Ik ben voor school bezig een betoog en presentatie te maken over Superfood.
Superfood is een marketingterm waarmee voedsel wordt aangeduid die goed voor de gezondheid zouden zijn, en/of geneeskrachtige werkingen zouden hebben. Met de term superfoods worden met name producten zoals chiazaad, tarwegras, gojibessen, quinoa etc. aangeduid.
Ik heb op verschillende sites gezocht, en ik heb ook een aantal tijdschriftartikelen gelezen, en iedereen lijkt een andere mening hierover te hebben. Zo zijn er sites die al aan het waarschuwen zijn voor de bijwerkingen van chiazaad, en heeft het voedingscentrum laten weten dat superfoods helemaal niet zo goed zijn als gezegd wordt. Maar er zijn ook mensen die duidelijk wel te spreken zijn over het gebruik van superfood.
Ik heb eigenlijk nog steeds geen standpunt over dit onderwerp, en ik vroeg mij af wat de ervaring van bokkers is met superfood.
Ik kijk vanavond of ik even uitgebreid kan reageren. Ben zelf diëtist. Het voedinscebtrum heeft recent een standpunt uitgedaan over superfoods, maar hier is (terecht) veel kritiek op. Ik kom er even op terug
Imke1998
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-14 16:22
secricible schreef:
Ik kijk vanavond of ik even uitgebreid kan reageren. Ben zelf diëtist. Het voedinscebtrum heeft recent een standpunt uitgedaan over superfoods, maar hier is (terecht) veel kritiek op. Ik kom er even op terug