukt nu veel meer dan vanmiddag en kan niet meer naar de winkel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:40

Heb je niet ietsbqls Zyrtec in huis? Dat zijn pilletjes tegen allergie.
Anders naar de avondapotheek misschien.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:41

Petrichor schreef:
Zou ik ibuprofen kunnen nemen tegen de jeuk? Ik bedoel het jeukt nu veel meer dan vanmiddag en kan niet meer naar de winkel.

Ibuprofen werkt niet echt tegen de jeuk. Heb je niet iemand in de familie of buurt die hooikoorts heeft en daar medicijnen voor heeft. Daar kan je een tablet van nemen wel even nakijken welke dosering je mag.

groetjes genja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:41

Ibuprofen werkt daar echt niet voor, daarbij is ibuprofen juist een middel wat vele malen mínder onschuldig is als gewoon een korte kuur anti-allergie middelen om je huid tot rust te brengen.
Daarom snap ik ook werkelijk niet de reactie van je huisarts, het is heel normaal en gebruikelijk dat men daar wat voor voorschrijft. Inderdaad, vrij lichte medicatie die mensen die hooikoorts hebben, ook slikken.

Als je echt dat soort jeuk hebt, helpt eigenlijk niets echt. Water koud of warm, douchen, koelen, vaak zorgt dat alleen maar voor meer jeuk. Zalfjes en smeerseltjes helpen ook bijna niet.

Wat je nu hebt is een allergische reactie, pijnstillers en ontstekingsremmers helpen daar niet tegen. Je lichaam 'valt zichzelf aan', en lichte anti-allergie middelen/hooikoortsmedicatie, helpt daar heel goed tegen. Vaak worden er dan antihistaminica voorgeschreven, zoals bijv. fexofenadine/telfast, Aerius, Hydroxizine, etc etc.

Persoonlijk.......... ik bel écht niet snel de arts, laat staan de huisartsenpost, maar ik weet hoe het is om zoveel jeuk te hebben en in jou geval zou ik dus wel de huisartsenpost bellen.

Ik had neigingen om een schuurmachine te pakken en daarmee mezelf te gaan bewerken, kon er niet van slapen en werd er écht pislink van. En dat terwijl ik al gewend ben om altijd overal jeuk te hebben.....
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 02-05-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:43

Antihistaminicum tabletten heb ik er tegen. Er is ook iets voor te krijgen bij de drogist maar hoe dat ook al weer heet :=

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:44

Of inderdaad zoals hierboven aan gegeven tabletten tegen hooikoorts :)

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:45

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 19:56

Ik heb er nu bipharma koelzalf opgesmeerd dat moest ik gebruiken toen ik netelroos had.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:51

Koelzalf kan iets helpen tube in de koelkast leggen en straks nog een keer smeren. En morgen ochtend even naar kruitvat iets van loratedine of allerfre of zo halen allemaal hooikoorts middel dus gaan allergie tegen.
En vannacht niet te warm slapen veroorzaakt ook weer jeuk.

sterkte ermee!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:57

Ik heb dat ook en voel nu weer jeuk! Weet nu eindelijk wat het is dus. Slik sinds gisteren mijn hooikoorts medicijnen weer en had dus geen jeuk! Werken dus wel goed!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 20:59

Ik heb echt mijn hele lichaam onder deze bulten behalve handen voeten en gezicht. Voor de rest ben ik een zee van rode bulten!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:03

hmm ik heb een periode gehad dat ik op mijn benen zegmaar je heup/achterkant bovenbeen/onder je bil ( :+ ) en dat waren rode plekken met witte kern en die plekken waren gloeiend! en die jeukten nou daar werd ik gek van! en wat ik deed was verse citroen er op smeren of azijn :j dat zuiverd je huid en helpt echt tegen de jeuk :j

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:03

Precies zo'n zelfde soort uitslag heb ik ook ooit gehad. Jeukte als een gek.
Bij mij was het een allergische reactie op het masdagespul van de fysiotherapeut.
Die gebruikte altijd hetzelfde spul, behalve die ene keer, toen haar normale spul op was. Nog 1 van haar patiënten/klanten had er een allergische reactie op.
Welk stofje de reactie precies getriggerd heeft, weet ik helaas niet.

Duurde een paar dagen bij mij, dat het echt jeukte. En bijna 3 weken voor het fatsoenlijk weggetrokken was.

Koelen hielp bij mij wel wat, verder heb ik er geloof ik niet veel aan gedaan. Maar men, wat jeukte dat...

In ieder geval Beterschap!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:05

Bij mij was het alleen mijn rug, daar waar het massagespul terecht gekomen was.

Je hele lijf? Pfoee, ik zou toch graag iets van een tip of medicatie hebben gehad van mijn huisarts.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:07

Heb pas een allergisch iets gehad met heel veel jeuk ook. Ik heb de tip gehad om er cooling gel/zalf op te smeren. Hielp goed ( misschien wel 3x smeren op een dag) maar heftige jeuk meer!!! Dat was fijn!!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 21:07

Ik ben gauw bed in gegaan man wat koud zonder verwarmingsdeken (die heb ik omdat ik anders niet warm kan worden). Nu hopen dat ik kan slapen.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:09

En pilletjes tegen hooikoorts nemen. Dat helpt tegen allergieën, dat hielp bij mij denk ik ook mee. K heb ze in elk geval ingenomen tot t weer draaglijk was

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:14

Menthol talk poeder helpt ook tegen jeuk dacht ik

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 21:17

Iedereen bedankt voor de tips! <3

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:27

Dat soort bultjes heb ik ook, al een paar jaar last van zelfs, bij mij word het erger als ik door een stressvolle periode ga en in de winter.
Hoe minder je eraan zit hoe minder het jeukt, echt waar! Krauw het ook absoluut niet open want het worden hele lelijke littekens...

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:53

Idd koelzalf dat schreef mijn huisarts voor. Je hebt ook van vsm dat was voorheen voor jeuk bij waterpokken creme. Helpt ook goed. Menthol poeder. Of een zemelen bad nemen. Kant en klaar te koop bij kruidvat zemelen badje heet het succes

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:03