- Beste Bokkers,
Een week geleden heb ik een ongelukje gehad met de scooter en daarbij een hersenschudding opgelopen. In eerste instantie heb ik dit ontzettend onderschat en had ik verwacht na twee dagen weer de oude te zijn, niet dus.
Een week later voel ik me al een stuk beter in vergelijking met hoe het de eerste paar dagen ging, mijn hoofdpijn is al stukken minder (helaas nog wel de hele dag aanwezig), ik ben al wat minder snel vermoeid, niet meer misselijk en veel minder snel duizelig.
Het enige wat mij nogal in de weg zit is mijn vergeetachtigheid. Natuurlijk, iedereen vergeet wel eens wat maar ik vergeet de simpelste dingen.. Even een paar voorbeelden om de situatie te schetsen:
- Mijn vader maakte een afspraak bij mijn huisarts, hij zei dat we daar om 15:40 moesten zijn, een uur later was ik dat hele stuk kwijt dus vroeg ik het nog eens, toen 5 minuten later moest ik nog een keer vragen hoe laat we er moesten zijn.
- Gisteren kwam mijn broertje uit school en zei hij dat hij vrijdag naar de kapper moest. Mijn moeder vraagt vanochtend of hij nog had gezegd wanneer hij naar de kapper moest. Ik wist nog dat hij het gezegd had, maar niet meer of het vandaag of vrijdag was.
- Mijn moeder wilde even gezellig een kopje koffie drinken en ik zou koffie zetten. Dus ik was heel enthousiast bezig en liep naar de kast om kopjes te halen, doe ik de kast open en weet ik gewoon niet meer wat ik moest pakken, dus ik pakte een lepel, met dat ik dat pakte bedacht ik me opeens weer dat ik koffie ging zetten.
Even een greep voorbeelden van de afgelopen dagen. Ik weet dat de oorzaak bij de hersenschudding zal liggen, maar behoorlijk irritant is het wel. Nu vroeg ik me af of Bokkers me kunnen vertellen wanneer dit over gaat (aantal dagen/weken?) en of dit misschien te "trainen" is zodat het wat minder wordt?
Alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal.
. Van een val van mijn paard tegen een boom aan, tegen een hek, tegen de bakrand, tot scooter ongeluk, werd tegen mn zijkant aangereden door een auto die 50/60 ging, zat zonder helm. Weet van allemaal niets meer. Die met de scooter was wel het ergst.