De laatste loodjes... Enorm moe zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De laatste loodjes... Enorm moe zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:33

Sinds een paar weken valt het mij al enorm op en ik merk het nu ook echt.. Ik ben echt heel moe de laatste tijd en ik weet dat het alles te maken heeft met mijn studie en alle druk die erbij komt kijken.

Ik zit in mijn laatste jaar en moet nog 1 opdracht inleveren en dan ben ik klaar. Alle theorie heb ik gehaald (op die ene opdracht dan) en daarna moet ik nog een praktijk examen doen. Als ik dat af heb, heb ik mijn diploma in de pocket en kan ik lekker het volgende niveau gaan doen.

Maar de laatste paar weken zoals ik al zei, ben ik enorm moe. Vandaag heb ik 4uur les gehad en eigenlijk alleen maar achter de PC gewerkt iets waar ik een halfjaar geleden niet moe om zou worden maar nu is het half 8 en ik kan gewoon al slapen tot morgenvroeg 8u.

Het zijn de laatste loodjes en ik weet wel dat ze mij gaan lukken maar zo moe ben ik nog nooit geweest.

Iedere avond probeer ik op tijd naar bed te gaan maar ik merk ook aan alles dat ik heel chagrijnig ben en dat ik nergens zin in heb. Gelukkig heb ik 2 dagen in de week stage waar ik lekker bezig kan zijn met paarden voor de afwisseling maar ik gaap op mijn stage toch ook best wel veel merkte ik afgelopen week.

In het weekend werk ik ook 2 dagen met paarden en in de horeca en dat sloopt ook wel een beetje. Maar eigenlijk heb ik helemaal niks anders gedaan dan anders, het is gewoon de druk van de examens die langzaam afneemt en dat kost mij schijnbaar heel veel energie :z :z

Heeft iemand hier ook veel last van gehad? Dat je bijvoorbeeld iets belangrijks hebt gehad en daarna echt enorm moe bent geweest? En hoe heb jij dit dan opgelost, door gewoon wel op tijd te gaan slapen of niks anders doen dan anders?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-14 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:36

Hier gaat naar de paarden gaan nog goed, maar ipv van 5 paarden 3/4 keer in de week doe ik er maar nog 1 ongeveer 2 keer in de week.

Ik hang nu ook op de bank, wil naar vrienden maar ik zit hier echt als een zombie, ogen op mijn schoenen. Heb vannacht toch echt 8 uur geslapen en maar 1 uur school gehad en 1 uur autorijles.

Wat eraan te doen? Geen idee, ik blijf lekker koppig wakker maar ben niet in staat om opdrachten af te werken.

Anoniem

Re: De laatste lootjes... Enorm moe zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:38

Hetzelfde hier... Al heb ik het vaak ook druk met school. :o ik ben gewoon echt ontzettend moe en krijg dan ook bijna niets meer bij mezelf voor elkaar. Ik blijf dingen uitstellen, niet doen of niet leren. Ik ben het zat, want door de vermoeidheid krijg ik ook andere klachten..

Het enige wat bij mij heeft geholpen is meer dan een paar weken vakantie. Alleen in de zomervakantie kom ik écht tot rust. Dus helaas kan ik je niet heel veel meer helpen. Wel, succes met de rest! Het lukt je vast! :D

Is er iets veranderd aan je eetpatroon? Of iets van een opkomend griepje?

Anoniem

Re: De laatste loodjes... Enorm moe zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:47

Jeej, ik ben niet alleen! :)

Van uitstel gedrag heb ik geen last meer, ik wil het z.s.m. afmaken!
Helaas kan ik nu geen vakantie nemen dus ik moet echt nu ergens energie vandaan halen om de laatste paar weken op school uit te zitten. Nope, geen eetgedrag of iets dergelijks veranderd. Ik voel mij verder niet slecht behalve op sommige momenten erg chagrijnig en wel eens boos als iets niet lukt zoals ik het wil :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:49

En ik gelukkig ook niet. :D

Zelfde hier hoor! Ik wil het graag afmaken, en ook zo snel mogelijk. Nog een weekje, 3 volle dagen en een halve, en dan is het weer even een weekje lekker vakantie. Maar doordat ik moe ben is mijn concentratie minder. Op school gaat het nog wel, maar zodra ik thuis ben stort ik echt zo ongeveer in..

Dat valt wel mee! Maar goed, chagrijnig zijn kan altijd gebeuren. :P
Heb je wel veel last van je vermoeidheid, of dus helemaal niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:58

Deetjeeuh schreef:
En ik gelukkig ook niet. :D

Zelfde hier hoor! Ik wil het graag afmaken, en ook zo snel mogelijk. Nog een weekje, 3 volle dagen en een halve, en dan is het weer even een weekje lekker vakantie. Maar doordat ik moe ben is mijn concentratie minder. Op school gaat het nog wel, maar zodra ik thuis ben stort ik echt zo ongeveer in..

Dat valt wel mee! Maar goed, chagrijnig zijn kan altijd gebeuren. :P
Heb je wel veel last van je vermoeidheid, of dus helemaal niet?

Dat is herkenbaar. Op school gaat het wel, maar thuis... -O-
Ja ik heb er wel last van, ik zit gewoon daardoor niet lekker in mijn vel. Je hebt dan bijv. nog een hele avond en wat ben ik aan het doen? Jah op de bank aan het hangen. Erg frustrerend...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:59

Pff ja, herkenbaar! Ik volg een opleiding naast een fulltime baan, en moet nog 4 examens maken. Nog even doorzetten, maar ik loop echt op het einde, het is nu echt zwaar. Eerst zat ik elke avond te leren en nu valt me dat zo zwaar. Terwijl ik toch echt volgende week een examen heb en die week daarop ook 2. Waarover? Geen idee, ik neem het niet meer in me op..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:21

Morgen wordt het lekker weer. Probeer even een uurtje zon mee te pakken. Daar laad je weer van op.
En toch maar goed op tijd naar bed gaan. Waarschijnlijk is voor deze periode 8 uur slaap te weinig voor jou. Afstuderen is toch best pittig.
Dus een uur langer slapen, af en toe de zon meepakken en niet te veel andere dingen doen. Dat komt wel weer.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:48

Ik heb er ook last van. wat een drama allemaal.
moet nog 8 weken, kon ik twee jaar geleden dag en nacht doorwerken en feesten moet ik nu soms wel een week herstellen van een avondje gezelligheid. heb er domweg ook geen zin meer in.

Pak het liefst al mijn spullen op en kijk over een half jaar wel weer verder.
irriteer me aan alles en iedereen en wordt boos om de allerkleinste dingen.

dusss :P je bent gelukkig niet alleen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:58

Ik heb hetzelfde.. Zit in m'n eerste jaar van m'n studie en m'n energie is een beetje op zeg maar :+ Met mijn fotografie, blog, verzorgpaard en sport ernaast is het gewoon zo veel. Terwijl het aan het begin van het jaar helemaal niet veel leek, lijkt het nu alsof ik wordt overladen met werk. Ik trek het steeds slechter ofzo :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:04

Há, fijn om te lezen dat er meer zo moe zijn.
Ga de laatste anderhalve maand met zoonlief naar bed, lig elke avond al om 20.00 uur te knorren en blijf moe.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:13

Ik ben wel vreselijk moe op het moment, heb geen energie om te rijden bijna. Alles gaat in slowmotion.
Maar aangezien ik al een paar weken zo ben en ook hoest toch even bij de HA langs gegaan: beginnende longontsteking.
Nu aan de medicijnen en moet zeggen: voel me al een stuk beter.

Iets eerder naar bed is goed als je moe bent maar overslaap je niet. Ipv half 11 bv om 10 uur is prima, veel meer veranderen zou ik niet doen, je went aan een ritme en op een gegeven moment heb je nergens meer voldoende aan.

Quellian, ik zou dan even bloed laten prikken, elke avond zo vroeg en moe blijven is niet normaal. Daarmee kan je je rustig even melden bij de huisarts. Ik ben ook niet zo loperig daar naartoe maar soms is het gewoon nodig.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:18

Vitamine tekorten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:11

Quellian schreef:
Há, fijn om te lezen dat er meer zo moe zijn.
Ga de laatste anderhalve maand met zoonlief naar bed, lig elke avond al om 20.00 uur te knorren en blijf moe.

Te veel slaap? Kan je ook moe van worden. :j