Dromen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:12

Hoi allemaal,

Ik denk niet dat je er iets aan kunt doen maar misschien heeft een van jullie wel dé tip voor mij :)

Ik zit namelijk met het probleem dat ik zo ongelooflijk veel droom in mijn slaap dat ik eigenlijk niet het idee dat heb dat ik uitgerust ben. De volgende morgen heb ik ook eerst een kwartier tot een halfuur nodig om alle dromen weer rustig op een rijtje kan zetten voordat het weer een beetje 'rustig' in mijn hoofd is.

Mijn dromen gaan over vanálles echt alles...
Ik ga op vakantie in mijn droom, train mijn pony's, worden mensen vermoord, en ga zo maar door.
Ook maak ik vaak combinaties van dingen die mij die dag overkomen zijn.
Stel ik ben naar de albert heijn geweest. Ik heb op de tv iets gezien met politie en heb op marktplaats een roze auto gezien. Dan droom ik dus dat ik een ongeluk krijg in een roze auto terwijl ik boodschappen heb gedaan bij de albert heijn en dat de politie dan te hulp kom. Dit is overigens een niet extreem voorbeeld. Ze gaan veel erger.

Meestal droom ik positief maar soms ook nachtmerries maar ik word zooooo moe van al dat gedroom.
Soms heb ik het idee dat ik uitgeruster ben als ik niet ga slapen dan wel. Maar dat kan natuurlijk ook niet :+

Herkent iemand dit extreem veel dromen en kan iemand mij misschien de gouden tip geven?

Groetjes!

Maureen95

Re: Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:13

Heb je al eens geprobeerd echt voor je gaat slapen je hoofd leeg te maken? Gewoon helemaal aan niets te denken en en dan proberen in slaap te vallen?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:23

Maureen95 schreef:
Heb je al eens geprobeerd echt voor je gaat slapen je hoofd leeg te maken? Gewoon helemaal aan niets te denken en en dan proberen in slaap te vallen?

Ja, ik heb echt al vanalles geprobeerd.
Met telefoon naast je slapen, zonder telefoon, een boek lezen, niks lezen, wel tv kijken, niet tv kijken, eerst nog een stukje lopen, of juist niet, uitgaan of niet, etc.
Heb zelf al meditatie muziek aangehad :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:32

Wat moeilijk zeg! Ik moet zeggen dat ik nooit kan slapen zonder muziek. Lig anders uren te woelen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:33

Bij helpt valeriaan altijd erg goed, ik ben ook echt een extreme 'dromer' in de zin van dat ik tijden heb dat ik niet uitgerust wakker wordt.. Google er maar eens op! :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:35

Ik heb periodes dat ik alleen maar nachtmerries heb, om gek van te worden. Daar rust je niet van uit. Wat voor mij helpt is om elke keer als je een droom heb gehad het op te schrijven. Op een gegeven moment heb ik dan een tijdje geen dromen meer.

Ik heb snachts gewoon een dubbel leven :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:35

Er wordt gezegd dat je meer gaat dromen als je het te warm hebt in bed, misschien een dunner dekbed proberen?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:52

Bedankt voor je reactie eight :)
Alleen liever wil ik geen 'middeltjes' proberen.

Nassie, ja dat heb ik dus ook. Bedankt voor je tip, ik ga het proberen :)

Liselot, bedankt voor je reactie! Ik heb dat inderdaad ook al geprobeerd. Ook meer of minder kleding maar dat werkt ook niet :) dus denk niet dat het daar aan kan liggen (:

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:58

Ik denk dat niemand dat graag doet, het is een wortel dus wel natuurlijk :)
Mocht je er echt even helemaal doorheen zitten is het een fijn en best 'zacht' middel om beter te slapen. In tijden van stress zoals examens droom ik namelijk nog meer en heftiger, dat kan ik dan echt even niet gebruiken.. Beter dan de echte slaappillen om het zo maar even te zeggen, maar niets is altijd beter, daar geef ik je gelijk in.

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:00

Ik heb ook paar jaar geleden vreselijke nachtmerries gehad.
Niks hielp.
Behalve dat ik kennelijk toch wat dingetjes onder t overvlak had borrelen...
Ik had toen der tijd veel ruzie met mn ex en blijkbaar als ik overdag erg boos of verdrietig was of me erg druk had lopen maken, (later ook blije dingen, gewoon met veel emotie) kreeg ik s nachts een nachtmerrie of onrustige dromen. (moet je ook maar weer achter komen)

Dat ben ik inderdaad op een rijtje gaan zetten, en met proberen om je hoofd leeg te maken voordat je gaat slapen... dat werkt wel iets.

Dan om t even op de *zweef* toer te zetten... probeer je bed eens aan de andere kant van je kamer..
Zou kunnen zijn dat er volgens sommige mensen bepaalde aardstralen dan anders lopen ofzo...
(zoals je ziet heb ik toen der tijd ook alles geprobeerd :p )

Succes!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 12:08

Ja ik snap wat je bedoelt eight, dat zal ook mijn uiterste middel zijn :)
Maar op zich slapen gaat wel okee. Het is puur dat dromen.

Ah dat is wel een goede marijn, niet geschoten is altijd mis :+

Ik droom ook altijd minder heftig als ik bij mijn vriend slaap. Dat is dan weer een ander bed denk ik...
Bovendien kan ik sowieso beter slapen als mijn vriend naast me ligt. Alsof ik dan rustiger ben tijdens het slapen :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 08:19

Ik gooi het topic toch weer even omhoog want het wordt alleen maar erger.

De tips die hierboven staan heb ik geprobeerd.

Bijvoorbeeld vannacht werd ik om 5.00 doodmoe wakker omdat ik weer vanalles had gedroomd...
Daarna duurt het ook lang voordat ik weer in slaap kan komen.

Echt hopeloos...

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:22

Misschien moet je meer over je dagelijkse dingen praten zodat je het beter kan verwerken..
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:26

Het is vreemd, want juist in de remslaap (diepste slaap) zijn dromen het levendigst. Ben je fysiek moe of mentaal? Want als het fysiek is zou je bijna denken dat je snachts heel veel beweegt doordat je droomt. Ik droom ook veel maar ben juist minder moe als ik gedroomd heb.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:03

oh wat fijn dat ik dit topic tegen kom! Ik heb precies hetzelfde als wat jij beschrijft. Ook werkelijk alles geprobeerd, zelfs een slaaponderzoek gehad (waar niks uit kwam), maar niets helpt. Ik denk dat het te maken heeft met de beleving van de dingen die je overdag mee maakt. Heb je tussendoor op een dag genoeg rust? Ik merk bijvoorbeeld dat het erger is als ik een drukke chaotische dag heb.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:05

Ik heb daar ook last van

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:14

Ik heb het met vlagen. Mijn dromen zijn dan ook erg extreem en levendig! Soms word ik ook echt in het zweet wakker om dat ik heb liggen rennen/zwemmen/weetikwelkesport in me bed :+
Ik weet niet of ik je kan helpen want je lijkt bijna alles al geprobeerd te hebben.

Dingen die ik doe en die soms helpen:
- Van te voren een droom bedenken. Heel gedetailleerd bedenken wat ik wil dromen dus. Met die gedachte val ik dan in slaap en vaak droom ik dan rustiger of weet ik het s'ochtends niet meer.
- Voordat ik ga slapen alles wat me dwars kan zitten overdenken en opschrijven.
- Ik heb een speciale cd die is ontwikkeld door wetenschappers om je in slaap te helpen (ik kan met periodes ook echt niet inslapen) en die je begeleiden in een rustige slaap. Voor mij werkt het 9 van de 10 keeer hoe vaag het ook klinkt.
- sporten voor het slapen. En dan bedoel ik stevig sporten zodat er wat endorfine vrij komt.
- geen suikers eten vanaf een uur of 2 in de middag.
- ver voor het slapen gaan een rustmoment inbouwen door bv een spelletje te spelen (liefst niet op een lichtgevend scherm.

Nou dat was wel zo een beetje. 1 van deze dingen werkt bij mij uiteindelijk wel om me weer uit dat ritme van dromen te krijgen en dan heb ik weer een paar vrije dagen of weken :D

Succes! En ik blijf even meelezen voor andere tips :D

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:38

Dit beschrijft bijna hoe het bij mij is. Ik moet maar aan iemand denken, gewoon denken. Of zien. En voila die zit in mijn droom 'verwerkt'. Ik heb ook echt vaak dat ik sommige nachtmerries 2 keer heb. Achter een halloweentocht heb ik dat al gehad. Echt raar. Mijn dromen zijn ook echt de abnormaalste. En mijn nachtmerries zijn ook echt extreem. Toen ik 6 was sprong ik s'nachts echt wakker van een nachtmerrie en als klein meisje was ik daar zo bang van dat ik gewoon bij mijn ouders ging.

Ik hoop dat er echt wat aan gedaan kan worden. Dus volg ik hier de tips :)
Veel succes ts!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 09:25

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inderdaad dat ik ook maar een dingetje hoef gezien of gehoord te hebben en dan maak ik daar gelijk een hele droom van.
Helaas nog steeds geen oplossing gevonden. Ik praat wel over vanalles maar ook om dingen waar ik me helemaal niet druk over maak droom ik..