Voor de 3e nacht oprij...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Voor de 3e nacht oprij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 03:00

Lig ik alweer wakker...

Kortom, ik val niet in slaap. Overdag heb ik er vrij weinig last van. De eerste dag was ik moe en wat geprikkeld. Overdag rustig aan gedaan. Na de 2e slechte nacht had ik er overdag soms last van. Ik voelde me op die momenten erg moe en slap, maar hier kwam ik ook overheen. Na die momenten loop ik over van energie. Super vrolijk!

Maargoed. Dit is de derde nacht op rij. Mijn ritme is zwaar verstoord. Avonds ben ik moe maar als ik bijna in slaap val, word ik wakker en is m'n slaap volledig verdwenen.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, lezen, gedachten opschrijven, glas warme melk, ademhalingsoefeningen maar ook ontspannen dmv spieren aanspannen en ga zo maar door. Melatoine werk normaal erg goed, maar deze keer ook niet.

Ik wil graag een normaal ritme krijgen, gewoon slapen op de normale tijd en niet pas tussen 3 en 6 in slaap vallen en de halve ochtend nog op bed liggen.

Wat kan ik nu gaan doen? Dokter bellen? Toch er ritje langs de tuinen Oid? Help!!

DeEenhoorn

Re: Voor de 3e nacht oprij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 03:06

Ik lig nu ook wakker. . Ben nu ook al niet meer van plan te gaan slapen, dan slaap ik maar 3 uurtjes of zo. Nah. Dan liever gewoon niet.. zweet me kapot, vind t heerlijk. Heb ook al spieroefeningen gedaan (situps en wall sit) om me wakker te houden, dus tjaa. Als ik jou was, niet inspannen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 03:13

Hier nog een wakkere last van horror nacht merries, heb afgelopen week al 4 mensen in mijn dromen vermoord! Ongelovelijk en nu weer rechtop in bed, duw maar kopje thee gepakt.. Nu moetnik zegge dat ik wel zwanger ben, maar dat maakt het niet minder vervelend,..

Miss kun je ff van dr vogel zn homeopathiesche druppels melatoline ofzo? Hielp mij prima met nachtdiensten enz om daarna te slapen!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 03:14

Oh zoebnet dat je die al hebt geprobeerd! srry,.. Je hebt ook een andere versie er van heh miss dat dat werkt?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 03:16

Maar wat doe je de rest van de dag? Als je dan minder actief bent dan zet je je ritme zelf om dus misschien gewoon je wekker zetten om 7 uur en er uit gaan.anders indd ff in geaprek gaan met je huisarts.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 03:22

Ja je hebt misschien best een sterk punt. De afgelopen dagen heb ik niet echt intensief gesport. Meer ontspanning en dergelijk normale beweging. Ik ga meestal gewoon naar school en heb vandaag ook een avond gewerkt en gefietst. Juist dan zou ik verwachten dat het lichtje een keertje uit ging.

Ik heb overigens melatonie van 0,3 upg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 03:38

Ik ben ook wakker, heel m'n ritme omgegooid omdat ik een paar nachten heb wakker gelegen van de tandpijn. :=

Het duurt bij mij altijd heel lang voordat het weer 'normaal' is. Het enigste wat snel helpt is niet naar bed gaan en heel de dag wakker blijven en dan om 10 uur naar bed. Is wel lastig en moet je wel echt iets te doen hebben. :=

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 03:46

ik heb nu het zelfde probleem. net uit geweest en daarna niet meer kunnen slapen.
en zodra ik sliep, sliep ik erg onrustig en was ik zo weer wakker..
dus ik lees even mee voor tips

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 03:55

Je moet uit het ritme komen waarin je nu zit. Om de 1 of andere reden denkt je lijf dat je nu wakker moet zijn.
Zelf heb ik het ook meegemaakt, en de huisarts heeft me toen 1 lichte slaappil gegeven, toen sliep ik de hele nacht door en daarna was er niks meer aan de hand. Ritme moest even doorbroken worden bij mij.

Ik ben nu ook wakker maar dat komt bij mij, net als bij Bon Charmeur, door mijn zwangerschap. Ik plas zowat ieder uur en de meest gekke dromen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 04:17

Het zou trouwens ook kunnen helpen om voor het slapen een vast ritme te creëren. Bijvoorbeeld boek lezen, douchen, tandenpoetsen waardoor je lichaam went aan"oh, hierna krijg ik rust" en dan maakt je lichaam dat stofje aan waardoor je makkelijker in slaap vallen kan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 05:19

Eigenlijk geef je het zelf al aan, doordat je de halve nacht wakker bent blijf je nu ook de halve ochtend in bed liggen waardoor je zelf je ritme verschuift.
Hup, 7u de wekker, opstaan, ontbijten en desnoods een rondje lopen buiten. Vandaag lekker actief doen, niet iets rustiger aan omdat je al 3 nachten niet slaapt, dan werk je dat alleen maar in de hand.
Vanavond op tijd eten, kopje thee en op tijd naar bed.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 05:56

Is het volle maan of wat ? -O-
Ik lig ook al 3 nachten wakker
*niet fijn*
Heb wel vaker dat ik een nacht slecht slaap, maar nachten achtereen is nog niet voorgekomen...
Doordat ik ziek ben heb ik m'n slaap echt nodig, dus moet ik smorgens wel bijtanken.
Helpt er ook niet echt aan mee natuurlijk. :n
Verder slaap ik erg licht, dus als ik dan slaap en iemand zucht dan ben ik bij wijze van al weer wakker. :7