Nekpijn verzachten, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Nekpijn verzachten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:54

Hallo :)

Ben al een tijdje aan het sukkelen met mijn gezondheid en heb dusverre redelijk wat aan voorgaande tips gehad hier op het forum die mij hebben geholpen om dingen uit te sluiten, vandaar dat ik het nu nog eens probeer :o

Ik heb afgelopen nacht een nogal harde klap bovenop mijn hoofd gehad (don't ask :+ ) waarbij mijn nek een rare beweging maakte. Op het moment zelf ging er ook een heel raar gevoel door mijn hoofd, kan het niet benamen. Meteen heel misselijk en het gevoel trok gewoon letterlijk weg uit de rechterkant van mijn gezicht. Enfin, toch weer inslaap gevallen en inmiddels weer gevoel in mijn gezicht, dus dat is het probleem gelukkig niet. Heb nu wel op de plek van de klap een ontzettend naar gevoel en heb de hele ochtend liggend doorgebracht. Plat liggen of op de rechterkant van mijn hoofd liggen ging niet, dus heb alleen op links gelegen, door de pijn net bovenin mijn nek. Ben nu net aan mijn ontbijt bezig en opgestaan uit bed. maar mijn nek voelt ontzettend vreemd, heel stijf en op mijn borstkast leggen gaat net wel/niet. Nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste kon verzachten om te zorgen dat ik morgen niet met een nog stijvere nek zit -O-

alvast bedankt :)

Doubtless

Re: Nekpijn verzachten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:47

Ik zou eerst maar eens naar een dokter gaan, de gevolgen van die klap klinken niet bepaald goed.
Voor de nekpijn kan ik je warmtepads aanraden. Kunt ze halen bij de kruidvat. Als je zo'n ding uit de verpakking haalt en om je nek vastmaakt wordt 'ie lekker warm (8 tot 12 uur lang) waardoor je spieren wat ontspannen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:51

Wees er voorzichtig mee en ga naar een doctor voor advise, ik heb zo 2 dagen in ziekenhuizen gelegen voor een vermoedelijk dubbel gebroken nek, en dat was geen pretje. Hij kan je het beste adviseren wat te doen. Ik had een brace gekregen maar heb die uiteindelijk af gedaan omdat mijn nek er slechter van werd. Je kan altijd nog naar Scheveningen gaan, orthomanuel therapeut system sickesz. Deze heft mijn atlas en alle wervels in mijn nek recht moeten zetten, hierna was ik van mijn chronische hoofd- en nekpijn en mijn whiplash af.

[offtopic]Jouw bokt naam is de naam van het bedrijf waar ik voor werk :+

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:57

Geeft voor mij ongeveer de pijn aan van een gebroken nek, natuurlijk niet gelijk van uitgaan maar wel naar laten kijken.
ik had namelijk 3gebroken nekwervels en dat is geen pretje en moet je echt heeel erg mee oppassen!!!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 12:18

Kun je zo snel nekwervels breken dan? :oo Het gaat inmiddels redelijk, maar heb nog steeds last. Trekt door naar mijn achterhoofd en schouders. Het lijkt me gewoon raar om zo 'makkelijk' iets te breken :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:23

Dit klinkt toch echt wel naar iets waar nader naar gekeken dient te worden, hoor :j

Even de dokter bellen !

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 12:43

Misschien, maar ben nu in mijn eentje en durf niet weg. Als ik lang sta word ik namelijk duizelig heb ik net gemerkt. Als het aanhoud bel ik vanavond even de Huisartsenpost, dan is mijn vriend ook thuis

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:46

Je kan toch wel even bellen ?
Als je huisarts het dan nodig vindt dat je naar het ziekenhuis gaat, kun je altijd nog iemand zoeken die mee kan ...

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:48

idd eerst HA
Maar om de pijn iets te verzachten.. een kersenpitzak
Mijn moeder gebruikt die voor haar nekpijn en ik ook eerst lekker in bad en daarna kersenpit voor het slapen

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 12:52

Bellen kan wel ja, maar ben nietzo van de huisarts. Krijg toch dan de assistente en daarnaast voel ik me nooit echt serieus genomen. Maar zal zo even bellen dan, eerst terug naar bed :/

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:55

Ik zou zo echt niet durven te gaan slapen.....
Dit klinkt niet echt goed!
Zou er toch echt even een telefoontje naar je huisarts aan wagen! (en het dan niet afzwakken door te zeggen het valt allemaal wel mee, want dan nemen ze je ook minder snel serieus!!)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 12:59

Heb vanmorgen ook nog een paar uur geslapen, ben niet zo snel bang :+ lig nu weer op bed en net de assistente gesproken. Gezegd dat mijn nek zo stijf is en een rare knik had gemaakt. Advies was rust houden en als t niet minder word morgen langskomen .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:01

Nu denkt ze dat je raar om een hoekje hebt gekeken of in een valse knik geslapen hebt ...

Bel nog eens en doe het hele verhaal eens zoals je het ons verteld hebt !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:02

Dat bedoel ik dus ook!

Zéker erbij vermelden dat je zelfs duizelig wordt als je even staat!!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 13:05

Sorry was een beetje kort door de bocht. Ik heb wel verteld dat ik misselijk was en dat het door een klap op mijn hoofd kwam, toen vroeg ze of ik al gezien was (nee dus) en of ik hoofdpijn heb, maar die is grotendeels weer weggetrokken. Maar ik kan dus morgen terecht als het niet minder word. Als het erger word vandaag moest ik ook terugbellen geloof ik

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:07

-O- vind het raar dat je met deze klachten niet vandaag even langs mag komen.....
Hoop uiteraard dat het allemaal mee valt!!
Als het slechter gaat, wel echt even bellen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:14

Het nare is, dat als je tot vanavond wacht en het hele verhaal aan de huisartsenpost doet, ze je waarschijnlijk ook tot morgen laten wachten ...

Ik zou terugbellen en vragen of je de dokter even mag spreken.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:52

Hm, ik zou eigenlijk liever niet tot morgen wachten ermee, jammer dat de assistente het kennelijk niet zo zorgelijk vindt. Zou je niet toch even terugbellen, zeggen dat je wel erg in de rats zit en toch graag ook even de dokter wil spreken?

Als je tot vanavond wacht en dan ineens komt de hoofdpijn weer opzetten heb je helemaal een nare nacht voor de boeg of moet je alsnog naar de HAP. Kun je beter nu even de HA zelf spreken. :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:28

Toen ik belde met mijn klachten (ok ik had dan een flink 'ongeluk') werd ik direct doorgestuurd naar emergency en heb ik x-rays, ct scan en een mri gehad..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:37

Ik heb iets soortgelijks gehad. De spieren in mijn nek waren totaal geblokkeerd en de bovenste rib was gekantelt/verschoven. Nu een jaar fysio later is het zo goed als weg. Ik had ook verschrikkelijke pijn. Als het goed is vergoed basis pakket 6x fysio en je kan een afspraak maken zonder verwijsbrief. Dus even je verzekering nakijken.
Overigens wel eerst even langs de dokter ivm. mogelijk gebroken nekwervels

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 05:50

Bedankt voor jullie reacties! Ik had vannacht voor het slapeb gaan veel pijn maar kon uiteindelijk toch slapen. Ik heb nu ook nog last ervan maar ik bel toch de dokter om acht uur. Hopelijk dat ze er dan een foto van wil laten maken, maar haar kennende niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 06:53

Het is jóuw lichaam, probeer er op te staan dat ze een foto laat maken!!
Succes in het ieder geval!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:25

Geen foto, ze voelde dat het mijn spieren waren die compleet verkrampt zijn. Met een week moet het weg zijn.. Laten we dat maar hopen dan :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 00:24

Limitless schreef:
Geen foto, ze voelde dat het mijn spieren waren die compleet verkrampt zijn. Met een week moet het weg zijn.. Laten we dat maar hopen dan :)

Als je spieren echt verkrampt zijn is dat binnen een week niet al weg.. bij mij duurde het enkele maanden met fysio.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:42

Ik ga binnenkort een afspraak terug plannen. Als ik mijn vingers op mijn nekwervels duw een beetje dan is t gevoelig, laat ik ze erop en buig mijn nek naar links of rechts, dan doet het heel veel pijn :\
edit; afspraak voor morgen staan :7