Wie herkent dit? Vocht vasthouden en pijnlijke gewrichten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Wie herkent dit? Vocht vasthouden en pijnlijke gewrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:32

Sinds vrijdagochtend houd ik ineens allemaal vocht vast, het begon met mijn handen, daarna werden mijn polsen steeds pijnlijker, mijn duimgewricht en inmiddels zijn mijn knieen en voeten ook opgezwollen en doen al mijn gewrichten pijn -O-

Gisteren naar de huisartsenpost geweest en ontstekingsremmers gekregen, maar wat kan dit zijn?

Volgens de huisarts kan het een virus zijn, maar ook een reumatisch aandoening (al was de kans daarop klein). Al googelend (uiteraard :D ) las ik ook dat het een allergische reactie op voeding kan zijn. Dit zou best kunnen, aangezien ik eerder deze week ineens helemaal onder de rode uitslag zat en geen idee had waar dat nou weer vandaan kwam. Ik heb maandag wel een eerste acupunctuurbehandeling gehad, ik dacht dat het een reactie daarop was, maar de acupuncturist had dat nog nooit meegemaakt. Ben wel opnieuw behandeld door hem en de uitslag trok inderdaad snel weg. Maar nu heb ik dit!

Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt of weet waardoor dit getriggerd wordt?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:47

Kun je je herinneren dat je iets hebt gegeten wat je anders niet zo vaak eet? Als je denkt dat het wellicht aan je voeding kan liggen, probeer te bedenken welke dingen je gegeten hebt vlak voordat je deze symptomen begon te krijgen en probeer ze een voor een eens uit (of; een voor een weglaten)?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 13:01

Ja dat is juist het gekke, ik heb niet anders dan anders gegeten! Geen bijzondere dingen die ik anders nooit eet ofzo...

Janneke2

Re: Wie herkent dit? Vocht vasthouden en pijnlijke gewrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:10

Ik heb ooit moeten leren dat vocht in handen en voeten te maken kan hebben met hetzij je nieren hetzij een overbelaste kringloop.
Maar wellicht dat je om die reden ontstekingsremmers hebt gekregen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:12

Heb je kleine plekjes/vlekjes op je benen?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:11

Hmmm ik vind het maar vreemd. Ja nieren, die had ik ook gehoord, maar krijg je daar dan ook van die pijnlijke gewrichten van?

@kiki, nee, geen rare plekjes of iets dergelijks... Dat had ik dinsdag overigens wel, zat ik helemaal onder de rode vlekjes, maar dan ook op mijn armen, buik, etc...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:14

Toevallig afgelopen week wat koortsig geweest?
Enkele dagen voor de vlekjes.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:16

Nee, niet dat ik zo gemerkt heb eigenlijk... De huisarts vroeg er wel naar, maar afgezien van wat zweten vrijdagnacht verder niks raars. Ben ook gewoon aan het werk geweest, niks aan het handje verder...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:17

Op dit moment snel buitenadem/vermoeid?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:19

Hoe zagen die eruit?
En hoe groot waren die?

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:22

Pijnlijke gewrichten kan ook komen omdat er vocht bij zit...

Dus het zouden ook je nieren kunnen zijn, daardoor hou je vocht vast en daardoor heb je pijn in je gewrichten.

Vervelend hoor... Ben zelf gediagnostiseerd met reuma / sle, er is prima mee te leven, maar de weg voordat je weet wat je precies mankeert is vrij lang...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 08:28

Nee ik ben niet bijzonder buiten adem ofzo, maar nou ben ik ook maar niet gaan sporten, maar zo in het dagelijkse valt het me niet in het bijzonder op.

De uitslag van begin van de week waren allemaal hele kleine vlekjes, kwamen eerst heel licht op en dinsdag werden ze steeds feller en werd het langzaamaan een grote vlek zeg maar.

Ik heb wel het gevoel dat het vocht het meest vervelend is. Vannacht had ik steeds tintelende vingers omdat mijn vingers zo opzwollen. Als ik in beweging ben dan gaat het beter, maar het blijft wel stijf en pijnlijk. Als ik een tijdje heb stilgezeten dan doet echt alles me zeer, pfff!

Ben net wel even langs de huisartsassistente geweest, morgen is mijn eigen huisarts er weer en dan heb ik ook een afspraak. Ben benieuwd!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:13

Je zou kunnen vragen of het nut heeft te testen op Parvo b19.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:16

Janneke2 schreef:
Ik heb ooit moeten leren dat vocht in handen en voeten te maken kan hebben met hetzij je nieren hetzij een overbelaste kringloop.
Maar wellicht dat je om die reden ontstekingsremmers hebt gekregen.

maar is dat verstandig...als het de nieren betreft om ontstekingsremmers te geven?
Is er al bloed afgenomen?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 09:42

Nee, ik verwacht dat dat morgen gaat gebeuren. Heb ook hoofdpijn inmiddels. Heeft het niks met bloeddruk te maken? Ik had nl verwacht dat ze dat wel gingen meten, maar dat is zaterdag niet gebeurd.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 09:45

Ylana schreef:

Even gegoogled, maar de combinatie van de vlekjes/uitslag en de stijfheid/pijnlijkheid is wel opvallend :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:13

Leken het later een beetje op een blauwe plek?
En ben je toevallig verkouden geweest of last van oorpijn gehad?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 10:28

Ik heb wel het idee dat je de vlekjes nog een beetje kan zien (iig op mijn armen), maar dat lijkt een beetje op bruiningsvlekjes, of ik een heel klein beetje bruin ben geworden zeg maar. Durf eigenlijk niet goed te zeggen of dat nu inderdaad van die vlekjes nog is. Ja, heb laatst wel wat oorpijn gehad, maar dat is al wel een paar weken geleden!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:09

geerke schreef:
maar is dat verstandig...als het de nieren betreft om ontstekingsremmers te geven?

....op nierbekkenontsteking zit je niet te wachten. (Hoewel je daar doorgaans antibioica voor krijgt.)

De meeste artsen zijn doorgaans erg verstandig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:10

Ik kan dat in lichte vorm krijgen als ik ineens heel veel koolhydraten/suikers eet. Dan zwellen mn handen op en wordt alles stroef. Maar dat van jou klinkt in een veel sterkere vorm.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 09:40

Ylana schreef:

Ennn we hebben een winnaar *\o/*

De combi uitslag en gewrichtspijn en verschijnselen van de vijfde ziekte bij mijn dochter (en misschien ook het bordje "er heerst de vijfde ziekte" op school :+ ) deden een belletje rinkelen en waarschijnlijk is dit het :j Ik heb wel bloedarmoede zo is gebleken dus dat wordt nog verder onderzocht.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:48

Wat fijn dat ze misschien al weten wat het is!!
Je zou inmiddels brandnetelthee kunnen drinken, dit zuivert en voert af, en misschien dat je dan iets minder last van het vocht krijgt!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:59

Nou, heel veel succes dan!