Afgelopen vrijdag was ik aan het hardlopen en toen schoot mijn linkerknie op slot. Er knakte iets en het was even heel pijnlijk maar na wat uitlopen was er alleen een zeurderig gevoel over. Dit bleef zo in het weekend. Als ik een tijdje had gezeten en opstond kreeg ik een pijnscheut en kon ik de eerste passen niet goed lopen, wanneer ik langer liep ging het wat beter. Echter bleef er iets knakken en heb ik maandag de huisarts gebeld, althans een poging gedaan. De voicemail zei dat de praktijk deze week gesloten is en gaf een nummer van een vervanger. Dat heb ik eerst niet gebeld, ik wilde dan maar tot volgende week wachten. Maar omdat de pijn inmiddels is verergerd en ik nog nauwelijks kan bewegen heb ik vandaag toch maar gebeld. De assistente wilde geen afspraak voor me maken omdat de vervangende arts alleen voor spoed beschikbaar is en ze zei dat dit geen haast heeft omdat ik er al een paar dagen mee rondloop (inmiddels loop ik niet meer, maar goed
). Ik moet dus wachten tot maandag (als dat al lukt, want alle afgescheepte patienten willen die dag natuurlijk een afspraak
) en dat vind ik eigenlijk wel heel vervelend... Ik kan echt bijna niks, we wonen drie hoog zonder lift en die trap is momenteel al bijna een onmogelijke opgave. Wat te doen? Morgen nog eens bellen en aandringen? Of is een vervanger echt alleen voor als je bijna doodgaat bij wijze van spreken en moet ik gewoon even doorbijten tot volgende week?
Maar morgen zou het toch wel erg fijn zijn als er iemand naar kan kijken, want ik kan er echt heel weinig mee momenteel. Dus vanavond de HAP wordt hem sowieso niet, dat wordt eventueel morgen een optie als ze me bij de vervanger echt niet willen helpen.