Quir schreef:Tussen een CT scan en een MRI scan zit een heel groot verschil, wat je op de ene scan ziet of je niet op de andere scan te zien... CT scan is grof gezegd voor het bot en MRI scan is grof gezegd voor de "weke delen".
Ik heb mijn knieschijf verbrijzeld gehad, erg lastig en nu twaalf jaar later nog steeds veel pijn van.
Dat hadden ze mij ook al verteld. Maar dan wel een beetje raar dat ik van de EHBO afdeling door de MRI scan moest en van de arts door een CT scan. Maar goed hopen dat ik snel hersteld. En ik wil eigenlijk wel weten hoe ik aan die streepje komt op mijn linker knie schijf. 3 jaar geleden ben ik met mijn oude spring paardje gevallen in de Loonse duinen op een fiets pad, toen ook op mijn linker knie.
Toen ging ik naar een andere ziekenhuis gegaan en daar zeiden ze dat het gekneusd was en ze maakten geen foto. Toen had ik ook erg veel pijn en lang last van mijn knie. En als ze nu een streepje op mijn knie schijf zien zitten dan vraag ik me af dat het toen niet was gebroken of gescheurd.