Ik ben het zoooo beu!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik ben het zoooo beu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:37

Een tijdje geleden plaatste ik een topic over verschrikkelijke jeuk op mn hoofdhuid. De jeuk stak zomaar de kop op. Na een week of twee afzien en wassen met gefilterd water heb ik een dokter opgezocht.
Deze schreef een flesje Triamcinolone voor. (dit is geloof ik een hormoon lotion).
Na een weekje of twee gebruiken was de jeuk aardig weg en zat ik weer wat beter in mn vel. Ben op vakantie geweest en heb leuke dingen gedaan :)
Een maandje nadat ik naar de dokter was geweest kwam de jeuk weer terug. Weliswaar in mindere mate, maar mn hoofdhuid jeukt nu nog steeds! Grrrrr. Ik was mijn haar om de dag, met lauw water en gebruik shampoo zonder toevoegingen. Ik gebruik alleen nog maar conditioner in mn haarpunten, en weet onderhand niet meer wat te doen.
Oke, dat is vervelend, maar afgelopen weekend ben ik opgenomen in het ziekenhuis vanwege een allergie. Mn hele lijf jeukte en ik heb wat middeltjes gekregen tegen dit alles. 1,5 dag nadat ik uit het ziekenhuis ben ontslagen begon mn hele lijf te jeuken. En dat doet het nu nog steeds. Mn rug lijkt wel een oorlogsgebied, mn armen jeuken, mn buik, mn borst en zelfs mn benen. En natuurlijk niet te vergeten, mn hoofdhuid!

Gadsamme wat ben ik het beu zeg! Ik slaap slecht, en overdag kom ik nergens aan toe door die domme jeuk.
Wat moet ik nu doen? Naar het ziekenhuis om me eens grondig te laten onderzoeken of afwachten omdat na 5 dagen de allergische stoffen nog in mn lijf zitten? Ik word echt doodongelukkig ;(

tanjaatjuhh

Re: Ik ben het zoooo beu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:39

Niet ander wasmiddel gaan gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:41

Nee, alles is hetzelfde gebleven!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:41

Heb je je al eens uitgebreid laten testen op allergieën of eczeem?

Ik heb het zelf ook op mijn hoofd. Dit is een bepaalde soort eczeem (weet niet meer hoe het heet)
Maar ik gebruik nu shampoo en conditioner van Nioxin nr 1. Dit werkt voor mij heel goed. (Ik heb dit wel in overleg met mijn kapper gedaan)
Mijn haar was er ongeveer een jaar geleden zo erg aan toe dat mijn haar van binnenuit bijna dood ging door mijn hoofdhuid zeg maar.
Nu ik dit gebruik heb ik af en toe nog wel jeuk op mijn hoofd maar de schilfers en alles zijn weg.
Ik dacht zelf altijd dat het roos was.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:42

Dat wordt toch echt uitzoeken waar je allergisch voor bent en deze reactie op krijgt.

Denk dat het anders terug blijft komen..
Succes

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:46

Heb je al is gekeken of t aan je voeding kan liggen.
Allergie kan zomaar kop op steken. Een vriend van me kan niet tegen varkensvlees.gaat kapot van de jeuk dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:50

Ik geloof niet dat ik anders eet? Als het zomaar de kop op kan steken dan weet ik niet waarmee ik zou moeten stoppen.

Getest op allergieen ben ik al eens: ik ben allergisch voor stof, veel dieren etc. Eczeem heb ik niet. Ik ben recentelijk naar de dokter geweest en deze heeft mijn hoofdhuid bekeken. Daarop was niets te zien, ondanks de jeuk!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:57

Ook al gebruik je dezelfde producten , die worden ook weleens 'verbeterd' waardoor de samenstelling kan veranderen.

Als je bang bent dat je lichaam nog veel afvalstoffen kwijt moet probeer eens een appelazijn kuurtje.

Google maar eens naar appelazijn. Werkt ook goed tegen jeuk. Mensen met psoriasis en eczeem hebben er ook baat bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:00

Ik heb inderdaad al appelazijn gehaald, gelijk toen ik de jeuk aan mn hoofdhuid kreeg. Na een tijdje gestopt, maar ik ga zometeen toch maar weer eens een slokje drinken.
Bedankt voor het meedenken!!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:29

Is er niemand die verder een tipje heeft? :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:31

Ik zou me maar eens door de HA laten doorverwijzen naar de allergoloog voor een stapel testjes om uit te zoeken waar de jeuk vandaan komt.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:35

Ik hou dit even in de gaten,

Ik heb het ook af en toe en dan vooral op mijn rug, en net wat je zegt, dan lijkt het wel een oorlogsgebied :=
Soms ook mijn armen en mn nek heel er := Bij mij lijkt het dan net alsof er een soort van blaasjes op m'n huis zitten. Gek wordt ik ervan, krap mezelf helemaal open... Maarja dat is niet echt een goede oplossing :=

Heb toen van de huisarts een zalf gehad maar of dat nou echt hielp..

Ik heb het trouwns vooral als het warm is!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:36

Naar de huisarts gaan en laten onderzoeken. Ook bloed laten prikken.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:40

zelf heb ik ook erge last van jeuk op het hoofd. Blijkt een soort zonneallergie te zijn. Mijn man heeft er ook opeens last van na jaren.
Hiervoor heb ik een shampoo voorgeschreven gekregen die je bij de apotheek halen kunt.

Het heet Nizoral en je mag voor gebruik gewoon wassen met een normale shampoo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:43

Ik heb echt onwijs slecht geslapen. Naast veel jeuk lijkt ook wel mn bloeddruk/hartslag zo af en toe van slag te zijn.
Omdat ik momenteel niet in NL ben is het traject allergoloog etc even lastig. Maargoed, als het niet binnen nu en een dag minder is dan ga ik sowieso even naar het ziekenhuis.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:44

ik heb het ook gehad maar ik vermoed niet zo erg als jou maar bij mij hielp de "head en shoulders itchy nog wat" heel goed. Misschien heb je er wat aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:06

Nu een paar dagen verder wordt de jeuk enigszins onderdrukt met prednison en anti histamine tabletten.
Zodra de dosis prednison echter verlaagt, wordt de jeuk erger.

Zou dit hooikoorts kunnen zijn? Ik heb dus veel jeuk op m'n armen, benen, rug en buik. Zit in een ander land dan waar ik normaal in de lente verkeer ;)
Ik begin een beetje gek te worden en de artsen doen niks anders dan me vol te stoppen met medicijnen.

Overigens is er nog steeds niets te zien aan m'n huid. Geen uitslag, geen blaasjes, niks

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:33

In welk land zit je? Geeft wat meer informatie wat daar allemaal kan voorkomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:37

lucifertje schreef:
In welk land zit je? Geeft wat meer informatie wat daar allemaal kan voorkomen..

US, noord oost!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:41

Een onderzoek om te kijken waarvoor je allergisch bent, is best uitgebreid. Je kunt beginnen met een bloed onderzoek, maar vaak is het ook zo dat je een cyclus van tests door moet om zo telkens een stapje dichterbij te komen bij waarvoor je allergisch bent. Ik zou, om wat rust te krijgen, toch een allergie-onderdrukker nemen. Niks is zo vervelend als jeuk. Een allergie kan ook net zo snel weer weg zijn en misschien kom je er nooit achter. Veel succes (ik weet uit ervaring hoe vervelend een allergische reactie kan zijn).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:45

Kan het geen schurft zijn.Geen verstand van hoor.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:50

Ik heb ook te maken gehad met jeuk en rode bultjes. Welliswaar niet op mijn hoofd, maar wel het hele onderzoek traject ingeweest. Bleek uit eindelijk urticaria (verzamelnaam) te zijn, oftwel overgevoeligheid en naar alle waarschijnlijkheid is het bij mij chronisch geworden na een langdurige stress periode. Zomaar, uit het niets. Ik krijg nu het medicijn antihistamine, en dan een vorm ervan. Er zijn verscheidene. Ik kom mijn dag niet door zonder jeuk, als ik dit medicijn niet gebruik. Omdat alle jeuk bestreden kan worden met antihistamines, zou ik je huisarts vragen om dat te proberen. Prima op lange termijn te gebruiken medicatie. Wel goed opletten welke antihistamine je krijgt, het is even testen. Bij mij sloeg de vierde soort aan nadat ik van de voorgaande drie alleen maar bijwerkingen had zoals slaaperigheid, misselijk etc. Maar door die ik nu heb kan ik tenminste weer alles doen en is het jeukloos door de dag. Het wordt vrij breed gebruikt.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:55

Ik krijg prednison en twee soorten anti histamine tegen de jeuk en het komt gewoon in alle hevigheid opzetten als die middelen na een halve dag zijn uitgewerkt.

Het is geen schurft want er is echt niets te zien op m'n lijf.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:02

Ik heb zelf last van psoriassis en dus eigenlijk altijd jeuk. Ook mijn hoofdhuid is het ergste wat jeuk betreft.
Ik voel met je mee en weet ook hoe onbegrepen je je kunt voelen als je langzaam uitgeput raakt doordat je niet goed slaapt en mensen je niet serieus nemen.
Jeuk is erger dan pijn!

De enige shampoo die ik kan gebruiken is dode zeezout shampoo (toen ik nog in NL woonde kocht ik die bij de Tuinen). En zelfs dan heb ik toch wel een weekje last van extra jeuk.
Ik was mijn haar nu nog maar eens in de 2 weken. Ik weet het het klinkt goor, maar je haar went eraan en wordt steeds minder snel vet en ik stink ook niet.
Heb ik een keer erg actief uitgemest op stal dan doe ik mijn hoofd onder de kraan (op de kop) en was mijn haar zonder mijn hoofdhuid te wassen.

Het enige dat op mijn hoofdhuid werkt qua hormoonzalfjes is deze gel:
http://www.psoriasis-netz.de/medikament ... markt.html
Het heeft in nederland een andere naam, maar daar kan ik nu niet meer opkomen. Merk en flesje zijn exact hetzelfde. Geloof wel dat alleen een dermatoloog het kan voorschrijven , omdat het een duur middel is.

Verder werkt bij mij UV licht het allerbeste. Ik heb er dan ook hier hoog in de bergen minder last van dan in Nederland waar UV minder intensief is. Hormoonzalven werken wel, maar ik krijg last van pijnlijke dunne huid als bijwerking en zodra ik stop met smeren komt het direct terug.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden en de juiste behandeling.