Hand slaapt steeds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hand slaapt steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:37

Hoi!

Ik ben nu bezig met mijn afstudeerscriptie en daarvoor moet ik dus best veel en lang achter m'n laptop zitten..
Probleem is alleen dat als ik eventjes echt geconcentreerd aan het typen ben voor iets langere tijd, mijn linkerhand enorm gaat slapen. Dat is zo'n rotgevoel!
Ik heb een macbook pro, maar bij mijn vriend z'n dell laptop heb ik het ook :(

Heeft iemand tips? Het is niet zo dat ik mijn arm zo neerleg dat alles bekneld raakt of dat mijn hand hoger ligt dan mijn arm.. Word er een beetje moe van -O- Tips zouden daarom heel fijn zijn! :j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:46

Wat gek... Rust je je polsen op het stuk voor het toetsenbord zeg maar? Is het je hele hand of alleen stukje?

Princesj

Re: Hand slaapt steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:49

Een gewoon toetsenbord aansluiten aan je laptop?

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:57

Het zou kunnen dat je last hebt van het cts syndroom. Je moet er maar eens op googlen. Ik heb dat aan mn beide polsen en ben dr ook al 1x aan geopereerd geweest aan 1 kant. (wat overigens goed geholpen heeft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:54

@Hanmar nee, het is echt m'n hand en dan meestal m'n pink en m'n ringvinger.. Niet de hele hand dus. En inderdaad, m'n handen rusten precies op dat stukje langs de muispad, niet op tafel.

@Princesj Dat heb ik helaas al eens geprobeerd en dan heb ik precies hetzelfde probleem :(

@3timesmom Daar herken ik inderdaad wel een aantal symptomen van, maar het is niet zo dat het gevoel helemaal weggaat uit m'n handen.. Mag toch hopen dat ik niet onder het mes hoef! :P

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:19

Echt alleen als je aan het typen bent, of als je erover nadenkt ook wel eens op andere momenten dat je met je handen bezig bent?

Bizar hoor, zeker omdat je 't dus ook hebt op een andere laptop of met een ander toetsenbord...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:23

ik heb het ook en volgens de dokter steun ik veel te veel op mijn elleboog waardoor mijn zenuw beklemd word en dus een slapend gevoel heb.. maar ik heb er al maanden last van, en probeer echt erop te letten dat ik niet te veel steun op mijn ellebogen.. ik heb het links en rechts alleen de ring en pink verder geen last van.. heel vervelend idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:28

Oh op m'n elleboog zou ik wel eens kunnen letten inderdaad! Dat doe ik namelijk best veel....!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:31

Renee1991 schreef:
@Hanmar nee, het is echt m'n hand en dan meestal m'n pink en m'n ringvinger.. Niet de hele hand dus. En inderdaad, m'n handen rusten precies op dat stukje langs de muispad, niet op tafel.

@Princesj Dat heb ik helaas al eens geprobeerd en dan heb ik precies hetzelfde probleem :(

@3timesmom Daar herken ik inderdaad wel een aantal symptomen van, maar het is niet zo dat het gevoel helemaal weggaat uit m'n handen.. Mag toch hopen dat ik niet onder het mes hoef! :P

Geen carpaal tunnel syndroom, je nervus ulnaris raakt beklemd . Neem je werkhouding onder de loep. Elleboog is inderdaad vaak het probleem.