Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dat slinkt namelijk het slijmvlies.
ElsRoosje schreef:oke bedankt allebei! Ik ga het zeker proberen! Mag je trouwens neusspray in je handbagage hebben?
Vlak voor de vlucht een keer goed sprayen en tijdens het opstijgen en landen veeeeel kauwgom kauwen, slikken, gapen en eens door de neus proberen te blazen terwijl je die dicht knijpt. Uiteindelijk amper last gehad! Jannaa schreef:Ai, heb dit ook ooit gehad voordat ik ging vliegen, maar had toen ook een lichte oorontsteking. Ben naar de huisarts geweest en kreeg daar een neusspray voor mee, want 'anders zou de vlucht een hel worden'.Vlak voor de vlucht een keer goed sprayen en tijdens het opstijgen en landen veeeeel kauwgom kauwen, slikken, gapen en eens door de neus proberen te blazen terwijl je die dicht knijpt. Uiteindelijk amper last gehad!
ik hoop toch niet dat het echt een hel word.. Maar ik ga zeker beginnen met neusspray en mijn moeder vragen over een bezoek aan de huisarts.. vuurneon schreef:Gewoon proberen, wel die xylometazolinedat slinkt namelijk het slijmvlies.
Ook tijdens de vlucht kun je dat doen!
Zorg dat je een neusspray met xylometazoline bij je hebt. Een uur vóór het opstijgen en een uur vóór het landen gebruik je de neusspray in beide neusgaten. De neusspray zorgt er voor dat in ieder geval de neusslijmvliezen slinken, waardoor er minder druk op de oren komt te staan.
Jannaa schreef:Ai, heb dit ook ooit gehad voordat ik ging vliegen, maar had toen ook een lichte oorontsteking. Ben naar de huisarts geweest en kreeg daar een neusspray voor mee, want 'anders zou de vlucht een hel worden'.Vlak voor de vlucht een keer goed sprayen en tijdens het opstijgen en landen veeeeel kauwgom kauwen, slikken, gapen en eens door de neus proberen te blazen terwijl je die dicht knijpt. Uiteindelijk amper last gehad!
(al is je probleem dan opgelost, maar is absoluut niet fijn...)
Murthul schreef:ElsRoosje schreef:Wat doen ze eigenlijk als ze het uitspuiten dan? Sorry ik heb hier echt totaal nul ervaring mee
Met uitspuiten spuiten ze water in je oor waardoor alle vuiligheid eruit komt, is zo gepiept en doet geen pijn.
Jannaa schreef:Murthul schreef:
Met uitspuiten spuiten ze water in je oor waardoor alle vuiligheid eruit komt, is zo gepiept en doet geen pijn.
Oren uitspuiten gaat maar tot het trommelvlies en maakt dus alleen het buitenoor schoon. Het gaat echter om het drukverschil in het middenoor en het buitenoor, wat normaal geregeld wordt door de buis van Eustachius, maar die nu niet goed werkt door de verkoudheid. Gevolg: trommelvlies kan niet optimaal bewegen door het drukverschil in binnen en buitenoor en geeft hierdoor geluiden dus niet goed door, waardoor je 'dof' hoort. De buis van Eustachius staat in verbinding met je neuskeelholte en je oor. Door de neusspray kan deze dus worden 'schoongemaakt' zodat de druk weer geregeld kan worden.
En nu genoeg anatomie![]()
Neemt niet weg dat je oren uit laten spuiten op zijn tijd geen kwaad kan!
haha bedankt! Nikeyy schreef:Doe er alsjeblieft wat aan! Desnoods naar de huisarts.
Ik zat verkouden in het vliegtuig terug vanuit Mexico, heb bij het dalen een half uur de ogen uit m'n hoofd gejankt. Voelde alsof er 100 messen in m'n hoofd stonden.
Heb normaal nooit last van vliegen/stijgen/dalen, maar oh oh oh ik dacht dat ik eraan ging!
naja ik kijk het een weekje aan met neusspray en anders in galop naar de HA
Moet ik meerdere keren per jaar omdat mijn gehoorgang een afwijkende vorm heeft ofzo en er daardoor snel vuiligheid in blijft zitten
Doet inderdaad geen pijn en is zo gepiept. Dat en dan neusspray gebruiken, dan moet het goed komen tijdens de vlucht hoor!