Even ventileren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Even ventileren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 00:10

Aaaaaaargh!

Heb je ook wel eens dat er iets gebeurt dat je zo boos of van slag maakt en het even moet ventileren en dat dus het liefst op facebook zet (of in een topic op bokt) zodat iedereen ziet wat er is gebeurt en je een hart onder de riem kan steken?
Wat als je rustiger bent geworden toch niet zo'n heel slim idee meer lijkt, als je er al niet door verschillende mensen op bent gewezen?

Ik had vandaag weer zo'n moment op facebook, ik had er iets opgezet (zonder namen) en kreeg gelijk berichten dat, ondanks dat ik alles zo prive heb staan dat maar een paar mensen het konden lezen, ik het prive moest doen. (Terwijl van mij het liefst heel de wereld mocht weten wat ik van de situatie vond) ik heb uiteindelijk mijn bericht verwijderd.

Hebben jullie ook wel eens zo'n moment dat je even niet de verstandigste wil zijn, maar gewoon even je emoties wil ventileren en dat niet op de correcte manier doet?

Anoniem

Re: Even ventileren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 00:37

Ka heel vaak :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 00:45

De reden waarom ik nog steeds de verleiding weersta een facebookaccount aan te maken (en iedereen gebruikt hier facebook, de rijvereniging, drijfhonden liefhebbers etc, heel onhandig).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 00:51

Voor dat soort dingen is en blijft de beste optie een prive dagboek.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 00:54

Ben ook niet zozeer bang dat ik er zélf prive zaken op ventileer, zoals de TS beschrijft.
Ik heb geen zin geconfronteerd te worden met dergelijke erupties van anderen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:48

ja herkenbaar, en gelukkig 2 handjes vol aan mensen die mij graag hierin steunen,. daarom heb ik een lijst gemaakt op fb waarin alleen die mensen staan en ik dan toch mijn hart kan luchten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:10

Met alle respect maar ik heb er ook een *** hekel aan als iemand zulke dingen op Facebook zet... :') Maar wel herkenbaar inderdaad...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:46

Ik snap sowieso niet waarom 'iedereen moet weten wat jij er van vindt'.
De hele facebook-hype gaat dan ook aan mij voorbij, evenals twitter, instagram en weet ik wat nog meer.

Als ik ergens boos over ben, dan ga ik naar vrienden toe om daar te ventileren. Niet naar een cyberwereld vol vreemden.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:47

Persoonlijk zie ik het vaak gebeuren op Facebook en elke keer denk ik 'Och, dat is niet verstandig...'.

Als ik ergens boos over ben of ervan van slag raak, hoef ik dat niet met de rest van de wereld te delen. Een hart onder de riem is vaak ook niet echt nodig en zo wel, dan liever van iemand die daadwerkelijk naast me zit dan van iemand die vanaf een computerscherm iets kan typen. Maar vooral; als de boosheid weer is weggezakt, dan staat het er nog steeds.... En soms zeggen mensen iets in hun boosheid waar ze later ontzettende spijt van kunnen krijgen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:52

Vandaag nog. Maar heb het toch maar niet gedaan. Wilde ook een mail sturen naar de betrokkenen maar ook dat maar niet gedaan:P

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:55

Ik zet geen details dingen op facebook maar heb er heus wel eens opgezet van, grrrrr! Of; wat een rotdag! Maar geen hele verhalen, komt vaak een hoop narigheid van. Als ik echt gefrustreerd ben, sla ik gewoon de kussens in de bank ofzo haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:59

Jiskaa schreef:
Ik zet geen details dingen op facebook maar heb er heus wel eens opgezet van, grrrrr! Of; wat een rotdag! Maar geen hele verhalen, komt vaak een hoop narigheid van. Als ik echt gefrustreerd ben, sla ik gewoon de kussens in de bank ofzo haha :P

Zulke posts vind ik nog grotere aandachttrekkers dan dat je zegt wat er aan de hand is :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:01

Nee nooit, en zeker niet op Facebook. Facebook moet voor mij een plek van leuke en luchtige dingen blijven. Mensen die mij lastigvallen met melancholie op Facebook worden gewoon verborgen of zelfs verwijderd. Zeker niet als je zo'n account hebt van > 500 'vrienden', punt 1 het boeit hun niet, en punt 2 het sijpelt toch wel uit en dan weten veel meer mensen dan je lief is dat jij je niet fijn voelt, heeft toch helemaal geen nut? Ook al heb ik mijn lijst na veel selectie terug gedrongen tot 140 vrienden zou ik er nog steeds niets puur persoonlijks op gooien. Echter ken ik zoals iedereen het moment dat je gewoon even iets kwijt wil, maar daarvoor heb ik een goede vriendin waar ik werkelijk alles aan kan vertellen, die me ermee helpt en het vervolgens ook voor haarzelf houd.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:04

Bizzybijtje schreef:
Jiskaa schreef:

Zulke posts vind ik nog grotere aandachttrekkers dan dat je zegt wat er aan de hand is :')

Haha snap ik, mensen vroegen ook altijd; wat is er blablabla. Dus sindsdien doe ik het ook niet meer haha :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 06:22

Sassol schreef:
Als ik ergens boos over ben, dan ga ik naar vrienden toe om daar te ventileren. Niet naar een cyberwereld vol vreemden.

Ik weet niet wie jij op je fb hebt, maar ik heb er totaal geen vreemden tussen :n
ik ken ze allemaal, en ik heb ze gefilterd staan ook dus als ik een boze post doe, die kunnen alleen gelezen worden door mijn vrienden waarvan ik ook weet dat ik even mijn ei kwijt kan

en ja niet iedereen heeft de luxe om zo even naar vrienden toe te gaan, je zal maar geen vervoer hebben, je vrienden werken, of je hebt een kind en daar ben je hoofdzakelijk alleen mee en je moet het zelf rooien ;)
En telefoneren is ook best prijzig :=
Dan is fb een ware opluchting :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:07

Ojajoh ik heb geen facebook ;)
En als vrienden even niet bereikbaar zijn, schrijf ik voor mezelf een verhaal of stuur een mailtje zodat ik het toch even opgeschreven heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:09

Heel herkenbaar. En had er ook een handje van om het dan allemaal inderdaad zonder naam zo op facebook te knallen :+

Nu mag ik gelukkig onbeperkt klagen tegen m'n vriend en dat helpt wel een beetje.. maar soms wil je inderdaad alles gewoon eruit gooien gewoon voor de bevestiging dat je terecht boos bent :=

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:24

Ik zal dat echt nóóit doen, het is gewoon ordinaire aandachttrekkerij :+
Het enige wat die persoon op dat moment wil is aandacht krijgen doordat anderen naar hen vragen wat er aan de hand is.
En dan reageert de persoon in kwestie vaak ook nog met: 'ja ik stuur je wel een privé berichtje'.
Tsja het enige wat ik dan denk is 'aandachttekort ofzo?'

Zelf bel ik een goede vriend/vriendin als ik even niet meer weet wat ik moet doen en ga het niet zo de hele wereld in gooien ;)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:28

Ventileren doe ik tegen een hoogst beperkt aantal personen, en zeker niet op internet. Als ik al de onbedwingbare neiging heb om alles op te typen druk ik gewoon niet op verzenden.

Scheelt een hoop gedoe.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:30

Ik heb dat ook wel eens nodig, maar nooit op facebook.
Vind het altijd zo vreemd als anderen dat doen.. En dan gaan ze heel vaag doen over waar het nou eigenlijk over gaat, als mensen dat vragen.. :roll:

Ik ventileer als ik het nodig heb via whatsapp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:33

Ik bel een van mijn vriendinnen en zeik daar ff lekker tegenaan of ik ga een stukje autorijden, paardrijden. Iig iets waarvan ik weer lekker ontspannen wordt :)

En dan probeer ik het daarbij te houden. Negativiteit is iets waar ik geen zin meer in heb :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:33

Nee, ik zeg eigenlijk nooit iets negatiefs over anderen op facebook. Ik wil ook niet dat mensen mijn naam koppelen aan negatieve berichten, dus waarom zou ik dat zelf dan wel doen?
Ruzies uitvechten via facebook vind ik sowieso altijd een slecht idee, dus dat doe ik sowieso niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:58

liespower94 schreef:
Ik zal dat echt nóóit doen, het is gewoon ordinaire aandachttrekkerij :+
Het enige wat die persoon op dat moment wil is aandacht krijgen doordat anderen naar hen vragen wat er aan de hand is.

Nee hoor, je kan ook gewoon meteen alles zeggen :+ Krijg je ook geen lastige vragen :Y)

ik vind het wel vervelend als mensen iets onbeduidends zeggen , daarmee een roep doen, en dan zeggen, laat maar!
ja post het dan niet!