Ik ben vaak een kluns
kan mijn enkel op 3 plaatsen breken bij het touwtje springen, mijn pols scheuren door een paaltje niet te zien en nu lig ik op de grond doordat ik over een bout ben gestruikeld. Een bout, waarvan ik wist dat die op de grond nog aanwezig was. Waar ik iedereen voor hebt gewaarschuwd en waar ik vooral erg voor op mijn hoede was. Ik ga verzitten, nog duizeliger. Waar kwam mijn hoofd toch tegenaan? Tegen de stelling?Om me heen staan collega's, ik roep dat ze voor hulp moeten bellen en ik sla het lieve glaasje water van een collega af. Voor ik het weet staan er een stuk of 5 BHV'ers voor mijn neus en wordt er een coolpack op mijn knie en hoofd gelegd.
Dit was 1,5 week geleden en jeetje wat heb ik een hersenschudding onderschat! De 'day after' stond ik gewoon weer op de werkvloer en werd ik netjes naar huis gestuurd toen ik lijkbleek van mijn truck af kwam, de volgende dagen hoefde ik niet te komen. Dat was maar goed ook.
Thuis, op de bank gaat alles prima, ik voel me kiplekker en absoluut niet ziek. In de dagen na mijn val kon ik nog net mijn boterhammetje smeren en toen moest ik weer gaan zitten omdat ik weer enorm duizelig werd en een beetje licht in mijn hoofd. Jeetje, wat was dit toch? Ziek voel je je niet, maar je lichaam laat duidelijk merken dat je gewoon op die bank moet blijven zitten.
Na een week op de bank te hebben gezeten, ben ik heel eigenwijs afgelopen maandag weer gaan werken. Ik kon niet tillen, niet bukken en eigenlijk alleen een beetje rondjes rijden op mijn reachtruck, maar ik was weer aan het werk
Vandaag kon ik eindelijk weer een beetje tillen, doosjes van 10 kilo gaan redelijk, maar na een paar dozen is een rustpauze onvermijdelijk. Bukken gaat nog steeds helemaal niet, maar ik las al dat dit nog wel even kan duren.
HA heeft trouwens pijnstillers voorgeschreven en vond dat ik gewoon mijn ding moest doen totdat het zeer ging doen. Al hoorde ik in mijn omgeving dat je juist rust moet houden, omdat anders je klachten chronisch konden worden. In hoeverre dit allemaal waar is weet ik niet, maar ik vond het alarmerend genoeg om echt even die week rust te pakken.
Zijn er mensen die ook een hersenschudding hebben gehad? Hebben jullie hier nog lang last van gehad? Ik ben helemaal niet iemand die thuis gaat zitten, met een fikse verkoudheid of klein griepje ga ik gewoon naar mijn werk. Alleen vond ik al deze klachten zo vaag en kon ik, naast op de bank zitten, echt helemaal niks doen.
Hopelijk gaan de klachten niet al te lang aanhouden.

).

sterkte.
Ik ging 1 a 2 uurtjes naar school waarna mijn moeder mij weer ophaalde en ik weer met koppijn mijn bed indook.