Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
benangelique schreef:Al 2 gesprekken verder die niks uithalen.Een gesprek aanvragen met de arts. Vragen waarom bepaalde medicijnen gegeven worden en of er eventuele alternatieven zijn.
Mijn ervaring is dat gewoon open in gesprek gaan voor alle partijen heel plezierig is. In ons geval werden er zelfs bepaalde medicijnen geschrapt
uiteindelijk is het na opname in ziekhuis door alle medicijnen gelukt.... StalNollie schreef:agossie? je weet niet eens wat er speelt en waarom de persoon in kwestie medicijnen krijgt.
daarom ook mijn vraag. en het verzorgingshuis kan overleggen maar niet beslissen over medicijnen dit moet door een arts gedaan worden. je zou dan over kunnen stappen op een andere HA
Zorgzaam schreef:StalNollie schreef:agossie? je weet niet eens wat er speelt en waarom de persoon in kwestie medicijnen krijgt.
daarom ook mijn vraag. en het verzorgingshuis kan overleggen maar niet beslissen over medicijnen dit moet door een arts gedaan worden. je zou dan over kunnen stappen op een andere HA
Zover wij weten kun je niet naar een andere arts, je hebt te maken met de arts van het verpleegtehuis.
Dit is een medicijn wat rust moet geven zodat betreffende persoon minder behoefte heeft om te gaan lopen.
benangelique schreef:Helaas ben je er als familie niet altijd bij en kunnen ze de bewoner alles voorschotelen
pipo schreef:Lekker veel pammetjes...Ik zou hem/haar een jointje geven..is homeopathisch
Eisen dat ze minder krijgt en misschien als familie zorgen dat ze haar energie kwijt kan (dagelijks wandelen bijvoorbeeld, ik weet niet hoe het precies is met je familielid) Anoeska27 schreef:Uiteraard ben ik bij de eigen huisarts geweest en die zegt weinig te kunnen doen omdat betreffende persoon bij hem is uitgeschreven.Je zou kunnen overleggen met je eigen huisarts en die contact op laten nemen met de verpleeghuisarts. De oude huisarts van mijn vader heeft ook "bemiddeld" tussen ons en de verpleeghuisarts.
Helaas is de zorg in de meeste tehuizen zover terug geschroefd dat de bewoners gesedeerd de dag door moeten brengen. Er zijn gelukkig ook tehuizen (mijn vader zit inmiddels in een goed tehuis) waar het allemaal wel gaat zoals het hoort. Je zou kunnen informeren bij andere tehuizen en je familielid op de wachtlijst voor een ander tehuis kunnen plaatsen.