Verstandskies komt door...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Verstandskies komt door...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 12:27

Hoihoi,

Volgens mij komt rechtsonderin mijn verstandskies door, het doet geen pijn maar het tandvlees daar is een beetje zeurderig en er steekt ook een puntje uit (je ziet nog geen tand), dit puntje is een beetje rood.

Maar nu ben ik heel erg bang dat het niet past, want ik ben heel erg bang voor kiezen trekken en al helemaal achter in mn mond... Er is denk wel ruimte, maar vraag me af of het genoeg is, het doorkomen zelf doet geen pijn en die kiezen ervoor ook niet.

Maar wat is mij dus vooral af vraag is hoelang het duurt voor dat zon kies door gekomen is?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:30

Kan heel lang duren, ik ben nu 63 en mijn vierde is er nog steeds niet. _O-

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:31

bij mij kunnen ze onder er niet door komen. je ziet een soort puntje maar doordat die dwars ligt lukt het niet om verder te komen.
Boven liggen ze wel goed en rechts boven zit er goed voor maar dat duurt nu al minstens half jaar en die gaan ze er donderdag uit halen samen met rechts onder

capopjekop

Re: Verstandskies komt door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:33

Als je graag meer zekerheid wilt hebben zou ik een foto laten maken bij je tandarts. Ik had ook regelmatig het gevoel dat ze doorkwamen en toen is er een foto gemaakt. Bleek er eentje horizontaal te liggen waardoor mijn tanden nu heel strak op elkaar staan onder. Ze zijn deze maand alle vier getrokken, dus ik ben er nu mooi vanaf. De andere konden niet verder omhoog groeien omdat mijn kaak in de weg zat.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 12:37

Maar ik ben bang dat als ik naar de tandarts gaat dat hij gelijk gaat beginnen over het trekken, en ik vind t echt heel eng :-P En zon foto hoe werkt dat? Gaat dan iets helemaal achter in je mond ofzo?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:39

ze leggen een plaatje net in je mondhoek en dan met een apparaat er buiten die de foto maakt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:41

Nee je moet gewoon met je mond op een staafje bijten en dan maakt een aparaat van voren de foto. Je kunt er beter op tijd bijzijn dan dat mss je tanden scheef gaan staan. En je kunt zelf na het verhaal van je tandarts altijd nog beslissen of je al wil trekken of niet.

Ik vond het overigens ook doodeng, maar het is achteraf allemaal goed afgelopen. Zij het met wat hobbels :')

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:42

Capopjekop bij mij wordt er een plaatje in mn mond gelegd. Maar inderdaad in het ziekenhuis had k een staafje waar k op moest bijten en toen ging er een apparaat rond mn hoofd heen

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 12:42

Oh dat heb ik gehad en toen vroeg ik naderhand aan de tandarts hoe mijn verstandskiezen er voor stonden maar dat kon die niet zien op die foto ofzo...

Het idee dat ze achter in mn mond zitten vind ik verschrikkelijk, ben bang dat ik stik of overgeef ofzo. Heb wel eerder kiezen laten trekken en hier was ik ook bang voor maar dit viel me wel mee maar dit was op de voor front.....

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:44

Ik denk wel dat je dat dan zou voelen als zo een kies doorkomt , bij mij (woon in België ) zijn ze er alle 3 onder algehele narcose uitgehaald in het ziekenhuis heb er niks van gevoeld . Maar als ze het wel eruit halen verdoven ze gewoon plaatselijk je voelt enkel de prik van de verdoving. Bij mij werd de foto genomen met een apparaat dat rond je hoofd draait doet geen pijn en voelt er niks van want komt niet in je mond .

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:50

Niet te bang voor zijn hoor.
Ik was al een heleboel jaren heel erg bang voor de tandarts en toen ik naar de kaakchirurg moest om te laten trekken heb ik echt nachten niet geslapen en nog net niet zitten huilen in de wachtkamer.
Echter viel het me enorm mee, heb er niks van gevoeld en sindsdien is mijn tandartsangst ook verdwenen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 12:57

Hoe bedoel dat je het wel zou voelen?? Het tandvlees is een beetje geirriteerd maar voel geen pijn.

Echte tandartsangst heb ik niet, had het vroeger wel heel erg totdat ik naar de ortho moest, toen was ik het gewend. Maat nu die verstandskiezen door komen krijg ik toch wel de bibbers en vooral als ik denk aan het verwijdere het ervan, ik kan er namelijk niet zo goed tegen als de tandarts achter in mn mond zit met allerlei toeters en bellen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:00

Ik ook niet, maar ik heb maar een keer hoeven kokhalzen toen hij per ongeluk met die zuiger in mijn keel zat :') Als je kiezen gewoon recht groeien dan zijn ze er zo uit binnen een paar minuten. Ik had alleen de pech dat er kaak boven zat en dat er eentje plat lag. Met die laatste zijn ze 50 minuten bezig geweest.

Stel dat ze er bij jou uit moeten dan kun je altijd nog met je tandarts je angsten bespreken. Wellicht kun je onder algehele narcose. Dat doet mijn tandarts bij mensen die extreem angstig zijn voor een behandeling.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:05

Die van mij lag ook plat en is in stukken geboord maar ook dat was zo gepiept en eigenlijk klonk het wel grappig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:42

Ik ben 18 en ze zijn bij mij alle 4 al door :') Staan ook alle 4 recht en heb geen last van ruimtetekort in mijn gebit. Na een ietwat traumatische ervaringen met kiezen trekken heb ik ook aangegeven dat ze er absoluut niet uit gaan, en als ze eruit gaan ik volledig plat ga. Klinkt aanstellerig maar echt die pijn van toen, terwijl het 4 melkkiezen waren, never again. Gelukkig staan die van mij dus alle 4 gewoon recht. Het is echt niet zo dat ze er bij iedereen uit moeten!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:47

Het doorkomen doet ook geen pijn, wat mij dus ook niet lijkt dat hij duwt tegen andere kiezen. Ik denk dat hij er wel tussen zou moeten passen maar weet t niet zeker.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:51

Ik heb ook niets gevoelt van het drukken tegen andere tanden, dus ik zag het pas toen het al te laat was :')

Daarom gewoon een keer een foto laten maken, dan weet je waar je aan toe bent en hoeft je niet onnodig ongerust te zijn of het wel of niet past. Wat er daarna gebeurt zie je dan toch wel weer? Je bent altijd nog eigen baas over je eigen mond :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:33

In principe zou ik me geen zorgen maken hoor, je merkt het vanzelf als hij niet goed doorkomt maar kan ook prima dat hij gewoon keurig recht doorkomt en dat er niets aan de hand is. Kan alleen wel lang duren, mijn verstandskiezen zijn al zo'n 2 jaar 'aan het doorkomen' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:34

Grappig dat ze bij sommige mensen helemaal niet alle 4 doorkomen en dat het bij sommigen al zo lang duurt. Bij mij waren ze juist met een paar maanden allemaal helemaal compleet door. Eentje is nog niet "volgroeid", maar de andere drie zitten al een paar maanden vast en goed op hun plek :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:11

Ik ben 24 nu en ik heb nu 1 verstandskies die bijna helemaal door is. Heeft echt jaren geduurd en soms deed dat kreng me echt zo vreselijk zeer. Nu is hij netjes bijna door en vind ik het prima. De rest laat nog niets van zich merken, geen idee hoe het met die zit.

Niet al te druk om maken. Het doorkomen is geen pretje maar je zult snel genoeg voelen of hij wel of niet goed staat enzo. De ruimte komt vanzelf :P het gaat zo super langzaam dat de kies zich wel op zijn plekje wurmt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 14:13

Vandaag heb ik er al geen last meer van... Ik moet 's nachts nog een retentiebeugel in en die past nog steeds, zolang die past vind ik het prima :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 06:52

@Ts , je voelt dat er een kies door komt , ik weet zelf niet hoe het voelt maar gehoord .

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 22:19

Nou hij is weer bezig hoor! Links (voor mij) onderin.... Tandvlees is een beetje geïrriteerd het is niet pijnlijk maar een beetje vervelend, hoop dat hij nu een keer doorzet, de andere zijn nog rustig...

Maar ben zo bang dat ze getrokken moeten worden, wil ik namelijk echt niet.. Ben er echt bang voor.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:26

Hoeveel verstandskiezen moeten er dan nu nog doorkomen? 2? Want nu snap ik niet welke verstandskies bezig is haha :+
Volgens mij kan dit dan onder gehele narcose en kunnen ze eventueel die andere ook gelijk mee trekken als je er toch last van zou hebben. Wel even een foto'tje van maken, als ze gewoon rechtstaan en als je genoeg plek hebt, laten ze die volgens mij staan...

Zo trekken zou ik ook doodeng vinden, maar onder narcose viel het hartstikke goed mee. Heb er geen pijn van gehad, net wat dikke kaken maar dat was na een weekje weg. Na 10 dagen de hechtingen eruit en dan was het klaar. :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 06:06

Linksonderin is aan het zeuren dus eentje. Maar het doet geen pijn maar is een beetje een vervelend gevoel, en dit is de plek waar ik de meeste ruimte, dit komt doordat een kies ervoor vroeger is getrokken ivm missen van nieuwe kiezen.