Heb net zoiets engs meegemaakt. Ik lig al zeker 2 uur in bed.. Niet kunnen slapen wel met mijn ogen dicht! Opeens krijg ik een tintelend gevoel, doof gevoel in mijn hoofd en een mega hoge hartslag. Daarna tintelt heel mijn lijf? Ik hoor een stem die zegt iT happends iT happends iT happends steeds harder.. En kan me niet bewegen?
Uiteindelijk heb ik met heel veel moeite mijn arm kunnen bewegen en mijn telefoon gepakt. en vrijwel gelijk was het over!
Zo eng dit... Heb op internet net zitten lezen en daar stond iets over slaap verlamming, maar vind dat een beetje vreemd.. Heb dit nooit eerder gehad en ik had ook niet het gevoel al te slapen...
Wie kan me helpen? Groetjes
BaileyMix
Geplaatst: 15-04-14 00:02
Lijkt inderdaad slaapverlamming. Vervelend!!
franka75
Geplaatst: 15-04-14 00:04
Jeetje wat lastig maar zou ff naar de dokter gaan hiermee
XxLiindsaYxX
Als ik Wikipedia mag geloven, kan het ook optreden voor het in slaap vallen. (En laten we wel wezen, wie weet bewust het moment van in slaap vallen te ervaren?) En de stem dan als akoestische hallucinatie, begrijp dat het f*ck*ng eng is zo midden in de nacht!
Klinkt als slaapverlamming, inderdaad. Dit kan gebeuren vooral vlak voor je in slaap valt of als je net wakker wordt. Ik heb het ook eens gehad, maar dan zonder stemmen of iets. Kon gewoon niet bewegen, maar was wel klaarwakker. Doodeng, maar niet veel aan te doen.
Oh ja, probeer ook niet direct weer te gaan slapen, je hebt kans dat het dan nog eens gebeurt. Beter is om heel even uit bed te gaan, bv. een slokje water te drinken en dan weer terug.
Klinkt indd als slaapverlamming... Heb ik zo ongeveer 2x per jaar en is inderdaad doodeng! Maar helaas niets aan te doen...
XxLiindsaYxX
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-14 07:19
Dank je wel voor de reacties! Heb uiteindelijk mog geslapen en geen laat meer van gehad. Maar dan weet ik in elk geval dat het niks ernstigs is..
Suzanne F.
Geplaatst: 15-04-14 08:31
Dat was vast een poging van aliens om je te ontvoeren.
Nee, dit heet hypnagoge hallucinaties. Heel vervelend maar het komt bij heel veel mensen voor. Het kan in beeld, geluid maar ook gevoel komen. Is verwant aan slaapverlamming. Google het maar eens.
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-14 09:49
Haha. Dank je Suzanne f!! Ga gelijk eens kijken
Anoniem
Geplaatst: 15-04-14 18:26
Inderdaad ontzettend eng, kans is groot dat iedereen het wel eens een keertje meemaakt. Je lichaam slaapt als het ware terwijl jij "wakker" bent. .Niks gevaarlijks maar bijzonder vervelend! Zijn hypnagoge hallucinaties niet gewoon het gevolg van slaapverlamming trouwens?
Ik heb slaapverlamming, daar kan ik ook bij hallucineren. Ts, volgende keer gewoon tegen jezelf zeggen dat je wakker moet worden. En ontspannen, dan lukt het.
En uiteraard in je achterhoofd houden dat het niet echt is. Het is als het ware een droom terwijl je wakker bent.
XxLiindsaYxX
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-14 19:54
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga zeker de tips die gegeven zijn proberen te volgen!
Groetjes
Lara_Silver
Geplaatst: 15-04-14 20:04
Lijkt inderdaad op slaapverlamming, hier heb ik best vaak last van. Vaak heb ik er gewoon los last van en soms in combinatie met hallucinaties. Gelukkig was de raarste hallucinatie een kat die op mijn bed sprong toen ik nog alleen woonde. (zonder kat) Ik kan er uit komen door me met alle macht er toe te zetten om te bewegen en daar word ik dan wakker van, maar fijn is het niet.
Verder is het een bizar fenomeen, zeker als er tijdens de toestand hallucinaties bij optreden (beiden dingen staan overigens helemaal los van elkaar, maar kunnen wél tegelijkertijd optreden) bij sommige mensen zijn ze echt heel heftig.