gevallen van paard, rug gekneust

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

gevallen van paard, rug gekneust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 23:23

Beste bokkers,

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben gister van mijn paard gevallen en heb nu mijn rug gekneust... Nu is mijn vraag wie heeft er ervaring mee.. en hoe lang kon je niet rijden? Heb je pijnstilling gehad?

Ik baal er enorn van want het ging zo goed, met rijden.. en nu dus voorlopig maar ff niet rijden, en zo afhankelijk zijn vind ik verschrikkelijk!!

Sweetgirl1

Re: gevallen van paard, rug gekneust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:25

Ik heb door een aanrijding mijn onderrug gekneusd. BEwegen en liggen was vrij moeilijk maar gewoon met klein beetje bewegen en soepeler houden kwam het bij mij wel goed. Geen onverwachtse beweging maken

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:26

Je bent toch wel naar de dokter geweest? Uit het verhaaltje kan ik het niet zo goed opmaken, heowel ik denk van wel. Zo niet, dan wel gaan.

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik wil je in elk geval veel sterkte wensen!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 23:28

Ja ik ben gister met ambulance afgevoerd... Maar ben benieuwd naar ervaringen

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:28

Heb dit ook gehad, ik ben nadat het wat genezen was wel naar een fysio gegaan, dat helpt wel. Na 2 maanden fysio zat ik een stuk beter op mn paard :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:34

Beauty26 schreef:

Oeh bah :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 00:38

Ik heb toen ik mijn rug echt behoorlijk gekneusd had 2 maanden niet kunnen rijden en daarna nog veel en lang last van gehad.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 01:28

Ik heb 'm op drie plekken gebroken gehad dus niet echt te vergelijken maar probeer wel zoveel mogelijk te bewegen en niet je rug strak te houden van spanning, dan krijg je alleen maar meer last van je rug. Beterschap!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 01:57

Beauty26 schreef:

ik heb het een keer gehad insmeren met arnica of iets anders en dan rustig aan doen probeer pijn te voorkomen desnoods foto laten maken.kan heel erg zeer doen . en ik voel die plek nu soms nog

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 04:53

Regelmatig een beetje bewegen tegen het stijf worden. En verder zou ik even contact opnemen met een Chiropractor om te vragen wanneer je bij hem terecht kan. Bij zo'n flinke klap zit er altijd wel iets niet goed en het zou zonde zijn als je onnodig last blijft houden terwijl dat zo opgelost had kunnen worden.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 06:00

Ik heb dit 3 jaar geleden ook gehad. Moest maar paracetemol en Ibuprofen nemen en verder rustig aan steeds meer bewegen. Ik zat er zelf na ongeveer 2 maanden alweer op. (Achteraf was dit veel te snel)

Nu 3 jaar later voel ik mijn rug nog steeds. Ook met rijden blijf ik last houden. Fysio en huisarts zeggen dat ik dit ook altijd wel zou blijven voelen

Veel sterkte ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 06:01

Ik heb dat een half jaar geleden gehad, ook door een val van mijn paard. Ik heb toen wel pijnstillers gehad (diclofinac) en moest er rekening mee houden dat het wel een half jaar tot een jaar kon duren voordat de pijn echt helemaal weg was. Ik zat na een week of vier weer op mijn paard, alleen stappen en zo heb ik het rustig aan weer opgebouwd. Maar zo nu en dan heb ik inderdaad nog steeds wel pijn. Niets overhaasten, je hebt maar 1 rug. Sterkte.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 06:41

Nynke1.. oeh das erg! Dan ben ik "blij" dat ik mijn rug "alleen maar" zwaar gekneusd heb.

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik kan er achteraf om lachen hoe het is gebeurd, en waarom... En dan vooral hoe mijn paard reageerde die stond echt te kijken huh vrouw doe jij daar nu? Hihi

Maar wat jullie zeggen dat de pijn blijft ondanks paracetemol en ibuprofen herken ik (helaas)... Het wil niet echt helpen, en probeer mijn rug zoveel als het toelaat te bewegen, bedankt voor de ervaringen.... Weet nu wel dat ik dus nog even zoet ermee ben...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:14

Oh nee hoor dat hoeft echt niet. Ik heb na een lekkere stuiterpartij ongeveer m'n hele lichaam gekneusd gehad. Ik heb wel lang veel oefeningen gedaan en ben een aantal keren door een Chiropractor behandeld maar het is echt wel weg hoor. Als jij je enkel kneust dan blijf je daar toch ook geen last van houden? Het probleem is vaak dat mensen hun rug gaan ontzien waardoor deze stijf wordt en vast gaat zitten en dus niet zo lekker voelt.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 08:36

Bedankt voor de reactie, ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te doen... Dingetjes die ik zelf kan doen doe ik ook zelf |( , vind het afhankelijk zijn echt verschrikkelijk!! Kan echt niks, stallen mesten moet ik uit handen geven, mijn huishouden, honden kan ik niet zelf uitlaten.. moet mijn man allemaal doen... |(

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:48

Sterkte!

Zelf heb ik 3 maanden geleden ook een rare val gemaakt van mijn paard en ben ik met de ambulance afgevoerd wegens nek en rugklachten. In het ziekenhuis hebben ze geen foto's of iets gemaakt.
De diagnose was zware gekneusde nekspieren. De spieren in mijn nek waren dus danig geblokkeerd dat ik een aantal injecties heb gehad om deze op te heffen (neurotherapie) (progressieve geneeskunde)
Ik heb nog elke dag last van mijn nek (vooral als ik een rare beweging maak) en kan mijn hoofd naar rechts minder ver draaien dan naar links.

Alles is er niet beter op geworden toen ik dit weekend weer op dezelfde manier van mijn paard ben gevallen en alles weer opspeelt.

Ik zat er trouwens na 3 weken alweer op het paard rondjes te stappen.

Zou je aanraden om ook naar neurotherapie te kijken voor je rugspieren en niet te snel op het paard te klimmen!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 10:38

Bij mij zijn er gelukkig wel foto's gemaakt... Vooral omdat ze dachten aan de pijn die ik haf/heb dat ik wel een breuk had, maar gelukkig niet... Ik hou alle opties open wbt mijn genezing, en jij veel sterkte schiet niet echt op zo met de genezing als je van paard blijft vallen :j

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:51

Ik heb twee keer mijn rug gekneusd toen ik van een paard viel.
Eerste dagen ontzettend pijn gehad, veel warm gehouden en na slikken van pijnstillers rustig aan bewogen. Ga inderdaad niet stil zitten of overdreven je rug stijf houden.
Ik was best jong, volgens mij 10 & 13, en weet niet meer precies hoelang ik er zoet mee was.
Misschien fysiotherapie? Versneld niet, maar kan helpen het herstel wel te optimaliseren.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:58

Ik heb ook mijn rug gekneusd.. En er een berg spieren in verrekt.. Is nu 3-4 maanden geleden en heb er nog dagelijks last van, ga elke week naar de fysio en doe braaf mijn oefeningen.
Blijven bewegen is goed, belangrijk zelfs :)
Ben nog even niet op een paard gaan zitten, eerst maar eens echt van de klachten af zijn (had ik een eigen was het waarschijnlijk een ander verhaal haha)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:08

Ik heb door een val van een paard, of eigenlijk onder het paard, een wervel gebroken en later een gewricht verschoven (doordat ik ongemerkt doorreed).

Ik las dat je met de ambulance was opgehaald dus ik neem aan dat er foto's zijn gemaakt? Anders zeker nog even doen! Ik dacht ook dat het een simpele kneuzing was maar heb er, 1.5 jaar later, nog bijna dagelijks last van en met rijden veel pijn.

Ik mocht een half jaar niet rijden, maar dat is bij jou niet van toepassing. Belangrijk is dat je wel beweegt met een kneuzing, maar je rug ook weer niet overbelast. Goed warm houden en een Fysio lijkt me ook geen verkeerd idee, die kan je vaak precies vertellen wat je wel en niet moet doen.