Elektrische schokken door been en arm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Elektrische schokken door been en arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:27

Hallo,

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van elektrische schokken in mijn been en ik heb het nu heel erg in mijn arm. Heel mijn hand krampt ook samen dus ik heb best veel moeite om dit nu te typen hehe. Wat kan dit zijn? Het doet echt super pijn en ik kan er niet echt een patroon in vinden. Iemand die ook weet hoe ik het weer weg kan laten gaan toevallig? Het is niet echt grappig meer.

Groetjes!

Grapjasjes12

Re: Elektrische schokken door been en arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:29

Heb je het koud? Ik krijg dit als m'n handen erg koud zijn :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:30

Nee ik heb het niet koud! Het was eerst alleen in mijn been soms maar nou is mijn arm en hand ook behoorlijk spastisch aan het doen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:31

Daar zou ik toch een keer mee naar de huisarts gaan, zeker als je er regelmatig last van hebt en je arm echt 'kramp' heeft. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:32

Slik je toevallig magnesium??

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:34

Ik zou het maandag eens voorleggen aan de fysio, misschien dat hij wat weet. Het is nu ook weer weg, gelukkig!
Ik slik geen magnesium.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:34

Kentaro schreef:

Ben eigenlijk benieuwd wat dat ermee te maken heeft. ;)

TS zou er toch even mee naar de huisarts gaan als ik jou was. :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:36

Het lijkt me iets neurologisch en dat kan allerlei oorzaken hebben. Van stress/oververmoeidheid tot beknelde zenuwen.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:36

Door een tekort aan magnesium kunnen je spieren inderdaad gaan krampen.

Het lijkt me verstandig dat je hiermee naar de huisarts gaat! Snel even een afspraak maken.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:38

Ga ik doen! Ik hou jullie op de hoogte!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:40

Magnesium is een mineraal dat nodig is voor de botopbouw, opbouw van lichaamseiwit, de overdracht van prikkels in spieren en in zenuwbanen en van belang voor het goed functioneren (strekken en samentrekken) van spieren.
Als je gaat googlen vind je dat een tekort aan magnesium niet veel voor komt. Persoonlijk betwijfel ik dit omdat ik in mijn omgeving al een paar mensen ken die dat wel degelijk hebben :P
Ik weet natuurljk niet of TS dezelfde 'verschijnselen' heeft als dat ik had (moeilijk beoordelen zo :) ), maar ik merk wel degelijk verschil sinds ik magnesium (bruis)tabletten gebruik!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:44

Marcella schreef:
Kentaro schreef:

Ben eigenlijk benieuwd wat dat ermee te maken heeft. ;)

TS zou er toch even mee naar de huisarts gaan als ik jou was. :j

Magnesium(tekort) kan er inderdaad mee te maken hebben. 'Electrische schokken' kan inderdaad op iets neurologisch duiden. Onder andere kan het bijv. 'kramp' veroorzaken doordat magnesium gewoonlijk bepaalde receptoren zou moeten blokkeren. Bij een daadwerkelijk magnesium-tekort kan het zijn dat ze dus niet 'voldoende' geblokkeerd zijn. Dat betekent niet per se dat het handig is om daar zelf mee te gaan klooien en daarnaast zijn lang niet alle magnesium-supplementen die je kunt kopen in winkels daadwerkelijk nuttig vanwege opname-problemen.

Gewoon even naar de huisarts en die ernaar laten kijken. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:46

Nou sinds ik Sleepz magnesium gebruik slaap ik een heel stuk beter, maar het is wel raar dat het schokken minder is geworden (verkrampingen). ;) Volgens HA zou ik geen tekorten hebben. :=

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:50

Ik geef toch ook aan dat er best een neurologische basis voor is? :)

Ik zeg alleen ook dat heel veel van de supplementen die je in de winkels kunt krijgen zeer weinig doen omdat ze niet opgenomen worden of het zenuwstelsel bereiken. Onderschat daarnaast ook de psychologische effecten van het slikken van supplementen (placebo is een wetenschappelijk bewezen, werkend fenomeen!) niet. Daarnaast zou ik suggereren er even mee naar de huisarts te gaan, omdat elektrische schokken etc. ook andere (wellicht ernstiger) oorzaken kunnen hebben. Best om die eerst even uit te sluiten. Daarnaast kan de HA je dan vertellen wat voor magnesium-supplement eventueel wel zou kunnen helpen.

Edit: Typo

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:53

Hanmar, ik heb inderdaad de tabletten uit Duitsland :D Hoef je tenminste ook niet dagelijks te gebruiken.
(ik heb zelfs af en toe als ik het een tijdje vergeet, dat ik kiespijn krijg... Als ik dan weer magnesium pak, is dat zo over :P )
Overleg met arts is zeker niet overbodig. Maar helaas hoor je vaak dat er geen tekort ergens aan is (ook zo met B12), terwijl dat in werkelijkheid wel zo is....

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:57

Ik heb ook last van elektrische schokken door m'n arm, maar dat komt waarschijnlijk doordat er een zenuw is geraakt tijdens een operatie.. Ik denk niet dat bij jou het geval is