Vergeetachtigheid door hersenschudding.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Vergeetachtigheid door hersenschudding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 11:03

Beste Bokkers,

Een week geleden heb ik een ongelukje gehad met de scooter en daarbij een hersenschudding opgelopen. In eerste instantie heb ik dit ontzettend onderschat en had ik verwacht na twee dagen weer de oude te zijn, niet dus.

Een week later voel ik me al een stuk beter in vergelijking met hoe het de eerste paar dagen ging, mijn hoofdpijn is al stukken minder (helaas nog wel de hele dag aanwezig), ik ben al wat minder snel vermoeid, niet meer misselijk en veel minder snel duizelig.

Het enige wat mij nogal in de weg zit is mijn vergeetachtigheid. Natuurlijk, iedereen vergeet wel eens wat maar ik vergeet de simpelste dingen.. Even een paar voorbeelden om de situatie te schetsen:

- Mijn vader maakte een afspraak bij mijn huisarts, hij zei dat we daar om 15:40 moesten zijn, een uur later was ik dat hele stuk kwijt dus vroeg ik het nog eens, toen 5 minuten later moest ik nog een keer vragen hoe laat we er moesten zijn.

- Gisteren kwam mijn broertje uit school en zei hij dat hij vrijdag naar de kapper moest. Mijn moeder vraagt vanochtend of hij nog had gezegd wanneer hij naar de kapper moest. Ik wist nog dat hij het gezegd had, maar niet meer of het vandaag of vrijdag was.

- Mijn moeder wilde even gezellig een kopje koffie drinken en ik zou koffie zetten. Dus ik was heel enthousiast bezig en liep naar de kast om kopjes te halen, doe ik de kast open en weet ik gewoon niet meer wat ik moest pakken, dus ik pakte een lepel, met dat ik dat pakte bedacht ik me opeens weer dat ik koffie ging zetten.

Even een greep voorbeelden van de afgelopen dagen. Ik weet dat de oorzaak bij de hersenschudding zal liggen, maar behoorlijk irritant is het wel. Nu vroeg ik me af of Bokkers me kunnen vertellen wanneer dit over gaat (aantal dagen/weken?) en of dit misschien te "trainen" is zodat het wat minder wordt?

Alvast bedankt voor het lezen van dit verhaal.

CM_

Re: Vergeetachtigheid door hersenschudding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:05

Een week geleden ...
Logisch dat je hersenen nog niet optimaal werken..
Neem je rust !!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:08

Die vergeetachtigheid hoort erbij! Neem echt je rust (jaja cliche) maar je kan er anders veel langer last van blijven houden. Zowel van de hoofdpijn als de vergeetachtigheid.

Geen zorgen maken dus, het is normaal, gewoon de tijd geven om goed te herstellen en veel slapen helpt het beste.

Sterkte ermee!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 11:10

CM_ schreef:
Een week geleden ...
Logisch dat je hersenen nog niet optimaal werken..
Neem je rust !!

Ik vind het ook zeker logisch dat ze niet optimaal werken en verwacht dan ook niet dat het morgen over is. Ik vroeg me alleen af hoe lang dit kan gaan duren en of ik er eventueel iets aan zou kunnen doen.

Rusten doe ik zeker want door de vermoeidheid kan ik ook vrij weinig doen.

leonie87 schreef:
Die vergeetachtigheid hoort erbij! Neem echt je rust (jaja cliche) maar je kan er anders veel langer last van blijven houden. Zowel van de hoofdpijn als de vergeetachtigheid.

Geen zorgen maken dus, het is normaal, gewoon de tijd geven om goed te herstellen en veel slapen helpt het beste.

Sterkte ermee!

Ik slaap inderdaad veel, anders kom ik de dag moeilijk door.

Bedankt!

Mijn huisarts gaf aan dat ik met twee weken wel weer de oude zou zijn.. Maar uit de reacties en dingen die ik op internet las maak ik op dat dat niet helemaal het geval is...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:21

Nou dat verschilt wel van persoon tot persoon. Ben ook gezegend met een paar hersenschuddingen in mijn leven :7. Van een val van mijn paard tegen een boom aan, tegen een hek, tegen de bakrand, tot scooter ongeluk, werd tegen mn zijkant aangereden door een auto die 50/60 ging, zat zonder helm. Weet van allemaal niets meer. Die met de scooter was wel het ergst.
Maar ik ben altijd met een paar dagen normaal geworden. Misschien dat iemand anders er wel twee weken over had gedaan. Het is afwachten en lekker uitrusten. Laat je lekker verwennen!!
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 16-04-14 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:21

Hangt van de zwaarte van de hersenschudding af,
ik heb meermaals hersenschuddingen gehad, en heb daar een licht oogprobleem aan over gehouden.
Rust rust rust is de sleutel, ook geen pc en tv !!
Als het met twee weken beter moest zijn, dan is het een lichte, maar ook daarbij geldt rust rust rust

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:22

Het heeft bij mij zeker 6 weken geduurd voor ik weer echt het gevoel had dat alles normaal werkte(wat voor mij normaal is dan ha haha). Dus staar je niet blind op die 2 weken en pak de rust die je lichaam aangeeft gewoon. Niet te veel dingen doen waarbij je heel geconcentreerd moet lezen of kijken (maar dat voel je vast en zeker wel aan.)
Heel vervelend nu, maar je hebt er straks profijt van!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 11:23

Poiuytrewq schreef:
Nou dat verschilt wel van persoon tot persoon hoor. Ben ook gezegend met een paar hersenschuddingen in mijn leven :7. Van een val van mijn paard tegen een boom aan, tegen een hek, tegen de bakrand, tot scooter ongeluk, werd tegen mn zijkant aangereden door een auto die 50/60 ging, zat zonder helm. Weet van allemaal niets meer. Die met de scooter was wel het ergst.
Maar ik ben altijd met een paar dagen normaal geworden. Misschien dat iemand anders er wel twee weken over had gedaan. Het is afwachten en lekker uitrusten. Laat je lekker verwennen!!

Omdat de andere klachten die een hersenschudding met zich meebrengt verminderen en ik me ook al wat beter voel had ik verwacht dat de vergeetachtigheid ook minder zou gaan worden.

Ik kijk het even rustig aan. Verwend word ik hier thuis wel. :)

CM_ schreef:
Hangt van de zwaarte van de hersenschudding af,
ik heb meermaals hersenschuddingen gehad, en heb daar een licht oogprobleem aan over gehouden.
Rust rust rust is de sleutel, ook geen pc en tv !!
Als het met twee weken beter moest zijn, dan is het een lichte, maar ook daarbij geldt rust rust rust

Het zou inderdaad een lichte hersenschudding zijn, dus laten we dat maar hopen. Ik probeer nu maximaal twee keer per dag te slapen omdat ik anders 's nachts helemaal geen oog dichtdoe.

Ik kijk alleen 's avonds even tv en overdag check ik Bokt een paar keer, sinds gisteren eigenlijk. Ik doeniet vooral niet te lang, maar merk het gelukkig wel als m'n hoofd te moe wordt. Dan gaat alles uit en ga ik slapen of gewoon liggen niksen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 11:29

leonie87 schreef:
Het heeft bij mij zeker 6 weken geduurd voor ik weer echt het gevoel had dat alles normaal werkte(wat voor mij normaal is dan ha haha). Dus staar je niet blind op die 2 weken en pak de rust die je lichaam aangeeft gewoon. Niet te veel dingen doen waarbij je heel geconcentreerd moet lezen of kijken (maar dat voel je vast en zeker wel aan.)
Heel vervelend nu, maar je hebt er straks profijt van!

Pfoe, dat is lang!
Ik wil volgende week school weer even gaan proberen, of halve dagen. In ieder geval de belangrijke uren, anders mis ik zóveel. Daarna meivakantie en dus volledige rust.

Baal er ontzettend van zeker omdat ik de paarden nu ook niet kan doen ed.
Maar wat jij zegt, als ik nu niet aan mezelf denk heb ik er alleen maar meer last van later.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:29

Ik ben al 4 maanden onderweg na een zware hersenschudding/hersenkneuzing en nog steeds een zeef wat betreft korte termijn geheugen. Mijn hoofdpijnklachten zijn ook al zo goed als verdwenen. Maar het vergeetachtige heb ik nog wel, net als een oogprobleem en concentratieprobleem.

Neem je rust. Des te minder je dat doet, des te langer het duurt.
Dat heb ik door een te late juiste diagnose (was in 1e instantie een lichte hersenschudding, pas na 3 weken opgeschaald) te weinig gedaan en heb daarom nu zo'n lange nasleep.
Beterschap :(:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:35

Iedereen zegt het al maar idd neem rust!!

Ik heb niet geluisterd naar mijn lichaam en heb vervolgens twee jaar met verschrikkelijke steken in mn hoofd rondgelopen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:38

Okee! Bedankt allemaal! Ik ga echt rust nemen en neem m'n vergeetachtigheid ook maar even voor lief.

Net weer even geslapen en merk dat dat m'n hoofd goed doet. :)

Sterkte Amanda! Dat is wel heftig zeg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:45

Slapen is goed :j

Het was zeker heftig. En de nasleep vooral heel irritant.
Ik werk overigens wel weer volledig, pak mijn andere dingen ook weer op na het werk.
Maar ik merk dat ik nog sneller moe ben, ik moet echt alles opschrijven en gesprekken volgen is heel inspannend. En mijn rechteroog gaat wazig zien zodra ik moe ben. Ik slaap ook nog steeds meer dan ik voorheen deed.

Allemaal niet dramatisch, maar vooral gewoon wat lastig :j
Maar het gaat goedkomen, mits ik maar niets overbelast. En dat geldt ook voor jou ;)
Komt goed!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:48

Ik vind het vooral lastig dat de pijn nu een stuk minder is en ik voor m'n gevoel meer kan gaan doen, maar pas als je teveel doet merk je het..

Ik neem nu gewoon veel rust en plan voorlopig even geen dingen. Ik wil volgende week wel weer wat belangrijke lessen op school gaan volgen als dat zou kunnen, maar dan daarnaast gewoon nog even niets doen..

Ik ben ook vooral snel moe en daarna komt de hoofdpijn pas weer extremer. Dus het is best lastig, maar het is voor een goed doel.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:51

Een hersenschudding wordt volgens mij echt heel erg onderschat. Mijn vader is 2 jaar geleden aangereden door een auto en met z'n hoofd op de straat gevallen. Toen hij zich weer goed voelde (2 a 3 weken) weer rustig aan het werk gegaan. Conclusie van dit verhaal: te snel aan het werk gegaan en nu (dus 2 jaar later!) nog steeds vermoeid, concentratieproblemen, af en toe duizelig en vergeetachtig.
En zo ken ik meerdere verhalen van mensen die nog steeds last hebben na een hersenschudding.
Doe er alsjeblieft voorzichtig mee!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:53

Ik heb het ook heel erg onderschat na één dag zou het al stukken beter zijn dacht ik, mensen die weken thuis bleven van school ivm een hersenschudding stelden zich aan in mijn ogen, nu weet ik (helaas) wel beter.

Allemaal heel erg bedankt, dit heeft m'n ogen toch weer extra geopend. Ik ga echt heeeeeel rustig aan doen en goed naar m'n lichaam luisteren.