Wat kan dit zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 13:52

Hallo,
Ik ben momenteel nogal hopeloos en erger me suf aan de snelheid waarmee ik geholpen word door mijn huisarts, maar oké. Een tijd geleden heb ik hier een topic geopend vanwege aanhoudende buikpijn. Hier heb ik echo voor gehad waarop bleek dat mijn nieren vergroot waren. Dit kon verder geen kwaad werd mij gezegd. Enfin, geaccepteerd en verder gegaan. Buikpijn bleef en twee weken geleden had ik na een bezoek aan de wc ontzettende pijn aan mijn blaas en ik had het gevoel dat ik flauw ging vallen. Direct de huisarts gebeld en vorige week maandag kon ik terecht. Verwijzing naar de internist en urine onderzoek gehaddie 24 uur op kweek werd gezet. Conclusie was een lichte blaasontsteking, maar ik had nergens meer last van qua druk op mijn blaas dus nouja.. Die dinsdag middag werd ik opnieuw vrij ziek en kreeg ik pijn in mijn rug. Opnieuw urine test, niks te vinden. Vrijdag naar de internist geweest en die heeft een nierfunctie onderzoek laten doen en n. Intussen werd het steeds erger en heb ik alleen nog maar plat op bed gelegen omdat ik me als ik loop totaal niet goed voel (pijn onderrug/midden) en heb tevens lichte verhoging constant. Daarnaast is mijn uitslag die ik af en toe heb nu heel extreem. Na de colonscopie gisteren weer naar de huisarts en die schrok van mijn huid maar wist niet wat ze ermee moest, dus niks van gekregen. Tevens weer een urine onderzoek en daar is niks op te zien hoor ik net dus die word weer 24 uur op kweek gezet. Nu, ik word langzaam een beetje gestoord. De pijn in mijn rug neemt niet af en neemt allen maar toe, en ik moet mezelf dwingen om te eten. Daarnaast ook geen dorst en bij te veel activiteit (moest vanmorgen bijv. De fiets op om urine in te leveren) begint alles weer te draaien.

Ik ben een beetje ten einde raad over wat dit kan zijn en wat ik hier mee moet. Suggesties zijn dus ook meer dan welkom :(

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:01

Galblaas?

Anoniem

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:15

Neem iemand mee naar de dokter die zich niet laat overbluffen
En anders maar eens naar de spoedeisende hulp

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:18

[***] schreef:
Neem iemand mee naar de dokter die zich niet laat overbluffen
En anders maar eens naar de spoedeisende hulp

De spoedeisende hulp lijkt me niet de aangewezen plek :n

Heb je ook een echo gehad voor nierstenen of galstenen?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:22

We zijn aan het denken om een andere dokter te zoeken omdat dit altijd het geval is bij haar. Ze schrijft me hooikoorts pillen voor om te kijken of mijn uitslag minder word.. Terwijl ik daar al zes jaar mee loop. Dan denk ik ook: stuur me ingodsnaam naar de dermatoloog als je zelf al zegt niet te weten wat er mee te moeten. Ik heb maandag avond overifens de huisartsenpost gebeld en mocht alleen mijn urine langs brengen. Daar kwam er ook niks uit. Ik weet overigens niet of ik zomaar langs de seh durf, ik wil geen boete oid krijgen. Nierfunctie en colonscopie waren beiden goed trouwens.

Zo'n echo heb ik nog niet gehad maar nierstenen waren zes weken geleden tijdens gewone echo niet te zien.. De zus van mijn vriend is arts en die dacht aan een nierbekkenontsteking toen ze mijn verhaal hoorde. Maar gezien ze niks vinden in de kleine kweekjes en ik geen hoge koorts heb, slechts verhoging zo nu en dan, betwijfel ik dat

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:00

ik heb zelf soortgelijke klachten gehad (inclusief de uitslag) en ben ook door de hele mallemolen getrokken met de conclusie: leer er maar mee leven. Bij mij bleek het candida te zijn. Daar valt op te testen (ook door reguliere artsen). Kan natuurlijk 100en andere dingen zijn maar je zou het eens aan kunnen geven aan je arts om te laten testen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:14

Is er ook een buikfoto gemaakt?

Zelf denk ik aan nierstenen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 16:53

Natascha: heb helaas al vaker en candida gehad maar dt uit zich bij mij niet in zo ziek zijn.

Er is nog geen buik foto gemaakt, misschien slim om te vragen. Ben net wakker en heb flinke pijn in mijn rechter zij, durf mee niet te bewegen. Temperatuur begint naar de 38 graden te neigen. :(

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:58

Hebben ze ook al eens naar je baarmoeder en eierstokken gekeken?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:58

en bloed geprikt??

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:13

Klink toch echt als nierstenen

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:28

Hier ook de gedachte richting nierstenen...maar die zijn vaak wel te zien op een echo. Maar er bestaan verschillende nierstenen en ze zijn niet altijd goed te vinden.
Bij pijn aanvallen tot een keer naar het ziekenhuis !!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:31

Ik heb nierbekkenontsteking gehad zonder dat ik koorts had. Zou er toch even goed naar laten kijken

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:02

Lees niet of er al een algemeen bloedbeeld is geprikt om te kijjen oa hoe het met je ontstekingswaarde is?
als dit niet gedaan is zou ik hier om vragen.

Groetjes genja en beterschap

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:05

bedankt voor jullie reacties! Uit de nieuwe kweek is niks gebleken. Inmiddels gaat het wel ietsje beter, al heb ik nog steeds last van mijn rug. Ik kan in elk geval mijn bed uit en heb weer honger, dus dat lijkt me een goed teken :)