Naar binnen getrokken trommelvlies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Naar binnen getrokken trommelvlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:04

Echt helemaal dol word ik van de ruis in beide oren. Gisteren bij de HA geweest en hij schrok een beetje, zijn letterlijke woorden: Ik zie natuurlijk weleens naar binnengetrokken trommelvliezen, maar zo ernstig als die van jou heb ik nog nooit gezien.

Dus........

Ik kamp hier al jaren mee en heb nu een andere neusspray.
Neus snuiten is uit den boze en deed ik eigenlijk al vrij weinig ivm de pijn die dit altijd veroorzaakt.

Maar is er iets wat ik zelf nog kan doen? Ik heb nu het gevoel als of mijn oren elk moment van mijn hoofd kunnen exploderen :n :o

Zijn er mensen die dit ook hebben? En wat hebben jullie gedaan om het te minderen?
Volgens mij heb ik het hele assortiment neusspray nu weleens gehad en wil toch wel opzoek naar een oplossing die wat definitiever is.

Susie1992

Re: Naar binnen getrokken trommelvlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:06

Komt die ruis van de naar binnen getrokken trommelvliezen? Dit hoeft namelijk niet.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:08

Buisjes. Dan kunnen je oren geen vacuüm meer zuigen. Even een doorverwijzing vragen naar de KNO.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:09

Daar lijkt het nu wel op, doordat er ook vocht achter het trommelvlies zit.
Bloeddruk is gecontroleerd en die was goed ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:15

heel herkenbaar, ik heb te slappe trommelvliezen. Snuiten kan ik praktisch niet, oren klappen bij veel druk (geluid + vliegtuig etc) gewoon dicht en noem maar op :P Tjah, niks aan te doen... Heb vroeger veel buisjes gehad (vielen de hele tijd eruit) en veeeel oorontstekingen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:18

Ja die buisjes en oorontstekingen heb ik vroeger ook gehad :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:53

Ik heb nauwelijks trommelvliezen meer door alle ontstekingen en ik kan aan gehoorapparatuur.

Lekker laten doorverwijzen naar de KNO nu je oren nog tamelijk gezond zijn en er wellicht nog iets aan gedaan kan worden.

Tenzij jij ook aan de gehoorapparaten wil natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:33

Nog zo iemand die orendol wordt van alle problemen met de oren :P
Ben nu verkouden en de hele rechterkant van mijn hoofd is dof :') maar nu ik dat lees kan t ook komen van al dat snuiten wat ik doe :oo (ben echt abnormaal verkouden)

Ik heb een aantal jaar geleden een operatie gehad aan mijn neus om zo de druk te verlichten op de oren en dat heeft goed geholpen. Ik gebruik nog wel nasonex mar dat kan ik nu inmiddels soms lang weg laten.
Ik heb ook vaak last van oorsuizen als ik moe ben of verkouden ben of wanneer de druk niet goed is. Als de druk normaal wordt wordt het ook een stuk stiller :D

Dus mocht nasonex niet werken kun je altijd kijken of opereren voor jou een optie is als je er echt orendol van wordt!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:44

Als het zo ernstig is, heb je toch een operatie nodig? Bij mijn moeder hadden ze het wel over een operatie.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:49

Hier nog iemand die aan de neusspray zit ivm naar binnen getrokken trommelvliezen. Inmiddels alweer 6 weken last van. Moet nog twee weken neusspray proberen om het op een natuurlijke manier te laten oplossen. Volgens mijn arts is dat beter dan het plaatsen van buisjes. Mocht ik na twee weken nog last hebben [dus 8 weken verder] krijg ik een doorverwijzing.

Veel sterkte weet wat je doormaakt. Is echt heel vervelend en als er een oorontsteking bij komt ook nog mega pijnlijk.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:54

Dat heb ik eer gister ook gehoord ! Aan me rechter oor ingetrokken trommelvlies
linker oor zwaar onstoken.
ik heb nou oordruppels mee en antibiotica...
maar voorderest geen flauw idee of t vanzelf weggaat ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:57

Ben je doorverwezen naar de KNO arts?

Ik heb vanaf mijn geboorte onderdruk in mijn ene oor, wat voor naar binnen getrokken trommelvlies en een hoop ellende heeft gezorgd waar ik je niet mee bang zal maken. Maar een verwijzing naar de KNO arts is in mijn ogen wel een must. Wie weet kunnen buisjes al een hele hoop voorkomen.