Stres en vermoeidheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sylbana

Stres en vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:16

Hallo :wave: ,

hoop dat het hier goed staat.. :')

vaak met toetsweken op school heb ik last van stres, concentratie problemen en vooral van vermoeidheid,
nu las ik dat er erg veel ''pillen'' tegen zijn. Nu wil ik graag iets wat ik kan halen zonder eerst naar de dokter te gaan. Ik heb niet veel slaapproblemen maar ben toch vaak vermoeid, ik slik geen andere medicijnen.

Ik las iets over, ''MetaRelax'' (http://metarelax.nl/nl/waarom-metarelax ... onden.aspx), raad iemand mij dit aan? Ik wil wel graag iets ''natuurlijks'' en het moet vooral niet verslavend zijn.. Ik las dat ''VALDISPERT'' hier een goed middel voor is en dat het ook voor schoolexamens wordt gebruikt.. Maar er zijn zoveel die beweren goed te zijn ik heb echt geen idee wat ik moet kiezen.

Wie weet een goede?

edit; ik heb trouwens geen adhd, add, pddnos oid. :-)

:wave:

Kirrr

Re: Stres en vermoeidheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:21

Valdispert heb ik zelf ook gehad, werkt wel hoor. Dus zou gewoon bij de apotheker iets halen, zijn veel natuurlijke dingen zonder voorschrift.
Alleen met Sint jacobskruid ( kans mis zijn) moet je wat oppassen met je anti conceptie in de vorm van de pil.

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:24

Kirrr schreef:
Valdispert heb ik zelf ook gehad, werkt wel hoor. Dus zou gewoon bij de apotheker iets halen, zijn veel natuurlijke dingen zonder voorschrift.
Alleen met Sint jacobskruid ( kans mis zijn) moet je wat oppassen met je anti conceptie in de vorm van de pil.

Bedankt voor je snelle reactie! Oke, nog nooit van gehoord haha.
Valdispert is dat iets wat je elke dag slikt of eigenlijk alleen wanneer je het nodig hebt??

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:25

Ik denk dat je sint janskruid bedoeld..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:29

Het beste werkte het voor mij als je het een aantal dagen nam, toch zeker bij bv examens. Nam ik ochtend 1 middag 1 en 3 een uur voor het slapen.
Dan zit het in je lichaam.

Je kan ze ook bij acute onrust gebruiken of enkel voor te slapen.

Maar ik gok dat het voor iedereen wat anders werkt.

Ik vond deze vooral lekker. Sommige pillen laten een vieze smaak na, dat had ik bij deze niet. Weet nog dat het blauwe bolletjes zijn.

Edit; zou goed kunnen, ik vergis me met kruid dat slecht is voor paarden denk ik.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:20

Stress heeft met verschillende dingen te maken, bijvoorbeeld:

* behoefte aan controle, overzicht, planning ed
* Faalangst
* werkdruk

Hierdoor raakt oa je hormoonhuishouding in de war, wat sowieso al een dingetje is in je puberteit. Er is een heel simpel middel die dit weer terug in zn natuurlijke balans terug brengt en daardoor de stress aanzienlijk afneemt. dat heet sporten!

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... tress.html

ofwel, ga lekker iedere dag hardlopen, zwemmen, fietsen, fitnessen, yoga doen oid!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:07

Bij toetsweken is het belangrijk, dat je je goed kunt concentreren, dus spul om beter te slapen is niet altijd handig.

Ik heb een tijd van bonusan "neuronyl" geslikt: het bevat een serie stoffen, die je hersenen helpen om beter te werken. (De tryptofaan en glutamine kalmeren, maar er zit ook taurine in, wat activeert/ helpt, om je goed te concentreren.)(Uiteraard zou je ook als je vooral wilt kalmeren lossen tryptofaan en/of glutamine kunnen slikken - of taurine voor het concentreren.)

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 19:52

@Janneke, ik zoek niet echt spul om beter van te slapen want heb (bijna) geen slaapproblemen. Oke daar heb ik nog nooit van gehoord! Slik je dat elke dag of alleen als je het ''nodig'' hebt?

@Romyv, dankje ik ga even op die site kijken.

@Kirrr, heb je misschien een link/foto van welke jij bedoelt? Ik had even gezocht en ik vind alleen bruistabletten en een soort druppels (?) & pilletjes, alleen die mag je maar 1x per dag slikken en jij zei dat je ze 3x per dag had geslikt :-). Lees er iig goede dingen over.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:15

Het pilletje neuronyl slik je het beste in een periode van stress, maar je kunt per dag variëren: twee als het echt heftig is, anders eentje en op een goede dag kun je het gewoon laten staan als dat goed voelt.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:19

elke dag 1 of 2 bananen eten.

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:04

Sorry voor mijn late reactie. Na mijn operatie ga ik valdispert proberen :-).

@paardje1983 ik eet best veel fruit per dag!