hele hand opgezet door insectensteek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

hele hand opgezet door insectensteek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:28

Ik kwam gisterochtend weer in huis na het voeren van de paarden toen ik een stekend gevoel kreeg tussen mijn pink en ringvinger. In eerste instantie dacht ik aan een splinter of iets, maar ik zag alleen een klein rood stipje en kon geen splinter vinden. Nou goed, zal wel overgaan, dus verder niet meer bij stilgestaan tot gisteravond en de rampnacht daarna.

De twee vingers zetten helemaal op en het jeukte, prikte vreselijk. Oke, dus geen splinter maar een steek van een insect die ik niet heb gezien. Helaas heeft "het" me de hele nacht wakker gehouden, het deed flink pijn en ik was er misselijk van. Na 2 uur nachtrust vanmorgen toch maar op concours met mn paard gegaan, maar in de loop van de dag zette het steeds meer op, en nu is mijn hele hand opgezwollen en heet. Het jeukt en doet pijn tegelijk.

Ik heb dit nog nooit van een insectensteek gehad, dus ik vraag me af of dit wel normaal is en wat voor insect het moet zijn geweest???????

nutts

Re: hele hand opgezet door insectensteek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:29

Ik heb het ook altijd ben allergisch voor bijna alle insecten beten.

kan het een horzel of daas geweest zijn?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:31

Die heb ik hier nog helemaal niet gezien dit jaar eigenlijk. Van dazensteken heb ik ook nooit echt last.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:32

Ik heb het wel van echt een horzel of een daas, dan neem ik gelijk even een extra allergie tablet :=
Met name die grootste van die 2, die engerd. Dan is het echt vreselijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:33

maar zijn die er nu al dan? Ik dacht zelf aan een bij omdat er daar best veel van rondvliegen hier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:35

Bij kan ook :j geeft over het algemeen wel meer zwelling dan de wesp. Heb je al gezocht naar een angel? Alhoewel, die kun je ook als reactie er al gelijk uit hebben geveegd zonder het door te hebben.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:37

Kan van alles zijn, ik was nooit allergisch en vorig jaar van een mug een flink opgezwollen voet gehad en een dikke enkel.. Heb er medicijnen voor gekregen die ik direct moet in nemen! Rupafin heet het, werken ook super tegen hooikoorts!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:38

Een bij had je we gevoeld als die goed steekt...Klinkt als een daas en een lichte allergische reactie. Mijn halve hand zwelt ook altijd op als ik door n daas gestoken ben...;) En idd pijnlijk door zwelling...

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:40

Bij sommige insectenbeten heb ik ook hetzelfde. Warm, gezwollen, soms pijnlijk en erg jeukerig. Waar mogelijk koel ik de plek en neem dan een hooikoortstablet iedere dag tot ik geen last meer heb van de beet.

Het is in feite een allergische reactie op de beet. Als het echt erg is even mee langs de huisarts gaan. Dan weet je het zeker.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:42

Wat je voor nu kan doen is een theedoek weken in mengsel van azijn en koud water en die erop leggen helpt tegen de jeuk en zwelling.

groetjes genja

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:44

Hier zitten al dazen en horzels helaas. bij had je wel goed gevoeld.

je kan koelen met azijn theedoek hierin drenken bijt wel even in het begin (en stinkt :=) maar helpt vaak wel en dan maandag naar je HA
Laatst bijgewerkt door nutts op 26-04-14 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:44

ik heb vannacht wat gegoogeled (je moet wat als je toch niet kunt slapen) en las over de angel dat die eruit moet.. maar ik kan echt geen angel vinden, alleen een klein rood stipje, precies tussen mijn vingers. Maar ik wist niet dat je daar zo'n zwelling van kon krijgen. Je ziet nu zeg maar helemaal geen knokkels meer aan die hand en de rug van de hand is heel dik. Het ziet er rood uit maar op sommige plekken juist spierwit.

Op dazen reageer ik nooit zo fel, dat weet ik zeker. ik heb geen hooikoortstabletten ofzo, maar kan ik verder iets doen, want ik zou vannacht graag lekker slapen.

edit: bedankt voor de tip.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:50

Ik had tot voor 3 jaar terug ook geen reactie op insectenbeten. Tot opeens.. Ik krijg hetzelfde als jij en dat loopt uit in een ontsteking. Ik heb er medicijnen voor die de reactie en zwelling tegen gaan.. Ik zou toch even goed opletten en anders naar de HAP gaan als het niet afneemt.. Succes

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:50

Ik heb eens een geheel opgezwollen hand gehad van gewoon een muggenbeet. Misschien een allergische reactie?

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:52

Koelen met natte doek/doek met ijs en zorgen dat je je hand wat hoger houdt dan de rest van je lijf tijdens het slapen (kussen onder je hand oid). Dan heb je kans dat de zwelling/vocht wat verminderd. Mocht het morgen nog heel dik/pijnlijk zijn zou ik zeker de huisartsenpost bellen en hun advies vragen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:55

Kan wel paar dagen dik blijven is mijn ervaring...Maar als je het niet eerder hebt gehad kun je altijd even langs de huisarts gaan als je t niet vertrouwd.
Verder inderdaad koelen, veel meer kan je er niet aan doen helaas... Evt.een pijnstiller nemen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:11

Herkenbaar! Afgelopen zomer werd mijn voet na een avondje in de tuin zitten enorm dik. Ik kreeg mijn paardrijlaarzen met geen mogelijkheid meer aan. Meerdere vriendinnen hadden hier ook last van, dus er heeft een insect een leuke avond gehad :D

Het beste is om de volgende keer, direct nadat je gestoken bent een hooikoortstabletje te nemen. Nu heeft dat niet zoveel zin meer volgens mij. Ik was zelf ook te laat (ik had niet door dat ik gestoken was) en heb 2 dagen een dikke poot gehad. Inderdaad je hand hoog houden en koelen.

Hopelijk trekt het snel weer weg :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:17

heb je een foto en kan het een teek geweest zijn

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:05

Als het een teek geweest was, die zuigen zich eerst vol alvorens zich los te laten, en daarbij krijg je dan n witte plek met eromheen een rode rand... Dat denk ik ds. niet op basis van het verhaal van TS

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:46

Ik krijg van alle insectensteken een allergische reactie. Het zwelt op, wordt warm en heel hard met soms blaren :n ik heb dan ook standaard medicijnen in huis die ik neem zodra ik geprikt wordt. Nadeel is dat ik er nogal duf van wordt.
Voor zover ik weet heb ik hier mijn hele leven al last van.

Enige wat je kan doen om de zwelling wat tegen te gaan is goed koelen.

xemmaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:49

Heb het ook gehad was gewoom een steek mugn naar de dokter geweest en die zei dat ik er ijs op moes doen en verband eromheen (dat het ijs gewoon op je hand ligt) en dat heeft geholpen. Later had ik er weer een maar toen werd het niet dik :? Dus ijs helpt misschien?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 20:37

Inmiddels lijkt mijn hand gelukkig weer wat meer op een hand :). Ik ben maar gaan koelen met een natte theedoek en dat heeft wel veel goeds gedaan gelukkig. Toch vreemd, ik heb nooit eerder zo'n reactie gehad op een steek. Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:40

Zoiets heb ik ook ooit eens gehad dat was toen Netelroos..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:41

Ik heb het ook gehad op mijn hand. Heel mijn hand was opgezwollen.
Het was een mug en tja, daar ben ik allergisch voor.

Dus cetirizine geslikt en gekoelt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:43

Je kan voor de zekerheid altijd een doosje met cetirizine in huis halen van bv kruidvat, dat helpt je lichaam als het wel weer gebeurt.