Jeuk door teveel douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xRodrigro

Jeuk door teveel douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 22:56

Hoi,
Gisteren nacht wou ik gaan slapen,maar lukte niet
Omdat ik mega veel jeuk kreeg op mijn benen.
Ook vandaag zodra ik stil lig/zit heb ik veel jeuk op
Mijn benen. Mijn benen zien er gewoon normaal uit
Maar ik word gek van de jeuk, soms heb ik het op mn armen
Maar niet zoveel als op mijn benen. Nu heb ik veel op internet gezocht,maar al wat die mensen hadden,had ik niet zover ik zag op hun foto's.
Mijn vriend zei dat het kon komen door teveel en te lang onder
De douche te staan.. Maar ik doe dit nog maar een half jaar
Ik heb geen bad in ons appartementje waar we nu we nu wonen
Dus neem ik elke dag een lekkere warme douche en blijf er toch zon 25min Onder staan.. Kan dus die jeuk hier echt van komen,of is het toch iets anders? Iemand hier ervaring mee?
Liefs, An

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:57

Ga een maand 10 minuten douchen en dan weet je of het daar van komt.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:58

Welke temperatuur douche je onder? Misschien iets minder warm proberen? Als je heet water gebruikt zorgt dat ook voor jeuk.
Laatst bijgewerkt door Casca op 12-04-14 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Uitdroging kan zeker jeuk veroorzaken en met 25min warm douchen veroorzaak je nogal wat uitdroging van je huid!

Alwiene

Heb je jeuk op of in je benen? Je verhaal doet me een beetje aan restless legs denken vanwege het opkomen als je stil zit of ligt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:00

Het schijnt een typisch winterkwaaltje te zijn, jeuk door te droge huid. Wat helpt is na het douchen niet afdrogen, maar inmasseren met babyolie, laten intrekken, droog deppen, en daarna insmeren met bodylotion.

Die jeuk kan trouwens ook een teken zijn van vit. K tekort, maar dan moet je bij je HA zijn.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:04

Ik weet niet, ik douche regelmatig onder 40/45 graden zo lang en ik heb vrijwel bijna nooit ergens last van. komm dr bijna altijd als een kreeft onder vandaan := Maar je kan ook eerst proberen met babylotion oid je benen in te smeren.

Pandameisje

Re: Jeuk door teveel douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:08

ik heb het ook :o

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 23:08

Thanks allen, ik heb 2uurtjes geleden mezelf ingesmeerd met body lotion,dit ging eventjes goed maar na 35/40min kreeg ik opnieuw jeuk. :( het is erg vervelend,als ik stap/fiets heb ik geen last.
Alwiene, wat is dat juist?

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 23:09

alltimapanda schreef:
ik heb het ook :o

Vervelend zeg, wat doe jij tegen de jeuk?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:15

ik douche nu om de dag en dan niet al te heet en ik douche dan ongeveer 5 tot 10 min dan gaat het wel

_CharlotteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:30

Nivea bodylotion(met kokos voor een zeer droge huid) voor onder de douche vind ik zelf ideaal :) Mijn huid is een stuk minder droog na het douchen.

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 23:32

_Charlotte schreef:
Nivea bodylotion(met kokos voor een zeer droge huid) voor onder de douche vind ik zelf ideaal :) Mijn huid is een stuk minder droog na het douchen.

Thanks, ik ga maandag eens kijken in de winkel! :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:40

Ik heb het wel. Ik houd ervan om lang en heet te douchen, maar met een gevoelige huid is dat niet echt verstandig... Rode, droge huid met schilfers. Dat jeukt ook een beetje. Bij mij helpt een bad met balneum hermal extra vettende badolie heel erg goed. Of de creme bij gebrek aan een bad. Pas wel op met je haar, dat spul maakt het afgrijselijk vet. Normale bodylotoins werkten bij mij niet voldoende of maakten het juist erger.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:45

Ik was niet elke dag mijn haar dus dan kan ik binnen 5 minuten douchen, ik gebruik een zeep zonder parfum (ph neutrale) want parfum droogt je huid uit. En als je elke dag je haren was dan komt die parfum die in je shampoo zit alsnog op je huid.

Dus ik zou zo kort mogelijk douchen en ph neutrale zeep halen. :)

Ik zou zeggen vooral niet gaan smeren met allemaal troep, je huid moet haar balans terug vinden.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:02

Ik heb precies hetzelfde. Zins een paar maanden douche ik warmer en krijg ik soms bulten maar soms ook gwn hele dag lang jeuk en an idd wanneer ik stil zit

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:21

En t komt niet door doucheschuim oid? Mijn moeder heeft dit ook tijd lang gehad, bleek allergisch te zijn voor cocamidopropyleen, wat in 9 vd 10 doucheschuim en bodylotions Ed zit. Probeer eens Zwitser of Neutral :j daar zit dat niet in !

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 02:56

Minder warm en tijdje korter douchen en ik zou met olie smeren en misschien in de ochtend en avond. Dan zou je na een paar dagen al wel verschil moeten werken.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 03:15

Het hoeft niet door douche te komen, ik heb het ook. Maar heb echt een hekel aan douche dus douche max 5 minuten en dan een keer in de twee drie dagen. En ook nog eens op 36 graden.
dus daar hoeft het denk ik niet aan te liggen

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 03:25

Ook ik heb hier last van! Voor mij kan het niet komen van een te warme douche, hier in Aruba kan je niet warm douchen haha! Maar erg veel jeuk, vooral op m'n benen en ook steeds vaker op m'n armen.
Heb al ph neutrale douchegel en bodylotion, maar helaas wordt het niet minder.

Ik lees mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 03:27

Scheer je je benen met een scheermes? Daar kan het ook van komen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 04:04

Vind het sowieso absurd om iedere dag 25 minuten te douche, dat even voorop gesteld. Maar daar kan dit wel van komen, ik heb het met mijn haren, als ik die meer dan 3/4x per week was krab ik me 's nachts ellendig in bed, is puur van de shampoo resten die altijd achter blijven. Daarom heb ik nu de en speciale shampoo van bij de kapper die ik af en toe gebruik speciaal voor de hoofdhuid, ideaal en werkt zeer rustgevend. :j

Daarbij zou ik eens ipv een lotion een bitter gebruiken, liefst van de tuinen. Deze werken erg goed om de huid te hydrateren.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 05:55

Wat voor wasmiddel gebruik je voor je kleding? Het zou ook zomaar eens een allergische reactie kunnen zijn.

baron2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 06:37

Ik heb ook jeuk aan me benen maar niet zo erg ik sta er niet lang onder maar wel warm nu ik me invet met baby olie na het douche en ik ben er helemaal van af

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:50

Kan ook wel met het weer te maken hebben, al is het meer een winterkwaaltje eigenlijk. 25 minuten warm douchen is inderdaad niet zo goed voor je huid (en voor je energierekening trouwens :') ), probeer dat eens wat korter en minder warm te doen. Dan vanuit de douche bodylotion of olie insmeren.

Scheer je je onder de douche? Dan zeker daarna meteen met iets van olie of lotion smeren. Als je scheerschuim oid gebruikt, probeer eens een ander merk, het kan ook zijn dat je daar bijv. een reactie op hebt!