Wat moet je met dit type haar doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Wat moet je met dit type haar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 20:44

Nou bij deze dan.
Als totaal niet meisjes meisje erger ik me ontzettend aan mijn haar laatste tijd.
Ik heb steil haar met lichte krul, langer dan mijn schouders.
Ik heb lang gewassen met heule normale shampoos, maar na verloop van tijd werd het zo baggervet dat ik geen dag zonder vette kop rond liep.
Toen over gegaan op andrelon natuurlijk puur, zuiver en zen shampoo en dat ging redelijk goed in het begin, maar nu krijg ik er jeuk van. Hier zitten geen siliconen enzo in, alleen SLS.
Toen ben ik overgestapt op shampoo van natures gate, zonder SLS en geen siliconen, alleen natuurlijke dingen. Maar nu heb ik best een vette kop na een tijd daar mee dus nu af en toe was ik met die van andrelon. Verder is het vrij sprieterig boven op.

Waar ik me zo aan erger is dat het er ontzettend snel uitziet alsof ik er drie weken geen borstel doorheen gehaald heb en daar erger ik me echt suf aan. -O-
Nu dacht ik ik ga eens kijken wat er gebeurd mét siliconen.
Ik heb nu vandaag gewassen met de andrelon, en voor het eerst met conditioner en een 1 minuut masker waar wél siliconen in zitten en ik heb nu gewoon *(&^&* al bijna een vette kop en jeuk. -O-

Ik wil gewoon graag mijn haar los kunnen hebben zonder het idee met een slonzige kop te lopen, maar anders als een staart ofzo lijkt gewoon niet te werken?

Qua stylingproducten gebruik ik niets, maar als ik er wel eens iets in gooi, had laatst de volume mist spray van andrelon gehaald, ziet het er meteen niet meer uit van de siliconen. -O-

Wie heeft dit ook en wat werkt voor jullie?

vuurneon

Re: Wat moet je met dit type haar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:46

Ik heb van mijzelf gewoon flut haar; ik steek het maar op :+

Je kan wel leuke dingen leren met opsteken :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:47

Borstel je het veel? Daar wordt haar ook gauw vet van! Draag je caps? Dat werkt helaas ook erg mee :( ik ben zelf fan van neutral, ik weet niet wat daar allemaal inzit :p

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:49

Ik zou idd neutral proberen dat werkt meestal wel goed en anders aan de kapper vragen :j

K_im

Re: Wat moet je met dit type haar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:53

Kan het niet zo zijn dat je jouw haar te vaak wast? Mijn haar was ook altijd super snel vet (vaak alweer aan het einde van de middag, terwijl ik het die ochtend nog gewassen had). Sinds ik het wassen ben gaan uitstellen, kan ik nu in plaats van zeven dagen per week, vaak wel voldoen met twee, soms drie dagen per week wassen. Het is echt geen pretje, dat uitstellen, want ik heb geregeld met vet haar, vastgebonden in een staart, rondgelopen. Maar echt.. Het helpt!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:54

We hebben een centraal topic voor haar/haarvragen: [MW] Haar/haarverf deel 5

Ook is er een topic (wel wat naar beneden gezakt, maar nog recent) over het wassen zonder shampoo: [MW] Haar wassen zonder shampoo!

Om dubbeltopics etc. te voorkomen plaats ik hier een slotje; je kunt vast bij het centrale topic aansluiten :j