jullie ervaringen met Sonja Kimpen..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

jullie ervaringen met Sonja Kimpen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:15

Hoi,

Net mijn boekenkast opgeruimd en toen vond ik wel 5 boeken van sonja kimpen. Ik was destijds echt een fan van haar methode, vond dat ze alles echt heel goed uitlegde enzovoort,... alleen, heb ik haar manier van leven/eten nog steeds niet helemaal toegepast merk ik nu :=

Zo heb ik bijvoorbeeld nooit, maar dan ook nooit, 3 weken volledig zonder suiker geleefd, en bestaan lang niet al mijn middag- en avondmalen voor de helft uit groenten. Wat ik dan weer wel van haar heb geleerd is veel water drinken :)

Wat vinden jullie van Sonja Kimpen?
Vinden jullie haar methode makkelijk toepasbaar? Hoe geeft zich dat vorm in jullie leven?

En voor de echte kenners: vonden jullie haar "zuiveringsmenu's", en de 60 verschillende groentensoorten bijvoorbeeld per week haalbaar? Ik weet nog dat ik een tijd alles kocht wat ze 'voorschreef', en toen best wel veel geld kwijt was.

Nou goed, ben echt benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn! :)

Shanelle

Re: jullie ervaringen met Sonja Kimpen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:49

Ik ken haar methodes niet, maar ben haar een keertje IRL tegen gekomen toen ik met de hond uit wandelen was. Vreselijk asociaal mens. En dat terwijl ze me op tv zo'n fijn persoon leek.

Maar ja, daar heb jij natuurlijk niks aan... :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:51

Hoe kan je nu een persoon 1 keertje 5 seconden tegen het lijf lopen en die dan meteen bestempelen als asociaal? :D

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:53

Nou, dat was gewoon héél duidelijk aan al wat ze op dat moment 'deed'. :D Of ben ik dan de asociale...? :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:56

Ik heb een tijd gewerkt in haar fitnesscentrum als jobstudent.

Op zich vind ik haar principes mooi om als leidraad te gebruiken, maar ik eet zelf toch anders. Ik ben te gevoelig voor koolhydraten om me echt goed te voelen wanneer ik op haar manier eet. Neem uit haar principes wat je zelf een haalbaar doel vindt om naar te streven en pas de dingen aan die toch beter bij jou passen. Eens 3 weken zonder suikers kan wél erg goed doen, weet ik naar ondervinding. Maar daar moet je niet perse haar schema's voor volgen. Als je toch het boek hebt, is het misschien wel eens fijn om uit te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:20

@Shanelle, had ik niet verwacht eigenlijk, ze lijkt me net zo'n positief warm iemand... misschien is dat alleen maar haar imago..? ;)

@Ine23, was vast wel een interessante studentenjob! Je hebt gelijk, als leidraad lijkt het me al iets realistischer dan het allemaal echt fanatiek te volgen :j

Haar schema's heb ik ooit proberen volgen, maar ik vond het gewoon echt niet haalbaar! Te veel werk, te veel verschillende ingrediënten, niet praktisch genoeg,... bij sommige ontbijten nam het bereiden gewoon te veel tijd in beslag voor 's ochtends.