Ringworm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Ringworm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 21:07

Sinds een paar dagen heb ik een rare plek in mijn hals. Precies aan de voorkant in het midden, ook zo'n fijn zichtbare plek dus. Hoe dan ook, het komt wel meer voor dat mijn huid een periode heeft dat het gevoelig reageert op bepaalde verzorgingsproducten. Zo ook een week geleden toen ik merkte dat mijn hals wat jeukte. En inderdaad, langzaam maar zeker kwam er een rode plek tevoorschijn. Omdat ik dit dus wel vaker heb zorg ik dat de plek niet in aanraking komt met zeep of andere geparfumeerde producten. Ik moet er dan ook geen zalfje op smeren omdat dit alleen maar irriteert. Meestal gaat het dan wel weer over, maar vanmiddag viel mij op dat de plek een rode rand heeft en in het midden meer geeloranje is. Het ene moment is de plek feller van kleur dan het andere moment. Het jeukt ook wanneer ik er langs ga met mijn vingers. De rand voelt droog terwijl de plek in het midden glad aanvoelt.
Ik vind het erg op ringworm lijken maar dit kan misschien ook wel toeval zijn omdat ik wel vaker een beetje uitslag heb.
Een foto van de plek is te zien via onderstaande link. Hoewel de rand in het echt roder en scherper is.
Weet iemand hier of dit inderdaad ringworm kan zijn? Voordat ik er van alles opsmeer terwijl dit niet nodig is.
Alvast bedankt voor de reacties.
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/20140430_215739.jpg

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:10

Edit: Ik verwar ringworm met lintworm :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:11

Dan kan zeer zeker ringworm zijn, maar ook gewoon uitslag. Als je naar een huisarts gaat neemt hij een kweekje en kan hij meteen zien wat je hebt. Ik heb ooit ringworm gehad (zag er ongeveer uit zoals wat jij nu hebt) en als ik heel goed naar de vlek keek leek het wel of de structuur van mijn huid ook heel anders was.

Carr_friesje

Lijkt er inderdaad wel op..
Ik heb 't ook maar dan kleinere plekjes.. Smeer er altijd miconazol zalf op, maar werk regelmatig met koeien en schapen dus bij mij is 't een beetje dweilen met de kraan open :')

edit: Yasmijntje je bent idd in de war haha.
Ringworm is een soort schimmel wat vaak opgelopen wordt als je veel met (rund)vee in aanraking komt.
Maar kan ook wel andere oorzaken hebben.

chanicha

Heb je niet toevallig parfum gespoten? Lijkt mij meer een soort exceem of allergie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:12

Ja zo ziet het er wel een beetje uit idd.
Ik heb dit zelf ook gehad en ik heb het ge lang verward met eczeem.

Niet zelf gaan dokteren maar even een huisarts laten zien. Ringworm is ook besmettelijk voor dieren en mensen. Niet te veel aan zitten dus en goed je handen wassen.

Mocht het wel ringworm zijn dan alles goed wassen op 60 graden.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:46

Ik zelf heb op mijn arm ook zo'n plek en is dauwworm . (Infectie/eczeem) Paar weken terug bij dokter geweest en zalfje gekregen (daktakort). Heeft niet geholpen + dat ik meer plekken erbij heb gekregen in mijn nek en mijn wang. Vandaag weer dokter geweest nu tabletten gekregen. Hopelijk gaan deze helpen.

Ik zou in ieder geval zsm naar de dokter. Ik heb zelf lang gewacht omdat ik dacht dat het vanzelf wel over zou gaan. Niet dus..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 11:44

Bedankt voor de reacties.

chanicha: ik gebruik eigenlijk alleen producten van Rituals waaronder de body mist. Over het algemeen kan mijn huid dit goed verdragen, maar laatste reageerde het ook al wat gevoelig. Het kan dus best zijn dat het daardoor komt.

De reden waarom ik twijfel, is dat ik dus al wat langer last heb van jeuk op die plek, ik ben dan ook zo stom geweest om er met mijn nagels aan te zitten waardoor het alleen maar erger wordt. Maar het blijft alleen op die plek zitten, ik besmet dus geen andere plekken op mijn lichaam. De plek verandert ook niet qua omvang, hij was meteen als zo groot.

Voor degenen die eerder ringworm hebben gehad: hoe lang duurt het voor er een nieuwe plek ontstaat?

SAKKIA

Re: Ringworm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:54

Ja geen idee eigenlijk. Mijn bovenarmen zaten vol kleine en grotere plekken. Ik werd echt gek van de jeuk.
Met een zalfje was het zo weer over.

Ik heb een hele gevoelige huid en was me dan ook met 100% natuurlijke zeep ed. Dit helpt mij heel goed.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:56

Dat zou ringworm kunnen zijn :-)

Even naar de apotheek voor een tube miconazolnitraat en 2 keer per dag smeren. Dan is het zo weer weg :-)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:58

Heb zelf ringworm op een vinger , zal je een foto laten zien. Het lijkt bij jou op gewoon exceem.

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:58

Ik heb de ergste versie gehad die er bestaat dat ringworm bijna een brandblaar is, die rode rand doet dan zo pijn.
Je kunt niks verdragen in mijn omgeving werden mijn katten doodziek, besmette mijn ex en collega's

Ringworm is vreselijk besmettelijk en je kunt er goed ziek van worden en financieel kun je er aan onder door gaan als je beesten het ook hebben.

Mijn advies is zo snel mogelijk naar de HA maar de kennis van de HA is betreft ringworm matig.
Ik vermoed het wel...de rode rand kan roder worden.
Heb je dieren?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:59

Das geen ringworm Tanjaatjuhh

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:59

Dat is getest en ringworm bevonden tita. Tis nu wat aggressief door de zalf en de melkerhandschoenen. Broeit er nog al in.

Heb het helaas al vaker gehad. Door de kalveren.
Laatst bijgewerkt door tanjaatjuhh op 01-05-14 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:00

Dat van jou ziet er wel heel anders uit tanja.
Bij mij is het verder niet branderig.

Een paar jaar geleden heb ik een soortgelijke plek gehad op de zijkant van mijn hals. Dat is toen vanzelf weggegaan.

Ik heb een hond. Die heb ik al gecheckt maar zijn huid is prima in orde.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:05

Hoe kan je dat checken Jolien87 dat kan alleen maar middels een kweekje en de kweek van ringworm duurt minimaal 8 dagen tenzij hij het extreem heeft zoals met mijn kat dat petrie-schaaltje liep zowat weg met de bacterie. (3dagen en 3000 euro armer)

Onderschat ringworm niet.....
tita @ [BB] Wie wat wilt leren volgt dit topic over schimmel bij dieren

Ik ben gestopt met mijn verhaal want ik trok het niet meer hoe het afliep... na 6 maanden allen schoon en ruim 3000 euro armer en nu twijfel ik weer of er een kat ringworm heeft, haren staan al ruim 8 dagen op kweek dus ik heb goede hoop

Mocht ze drager zijn dan laat ik haar gaan ik ga niet weer het proces door dat trek ik niet
Laatst bijgewerkt door tita op 01-05-14 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:11

Ik bedoel in de zin dat deze er niet raar uit ziet.
Had je kat geen last van jeuk dan?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:12

Joolien87 lees dat topic maar ik heb heel veel weg gestopt van die tijd....

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:16

Gewoon even naar de huisarts. Ik denk ook dat dit ringworm is. De huisarts zal je gewoon een zalfje geven als het ringworm is en dan is het zo weg.
Ik had het heel erg en dat begon precies zo. Ook in mijn nek. Later werd de buitenste rand helemaal rood en kwamen er zelfs blaasjes op. Op tijd naar de dokter kan je een hoop gedoe besparen.

Better safe then sorry toch? Omdat het ook besmettelijk is voor dieren en andere mensen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:28

Ik ga inderdaad proberen om morgen nog terecht te kunnen bij de huisarts.

tita: wat vreselijk naar. Ik ben bang dat ik weet hoe het is afgelopen maar ik zal zo het topic eens bekijken. :(:)

Edit: ik baal nu als een stekker.
Ik ben een paar maanden geleden verhuisd van Zwolle naar Almere. Ik heb mij toen niet direct ingeschreven bij een nieuwe huisarts omdat ik nooit ergens last van heb. Achteraf heel naïef. Ik heb zojuist namelijk gebeld naar de huisartsenpraktijk hier in de wijk en daar moet ik mij eerst inschrijven, dit duurt ongeveer 4 werkdagen en voor die tijd kan ik dus niet terecht. Ik heb aan de telefoon aangegeven dat ik mogelijk ringworm heb en dat ik een hond heb die ik mogelijk kan besmetten. Volgens de dame aan de telefoon kan ik dan het beste contact opnemen met mijn huisarts in Zwolle omdat ik daar nog sta ingeschreven. -O-

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:45

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:54

Is dat vergelijkbaar met miconazol?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:56

Geen idee maar het functioneerde prima! mijn vriend had een plekje in zijn nek. Onze kalveren hebben nou eenmaal wat ringschurft. Was na 1,5 week weg.

Eerste foto zag er wel erg giftig uit. Heb net een nieuwe gemaakt. Ik had em net grondig schoongemaakt en werd het gifrood van :P

Afbeelding