Zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wins8976

Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 15:06

Hallo allemaal,

Ik plaats eigenlijk nooit of ja bijna nooit topics, vind het altijd super leuk om jullie verhalen te lezen maar nu zit ik met een probleem en aangezien ik toch wel "nieuwschierig" ben open ik dit topic.

Afgelopen za heb ik ( voor 1ste keer ) seks gehad, toen zat ik pas aan m'n 2de strip van de pil want ik slik hem pas 2 maanden en heb het keurig elke avond geslikt. We hebben het gedaan met condoom etc dus eig double safe, ik heb t condoom verder niet nagekeken op een gaatje maar mijn 1ste stopweek na m'n 1ste strip dus werd ik na 3 dagen weer ong, nu heb ik de zondag na die zaterdagavond dus m'n laatste pil geslikt en nu heb ik dus de stopweek. Maar ik zit dus heel erg ermee in de knoop want het is nu bijna donderdag en ben nog steeds niet ongesteld, ik weet dat het zo paniekerig klinkt en ergens vind ik dat ik me niet moet aanstellen maar t baart me wel zorgen. Kan het dus zijn dat je nadat je je 2de stopweek ooit heb gehad dat je ong wat langer kan duren? En is er een kans dat ik zwanger ben?
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen informeren. En sorry voor het lange verhaal!

Groetjes!

karlli

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:10

Omdat je pas net begonnen bent met de pil, kan het inderdaad best dat je gewoon later ongesteld wordt.
Als je verder geen pil bent vergeten zou ik je nu nog niet te veel zorgen maken ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:14

tjaa.. ik denk dat dat de tijd moet uit wijzen en anders gewoon ff een testje halen en doen
maar omdat het nog zo ''prill'' is kan het zijn dat de test niet goed werkt

succes!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:16

Ik zou me niet te grote zorgen maken. Je hormoonhuishouding is zijn plekkie aan het vinden je hebt het dubbel safe gedaan. Rustig afwachten en anders volgende week een teatje doen!!! Maar denk dat het wel mee zal vallen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:16

Er is altijd een kans, maar die kans is echt nihil... Dan moet en de condoom gescheurd zijn (wat je waarschijnlijk wel merkt) en de pil op 1 of andere manier niet werken terwijl je hem correct slikt. Echt, maak je geen zorgen. :) Anders kan je elke maand wel in de stress zitten.
Toen ik nog de pil slikte kwam de bloeding bij mij vaak pas na 3-4 dagen opgang in de stopweek, dat is volkomen normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:17

De pil is pas echt officieel veilig na 6 maanden slikken geloof ik als je er net mee begint. Hoewel die natuurlijk gewoon goed al kan werken na je eerste week bij wijze van.
Ook leeft sperma nog 3 dagen na de seks door. Nu heb je het wel met condoom gedaan dus kleine kans hoor :). Soms duurt het nou eenmaal even voordat je ongesteld word. Ben je het as maandag nog steeds niet zou ik voor alle zekerheid toch een testje doen.

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:17

Bij mij duurt het ook wel eens wat langer hoor, zou je geen zorgen maken. Zeker niet als je pas zo kort aan de pil zit.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:19

Klopt inderdaad. Als ik op donderdag avond mijn laatste pil pak ben ik ook vaak pas maandag ongesteld. Wacht het anders gewoon even af. Je raakt door je pil heen echt niet zomaar zwanger en als je ook nog met condoom hebt gedaan maak je de kans echt nihil.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:20

Welnee, hoe kom je daarbij?

Als je met het slikken van de pil begint op de 1ste dag van je menstruatie ben je meteen de hele maand al veilig. Begin je op een ander moment in je cyclus ben je de 1ste maand niet safe maar als je volgens gebruiksaanwijzing blijft gebruiken ben je de 2de maand al wel veilig...

Simpeler wordt het niet ;)

Beloven schreef:
De pil is pas echt officieel veilig na 6 maanden slikken geloof ik als je er net mee begint. Hoewel die natuurlijk gewoon goed al kan werken na je eerste week bij wijze van.
Ook leeft sperma nog 3 dagen na de seks door. Nu heb je het wel met condoom gedaan dus kleine kans hoor :). Soms duurt het nou eenmaal even voordat je ongesteld word. Ben je het as maandag nog steeds niet zou ik voor alle zekerheid toch een testje doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:20

Oke dan liegt mijn huisarts dus :)?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:21

Beloven schreef:

Dat is zeker geen 6 maanden :n. Pil werkt gewoon gelijk hoor. Anders de bijsluiter er even bij pakken ts, daar staat dat soort info wel in.

xRamonax

mijn laatste pil neem ik op maandag en ik wordt pas zaterdag ongesteld (soms vrijdag)
en zeker omdat je er pas net mee begint, moet alles er nog even aan wennen

laraxXxemma

ik neem mijn laatste altijd op maandag en dan word ik et pas op zaterdag, was in het begin wel eerder maar het werd steeds later.
Pas als je een hele week het niet bent geworden zou ik me pas zorgen maken als ik jou was, maar voor nu maar even afwachten :)
Beloven zegt nou dat het na 6 maanden pas echt werkt, maar mijn dokter had tegen mij gezegd na de eerste strip, dus vanaf de tweede strip (al slik ik niet voor de anticonceptie)

Edit: kan het miss zijn dat Beloven een ander soort pil heeft dan de meesten hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:23

Ik ben ook altijd pas na een dag of 4-5 ongesteld in mijn stopweek, is dus helemaal niet erg.
Verder kan het meestal wel uitblijven door stress, dus je hoeft je geen zorgen te maken, vooral goed consequent de pil blijven slikken :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:24

Je cyclus reageert ook op stress dus als je mega gespannen bent omdat je denkt dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn kun je zelfs helemaal niet ongesteld worden van de stress.

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 15:24

Dankjulliewel voor de snelle reacties!
Mijn huisarts heeft gezegd dat ik moest wachten tot m'n 1ste dag van ongesteldheid en dat ik toen moest beginnen met slikken, dit heb ik gedaan en mijn huisarts zegt dat de pil vanaf dan "veilig" is. Dit staat ook in de bijsluiter.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:27

Beloven schreef:

Bedankt voor de hartverzakking :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:27

Beloven schreef:
Oke dan liegt mijn huisarts dus :)?

Nee jij snapt het waarschijnlijk niet. :+ Zou wat zijn als je 6 maanden moet wachten. _O-

TS, maak je niet druk, dit is volkomen normaal. Ik denk dat iedereen dit wel heeft gehad tijdens de eerste maanden. Het kan ook best voorkomen dat je ongesteldheid een keertje uitblijft, je lichaam moet heel erg wennen aan de stoffen in de pil. :) Aangezien jullie ook een condoom hebben gebruikt zou ik me absoluut geen zorgen maken. :n

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:28

Haha, ik durf te wedden dat dit de eerste keer word dat je blij bent als je merkt dat je ongesteld bent ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:34

Beloven schreef:

Nee, je lichaam kan tot 6 maanden de tijd nodig hebben voordat deze is gewend aan de pil.
Dus bv gevoelige borsten, geen/verlate ongesteldheid en doorbraakbloedingen.

Maar je bent gelijk vanaf dag 1 beschermd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:36

Oke dan bedoelde ik dat, dan nog zei mijn huisarts er ook bij dat je lichaam de pil ook niet kan accepteren tot na 6 maanden en dus niet volledig veilig is?

Ik heb indd ook geen standaard pil verder maargoed, het spijt me zeer dan voor het meningsverschil?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:38

Beloven schreef:
Oke dan bedoelde ik dat, dan nog zei mijn huisarts er ook bij dat je lichaam de pil ook niet kan accepteren tot na 6 maanden en dus niet volledig veilig is?

Ik heb indd ook geen standaard pil verder maargoed, het spijt me zeer dan voor het meningsverschil?

Je bent gelijk vanaf de 1ste dag beschermd, alleen kan het zijn dat een bepaalde pil niet bevalt, en dan zeggen ze: wacht een paar maanden af; als dan de bijwerkingen nog niet weg zijn wordt geadviseerd over te stappen op een andere.
Maar je bent bij elke pil direct vanaf de eerste dag beschermd.

Welke pil heb jij dan?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:40

Ik slik al 2 jaar de pil en als ik op zondag mijn laatste pil neem word ik op donderdag pas ongesteld. Misschien is dat bij jou ook wel zo. Zou me nog niet al te veel zorgen maken, denk dat de kans klein is!

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 15:42

Hahaha klopt! Heeeeel blij. :D *\o/*

laraxXxemma schreef:
Haha, ik durf te wedden dat dit de eerste keer word dat je blij bent als je merkt dat je ongesteld bent ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:37