Deze cap is wel met een klap tegen mijn oog(kas) aangeklapt. Resultaat was dan ook een schaafwond aan de zijkant van mijn neus, bij mijn ooghoek, een pijnlijk oog en een blauw oog.
Omdat ik veel meer pijn had dan dat (zware hersenschudding, pijnlijke nek en schouders), viel dat oog in eerste instantie niet echt op.
Nu de meeste andere klachten verdwenen zijn, valt pas op dat mijn rechteroog niet goed meer functioneert. Scherpstellen gaat heel slecht (stel je een SLR camera voor met een lens die niet wil focussen) en ik heb enorm last van het licht. Praktisch voorbeeld: ik speel muziek en als ik wat moe word, dan golven de notenbalken met mijn rechteroog, krijg ik een soort van spierpijn in mijn oog, terwijl mijn linkeroog goed is. Dus ik zie een vervormd beeld. Daarbij zitten er in onze repetitieruimte ronde lampen in het plafond waar een enorme halo omheen zat en stralen. Zoals mensen met nachtblindheid ook vaak zien.
Lampen van een auto in het donker zie ik bijvoorbeeld zo:

Of zo. Of een combi ervan

Maar alleen met rechts, linkeroog functioneert prima.
Op de testen voor reflexen van de oogzenuw scoorde ik gewoon goed. Er is geen foto gemaakt van mijn oogkas, maar een scheurtje zou niet direct zoveel invloed op de focus hebben.
Maar wat dan wel?
Ik ben gisteren naar de optometrist geweest om te overleggen. Hij gaf aan dat het nog maar de vraag is of het verbetert en wil met lenzen of brillen wat dingen proberen. Ik heb al lenzen en gister heb ik voor mijn rechteroog vast een andere lens gekregen om te proberen. Het beeld leek hier rustiger van te worden in eerste instantie. Maar met muziek spelen gister ging alles na een uurtje weer zwemmen (fijn, morgen concert.... ). Ook met lezen is het beeld niet rustig.
Een leesbril met sterkte +0.5 leek ook al wat te helpen, dus ik ga maar een goedkoop brilletje bij de hema kopen ofzo. Dan kan ik altijd nog kijken of ik een bril laat maken met rechts een leesgedeelte en links gewoon glas. Sowieso wil ik vandaag nog mijn bril proberen ipv lenzen, misschien dat dat ook scheelt.
En een nachtbril zou een optie kunnen zijn voor het licht.
Mocht de optometrist er niet uit komen, ga ik richting oogziekenhuis. Maar ik hoop dat het met simpele dingen op te lossen is.
Herkent iemand deze problemen?