Allergische reactie? Bultjes en jeuk [foto's]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DorienA

Allergische reactie? Bultjes en jeuk [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 21:38

Hallo lezers,

Gisterenmiddag kwam ik terug van stal met jeuk op mijn knieën, bovenbenen en armen.
Thuis aangekomen, zag ik bultjes op deze plaatsen.

Mijn bovenbenen jeukten ook heel erg, maar daar was niks zichtbaar.
Maar op mijn knieën barstten het van de bultjes.
Op mijn armen zaten 3 á 4 bultjes op een rijtje.

Het leek een beetje op bultjes door een brandnetel, maar aangezien ik daarmee niet in aanraking ben geweest, kan dat het niet zijn.

Ik zat zelf te denken aan een allergische reactie voor kuilgras of hooi, maar aangezien ik gewoon een paardrijbroek aan had, lijkt het me sterk dat het daardoorheen is gegaan.
Ik heb er nooit eerder last van gehad.

Heeft iemand dit eerder gehad? Of weet iemand misschien waardoor dit zou komen?

Hier de foto , even in een linkje vanwege mijn niet heel prachtige benen :=
http://www.freebits.nl/images/177Naamloos.png

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:41

Hihi, moet stiekem een beetje lachen om je melkflesjes. Mijn benen hebben ook al heel lang geen zonlicht gezien!

Lijkt zeker op een allergische reactie.. Maar een allergie voor wat dan he.. Kan van alles zijn.

Beste advies wat ik je nu kan geven is:niet krabben! Koelen is vaak ook wel fijn

Hoop voor je dat het morgen weer verdwenen is. Jeuk is niet prettig!

Pandameisje

Re: Allergische reactie? Bultjes en jeuk [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:42

was het ook warm en pijnelijk? want dan kan het netelroos zijn (ik heb die allergiereactie en lijkt er wel op)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:43

Lijkt netelroos... Zo begon het bij mij ook. Er zal gezegd worden "Niet krabben!!" maar echt, dat is onmogelijk... Bij netelroos hoeft de huid niet aangeraakt te worden om een allergische reactie te hebben. Ik heb het zelfs op mijn rug en bovenbenen, hoofd, en echt daar komt het hooi niet! Even in de gaten houden en als het maandag nog zo is, even naar de dokter. Er zijn anti-histamines voor. (al slaan ze bij mij bijna niet aan)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:43

Heel herkenbaar, ik heb het op mijn armen / polsen etc.. ik krijg het dus van hooi / kuilgras en de stof die daarbij vrijkomt.. ook de haartjes van het paard die in mijn kleding blijft steken. In jou geval kan het dus inderdaad van de paardenharen komen. Dat zorgt voor irritatie. Wat bij mij heel erg helpt is douchen.. koud water en vaseline smeren.

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 21:45

Nee, het was niet echt warm en pijnlijk.

En nog vergeten erbij te zetten, deze foto's zijn van gisteren toen ik thuis was. Een uurtje later, waren alle bultjes en jeuk weer verdwenen. Het verdwijnt dus ook weer heel snel

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:46

Dan is het geen netelroos! Maar het kan wel zeker een allergische reactie zijn, wat TeSs2411 zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:47

Ik heb ook een tijdje dit soort uitslag gehad, maar dan was het bij mij meer vlekken en spreidde het zich uit over mijn hele benen. Bij mij bleek dat ik allergisch was voor een bepaald griepvirus ( :') ), heb daar toen antibiotica voor gekregen. Zou toch zsm even langs de huisarts gaan met dit soort uitslag.

Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat je geprikt bent door een beest en dat je daar allergisch op reageert. Zou als het terug komt dus wel even naar de huisarts.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:52

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 21:54

Bedankt voor het meedenken allemaal ! :j

Morgen ga ik weer naar stal, en dan zal ik kijken of ik weer dezelfde uitslag krijg.

Alwiene : hmm,, de beschrijving klinkt wel een beetje zoals het is, bedankt !

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:54

Agossie schreef:
Dan is het geen netelroos! Maar het kan wel zeker een allergische reactie zijn, wat TeSs2411 zegt.

Kan nog steeds netelroos zijn in mildere vorm. Dat heb ik namelijk ook.
Meest voor de hand liggende is toch een 'gewone' allergische reactie. Geen ramp, maar ook niet fijn :P

Ga je niet vastpinnen op dingen op internet. Allergieen heb je in alle soorten en maten. Mocht het vaker voor gaan komen kun je een allergietest doen.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 12-04-14 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:54

Zoek eens foto's op van Netelroos lijkt het daar op of niet? (wat je zelf vind) wat je ook kan proberen als je zo reactie hebt met je nagel over je huid gaan word het weer je eigen kleur is het geen netel roos als het wit blijft en dik word is het wel netelroos

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:56

alltimapanda schreef:
Zoek eens foto's op van Netelroos lijkt het daar op of niet? (wat je zelf vind) wat je ook kan proberen als je zo reactie hebt met je nagel over je huid gaan word het weer je eigen kleur is het geen netel roos als het wit blijft en dik word is het wel netelroos

Ook dit is niet per definitie waar. Zijn genoeg allergische reacties die hetzelfde uiterlijke resultaat geven, maakt het nog niet perse netelroos.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:57

Kimbers schreef:
alltimapanda schreef:

Ook dit is niet per definitie waar. Zijn genoeg allergische reacties die hetzelfde uiterlijke resultaat geven, maakt het nog niet perse netelroos.

oke.

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 21:59

alltimapanda schreef:

Foto's op internet van netelroos zijn wel erg heftig. Hier lijkt het niet op. Bij mij is het maar een klein gedeelte , zo'n 10 cm, en zijn de bultjes en rode plekken veel minder.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:02

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 22:05

Bedankt alltimapanda, de site is heel handig , en de meeste puntem komen wel overeen met wat ik heb.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:14

xDorientj schreef:
Bedankt alltimapanda, de site is heel handig , en de meeste puntem komen wel overeen met wat ik heb.

je weet nu wat je kan doen als het weer gebeurd onder de warme douche staan :)