Momenteel rij ik maar twee keer per week paard, na deze week stop ik eerst met regelmatig paardrijden en gaat mijn focus volledig naar school. Ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie en wordt behoorlijk tegengewerkt hierin. In dit topic niet van toepassing, maar ik wil voor 1 september klaar zijn en dat komt behoorlijk in het gedrang. Dus veel tijd om serieus te sporten heb ik ook niet.
Ik zou graag iets willen doen waarbij ik niet gebonden aan openingstijden of lange ritten in de auto. Dus dan kom ik uit op hardlopen, touwtjespringen of onze spinningfiets verslinden.
Helaas heb ik een knieblessure. Vraag me niet wat, ik wil er niet mee naar de huisarts. Bij het paardrijden heb ik totaal geen last. Korte sprintjes trekken zijn geen probleem. Maar besluit ik vanavond een rondje te gaan lopen, heb ik morgen weer last. Ik merk het al als ik even op mijn hurken zit. Mijn linkerknie voel ik dan niet, de rechterknie geeft na een paar seconden al aan dat ik weer moet gaan zitten.
Het is begonnen nadat ik heel actief begon met touwtjespringen, dus dat is uit den boze. Twee jaar geleden ging ik hardlopen en dat kon ik op den duur niet meer omdat mijn knieën eigenlijk niets meer deden. Alsof ze er niet meer tussen zaten.
Heb ook een paar jaar gespind, maar ook hierbij kreeg ik flink last van mijn knie.
Dus die dingen zijn het voor nu ook niet.
In mijn zoektocht op internet kom ik natuurlijk alleen maar op hardloopsites
En eentje op Bokt waar veel naar zwemmen werd gewezen. Iets dat ik wel graag wil, maar niet in m'n uppie. Dan komt er toch weer niets van
Bovendien moet ik er dan voor rijden en werd er in dat topic genoemd dat de schoolslag redelijk belastend is voor je knie. Verder heb ik de afgelopen weken niet heel gezond geleefd, dus daar ga ik wat aan doen. Maar ik betwijfel of dit mij het fitte gevoel gaat geven dat bij mijn lichaam hoort.
Dus ik vraag me af of hier nog mensen zijn die alternatieve ideeën hebben om de conditie te verbeteren, het liefst aan huis. Zodat mijn schema niet zo druk wordt dat ik vet in de stress raak

Ik vind mijn lichaam belangrijk, ik wil graag gezond zijn. En daarom wil ik nu mijn knieblessure ontzien, maar mijn conditie op peil brengen. En dan kijk ik na het behalen van mijn diploma wel weer verder.