Vandaag is rood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vandaag is rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:23

Tsja, ik ben er niet zo blij mee. Het begon gister, ik zag een rode 'vlek' onder mijn oog, het voelde ook droog aan dus heb ik het met vaseline ingesmeerd om het vet te houden. Maar goed, nu werd ik vanochtend wakker en ik zie er echt niet uit, het is nu helemaal rood. Ik heb dit al eens vaker gehad, het is nu ook weer precies dezelfde plek. Dit is nu al de derde of vierde keer, en ik heb geen idee hoe het komt. Het doet ook zeer, want het voelt gewoon echt super droog aan. Gelukkig hoef ik vandaag niet weg, maar morgen wel, dus dat word dan maar een dikke laag foundation erop smeren. Nu heb ik er eczeem zalf opgesmeerd, de vorige keer hielp dat wel, maar natuurlijk niet direct. Heeft iemand enig idee wat je hier het best aan kan doen, en hoe je het kan voorkomen ? Ik ben er namelijk niet blij mee als het telkens maar weer terug gaat komen.
Hierbij wat foto's, let vooral niet op de rest, want ik ben net gedoucht en zie er niet uit, want zoals ik al zei hoef ik vandaag( gelukkig ! ) niet weg : :=
Afbeelding
Afbeelding

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:26

Oei, dat best een grote plek zeg. Ik zou hier toch even mee naar de huisarts gaan :j

Mungbean

Re: Vandaag is rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:29

Dat zou wel eens een verstopt traanbuisje kunnen zijn. Dat kan o.a. Door make-up komen als je bijv vaak oogpotlood gebruikt op de onderrand.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:30

Ik denk dat het een allergische reactie is. Zou dat kunnen? Goed nagaan wat je gisteren gegeten hebt en wat voor dingen je op je gezicht gesmeert hebt. Als het van een allergie komt, kan een allergie pilletje ook wel wat helpen. Die remmen de zwelling.
In ieder geval beterschap

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:31

Ik zou er zeker geen make up op gaan smeren... Kan het alleen maar erger maken. Eczeem zalf zou ik ook niet zomaar gebruiken (welke bedoel je precies?)
Ik zou een vette creme gebruiken voor nu (sudocreme, of zoiets), en als het maandag niet weg is naar je HA.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:33

Een allergische reactie aan 1 oog is niet erg waarschijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:37

Bij een verstopt traanbuisje, zou misschien kunnen, alleen heb ik al een tijdje geen oogpotlood op de onderrand gebruikt, behalve vandaag dan omdat ik even snel iets moest, maar dat alleen op mijn bovenste ooglid en op mijn onderste ooglid aan de buitenkant zeg maar. Normaal heb ik altijd eyeliner op mijn bovenste ooglid, ik weet niet of het daarvan kan komen?

Ik zit ook al te denken of ik ergens allergisch voor ben wat ik gister heb gegeten, maar dat weet ik zo niet. Ik heb gister wel aardappelen met een soort sausje gegeten, heel lekker maar misschien dat daar een soort mayonaise in heeft gezetten, want daar ben ik allergisch voor. Echter weet ik niet of ik dat de vorige keren ook heb gegeten toen ik die rode vlekken kreeg. Het zou wel kunnen, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik heb nu een eczeem zalf van mijn moeder, groen met wit, weet niet precies hoe die heet.

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:42

Het lijkt mij echt een allergische reactie. Ik heb dat ook wel met enige regelmaat. Ook vaak maar aan een oog. Is het ook opgezwollen? Als mijn oogleden opgezwollen zijn helpt het echt heel erg als ik een tijdje iets kouds tegen aan druk. Verder zorg ik altijd dat ik mn anti allergie pilletjes dan goed slik, en idd wat vet houden, ik gebruik daar zelf altijd babyolie of bodylotion van Zwitsal voor, Zwitsal is vrij hypoallergeen dacht ik.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:43

Tip; smeer er absoluut geen vaseline op. Dit smeert juist de huid alleen maar dicht.
Eczeemzalf is een hormoonzalf, ook bijzonder slecht en al helemaal voor onder je ogen.

Smeer een goede dagcreme, nivea blauwe pot of iets anders voedends erop.
Zwitsal, goede keus. Even naar de drogist dus!

Probeer even te testen met makeup inderdaad en zorg dat je 2 liter water (dus geen fris of koffie) per dag drinkt.

Edit; bericht minder warrig gemaakt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:48

Ik herken het! Vroeger weleens onder mijn knieen gehad. Als je bleef krabben werd het steeds erger en groter (weet niet wat het was). Na enige regelmaat smeren was het weg! Nooit meer terug gekomen. Ik krijg dit ook alleen maar wanneer mijn huid echt super droog is. Heb nu zon rood plekje bij mijn elleboog, ben te lui om er wat op te smeren zodat het weggaat :+
Geen make-up gebruiken in ieder geval, droogt de huid steeds sneller van. Wat je moet gebruiken is gewoon normale vaseline. Ik gebruik nu cetamocrogol creme ofzoiets, van de huisarts (heb zelf een aziatische huid en vaseline werkte bij mij niet).
Hoop dat je er wat aan hebt, veel beterschap ermee! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:51

Waarom ga je niet gewoon naar de huisarts? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:55

Mijn zus krijgt binnenkort een baby, dus ik ga eens kijken of ik wat Zwitsal van haar mag lenen, boven staat volgens mij genoeg, even vragen dus. En water drinken, ik ben niet zo'n drinker( hou mee van eten :D ) , maar goed als het helpt dan doe ik het graag.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:00

Ik zou er morgen in ieder geval geen foundation op smeren en vandaag even naar de huisarts bellen. Eczeemzalf kan je inderdaad ook niet zomaar overal gebruiken. :n

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:01

Doe jezelf een plezier en ga er in ieder geval geen foundation op smeren! Dat mensen zien dat je een rood oog hebt is echt geen drama, dat is minder erg dan dat je er straks extra lang mee moet rondlopen, of dat het zelfs erger wordt.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:01

HorseLove28 schreef:
Geen make-up gebruiken in ieder geval, droogt de huid steeds sneller van. Wat je moet gebruiken is gewoon normale vaseline.

Vaseline is een afvalproduct van petroleum.
Smeert de huid dicht, waardoor afvalstoffen (zweet, talg, zooi) niet meer uitgescheiden kunnen worden en dus naar binnen slaan met alle gevolgen van dien.
Nóóit vaseline gebruiken, tenzij voor het oppoetsen van je schoenen of invetten van de rubbers van je auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:05

Vandaag ga ik er inderdaad niets op smeren, er is nu niemand die het ziet, maar morgen avond moet ik werken, dus ik hoop echt dat het dan niet zo rood als vanmorgen is. :( In ieder geval hielp de eczeemzalf de vorige keren wel, en ik heb het gevoel alsof het nu wat minder rood is, maar mijn huid voelt nog wel droog. Zo meteen even van Zwitsal erop doen dus, en geen vaseline meer erop.

Naar de HA heb ik niet zo veel zin in, ik denk namelijk niet dat ze zitten te wachten op iedereen die bij elk rood vlekje naar de huisarts gaat, want ik denk dat het niet echt erger gaat worden als ik er er zo Zwitsal op doe.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:09

Daar is de huisarts voor en dat vindt de huisarts echt niet erg. :Y)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:11

[***] schreef:
Vandaag ga ik er inderdaad niets op smeren, er is nu niemand die het ziet, maar morgen avond moet ik werken, dus ik hoop echt dat het dan niet zo rood als vanmorgen is. :( In ieder geval hielp de eczeemzalf de vorige keren wel, en ik heb het gevoel alsof het nu wat minder rood is, maar mijn huid voelt nog wel droog. Zo meteen even van Zwitsal erop doen dus, en geen vaseline meer erop.

Naar de HA heb ik niet zo veel zin in, ik denk namelijk niet dat ze zitten te wachten op iedereen die bij elk rood vlekje naar de huisarts gaat, want ik denk dat het niet echt erger gaat worden als ik er er zo Zwitsal op doe.

Nou het feit dat het al de 3e of 4e keer is en je kennelijk de eerste keren ook al niet naar de huisarts bent geweest, lijkt me juist een goede reden om dat deze keer eens WEL te doen. Dan weet je hopelijk wat het is en misschien kun je het dan voorkomen. Lijkt me ook niet onprettig..
En verder.. exceemzalf bij je ogen daar moet je waarschijnlijk wel een beetje mee uitkijken, de huid rond je ogen is namelijk heel erg gevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:18

Idd, voor het zelfde smeer je er spulletjes op die juist averechts werken. En een ha zit er niet voor niks hoor .

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:24

Heb je al gewoon wat ijs geprobeerd? :=

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:27

Heb je het aan 1 of beide ogen? Toevallig op je neus gevallen?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:52

Gezicht goed reinigeb met groene thee en daarna uierzalf erop.
In groene thee zitten antioxidanten en uierzalf werkt licht ontsmetrend.
Verder geen make up en veel drinken.
En ga gewoon ff langs de ha, dan weet je waar je aan toe bent