Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:39

Ik wil jullie even een knuffel geven, lees nog steeds mee. Hoop dat jullie allemaal snel geholpen worden en resultaat mogen krijgen

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:49

Spannend ! Overal op traject gebied dus toch een beetje schot in de zaak. Dat is fijn.

Trusthim hoe is het nu met jou? Gaat alles nog goed? Hoe voel je je?

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 15:19

Saul: Voel je toch alsjeblieft niet schuldig dat het wonder je gegund is zeg!!

En voor iedereen: Dikke knuffel! Hopelijk helpen de lentekriebels en zonnestralen voor heel veel positieve energie!!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:06

Saul schreef:
Spannend ! Overal op traject gebied dus toch een beetje schot in de zaak. Dat is fijn.

Trusthim hoe is het nu met jou? Gaat alles nog goed? Hoe voel je je?


Lief dat je het vraagt. Ben vooral moe en met vlagen misselijk vooral in de avond. Vandaag termijn echo gehad ( bleek vorige week met de 1e echo al verder gedacht) morgen 11 weken en ziet er goed uit

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:16

Dankjewel pimaude lief van je!
Al weet ik als geen ander hoe het is om aan die andere kant te staan natuurlijk. Dus wil niemand kwetsen.

Trusthim natuurlijk! Het is iedereen uiteraard gegund een kindje. Maar stiekem hebben bij mij de mensen uit dit topic een streepje voor qua gunfactor :o

Ik heb vrijdag de eerste echo weer.
Hier traject dus eindelijk weer in volle gang. Vandaag gelukkig alweer de laatste pil.

Wat een ellende vind ik dat toch :=

equitation

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-09-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 13:28

Gefeliciteerd Trusthim! Wat fijn van de goede echo's. Hier vanaf september 2019 bezig en 2 miskramen gehad. Nu al weer 1,5 jaar niks gebeurd. Nu begonnen met onderzoek bij de gynaecoloog. Mijn cyclus wordt nu bekeken met echo's tot de eisprong en heb bloed mogen prikken. Ben benieuwd naar de resultaten. Hoop op een quick fix ergens met een tekort oid. Eisprong zit er nu aan te komen qua beeld, al lijken de eitjes nog klein. We gaan het zien. Dames die gaan beginnen met een traject veel succes en hopelijk snel goed nieuws.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:22

Equitation ik heb nu 1 jaar tussen de laatste miskraam en nu

Ik duim voor jullie is jullie ook erg gegund

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 17:18

Poffertje en trusthim gefeliciteerd! :D

Sillyb, dat had ik ook heel sterk moeite met vertellen aan omgeving en zeker aan mensen die in een zelfde situatie zitten of waarvan ik het niet wist...ging het alsmaar uitstellen. Merk dat ik er heel voorzichtig in geworden ben...omdat je weet dat het zo pijnlijk voor anderen kan zijn, ondanks ik het zelf altijd een dubbel gevoel vond wat ik kon ook heel blij voor degene zijn.

Hopelijk snel nieuwe positieve berichten hier! Sterkte allemaal die er middenin zitten :(:)

Hier inmiddels 22 weken en gaat allemaal goed

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:17

Wat fijn ijsvogel! Hoe voel je je ?

Ik heb een hele rare cyclus …

Op cyclusdag 16 had ik 2 eitjes. 1 van 10mm en 1 van 13mm. Niet echt geweldig dus.

Op dag 20 was er een door gegroeid naar 15.5mm.

En vandaag op cyclus dag 22 23.5mm.

Heb vanavond ovitrelle moeten spuiten. Was weer even wennen na 3 jaar. Maar eigenlijk was het een eitje. Haha leuke woordspeling die typte ik niet expres :')

Ben benieuwd of dit trage ei tot iets leid..

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:29

Mag ik hier ook mee kletsen?

Ik zit nu op 6/7 dpo en de dagen lijken voorbij te kruipen. Ben deze ronde (15) gestart met Teunisbloemolie en Tarwekiemolie ivm late eisprong en korte lutuale fase, ben zo benieuwd of het daadwerkelijk mijn LH fase gaat verlengen!

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:49

Saul; wat apart! Hopen dat het toch iets kan worden... duimen!

Maaike: jou al in pb een reactie gegeven in het andere topic, maar het zou mooi zijn als je lichaam een paar dagen extra krijgt zodat er eventueel een bevruchting kan doorzetten!

Ik luister de podcast van beemom, en naast dat ik niet alles leuk vindt wat er wordt verteld legt ze wel heel duidelijk vanalles uit over je cyclus, diverse tabletten, ovulatie en dergelijke.

De zwanger worden podcast

Daarnaast is mijn eigen gesprek op o.a. Spotify te beluisteren en kreeg ik echt al hele lieve reacties.

Hoe is het verder met iedereen? Zijn er mensen die nooit kinderen zullen krijgen, of het juist gelukt is maar het niet hebben gemeld?

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:52

Ik heb hier een tijdje geleden ook gepost. Uiteindelijk ben ik zwanger geraakt in augustus 2021, net op het moment dat ik dacht dat het wéér niks ging worden want alles zat tegen die cyclus. Geen IUI ivm vakantieperiode ziekenhuis, wel stimulatie met Gonal-F maar overstimulatie waardoor ze enkele follikels hebben weggeprikt wat zeer pijnlijk was. Na de ovulatie ook nog eens een cyste gekregen waardoor ik er vanuit ging dat de follikel niet gesprongen was en de kans dus weer nihil was. Wel Amelgen gebruikt en om die na 14d te mogen stoppen, moest ik een zwangerschapstest doen. Had geen enkel kwaaltje. Grote verbazing toen die test positief was... Vrijdag 29 april hebben wij ons zoontje Nathan mogen verwelkomen. Ik hoop oprecht voor al wie in dit traject zit dat jullie ook snel goed nieuws mogen krijgen!

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 12:44

Globe schreef:
Hier inmiddels ronde 2 spuiten. De menopur leek zijn werk niet te doen, dus snel opgehoogd. Ik was echt bang dat het niet ging werken. En in ene had ik dikke overstimulatie. Pff daar heb ik me ziek van gevoeld zeg. Poging afgeblazen en weer een kuur gehad om ongesteld te worden. Sinds vorige week maandag 150EH menopur aan het spuiten en vanmorgen een echo gehad, waarbij 2 eitjes van 10mm te zien waren en de rest mooi klein. Vrijdag opnieuw echo. Wij moeten zelf aan de klus bij een eventuele eisprong. Tot aan nu toe nog nooit een eisprong gehad, dus nog geen kansen gehad. Ben zo benieuwd hoe het vrijdag is.


Dit was mijn laatste post hier onder een schaduw account. Er zijn nog heel wat rondes geweest, met o.a. menopur en gonal F. Dat leidde altijd na lange tijd spuiten tot een over stimulatie of geen eigroei. Uiteindelijk geopereerd, wat niet gewerkt heeft.
Vervolgens 1 helemaal mislukte IVF, toen kwam het door corona stil te liggen. Uiteindelijk augustus 2020 icsi gehad, met flinke over stimulatie. Slechts 2 bevruchtingen. Maar terugplaatsing nummer 2, is nu onze dochter van inmiddels 9 maanden. <3

Daar waar wij de moed inmiddels hadden opgegeven. En ik dacht ongesteld te zijn geworden, bleek ik toch zwanger.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:50

Toch goed nieuws her en der *\o/*

Hier staat t nog stil, iets teveel gedoe aan mn hoofd gehad. Tegen de tijd dat ik er weer klaar voor was zat ik ineens met een contact allergie plus een hardnekkige schimmel waar ik nu nog mee bezig ben. Dus hoop dat ik gauw weer aan de slag kan!

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:09

Wij hebben afgelopen maandag ons gesprek gehad in Duitsland. Na een teleurstellende vorige ronde, willen ze een paar kleine dingen anders gaan doen.

Wij hebben altijd aardig wat bevruchtingen, rond de 10. Maar hebben daarna binnen de 5 dagen een grote afvalrace en er blijft er dan maar 1 over. In DL laten ze er vaak maar maximaal 4 doorgroeien, de rest gaat meteen in de vriezer. De laatste keer ging het bij ontdooien mis en 6 bevruchte eicellen uit elkaar gevallen.

Ze denken er nu over er bij ons wat meer door te laten groeien en niet meteen in te vriezen.

Mochten we dan de luxe hebben dat er eventueel 2 overblijven op dag 5 worden die ook beide teruggeplaatst.

Daarnaast start ik niet op cyclus dag 3 maar op cyclus dag 2. Ze stimuleren mij met weinig hormonen omdat ik heel veel eicellen aanmaak van relatief slechte kwaliteit.

Ze hopen deze ronde minder eicellen beter te kunnen laten groeien/ontwikkelen.

Omdat mijn schildklier waardes niet helemaal goed waren starten wij eind juni inplaats van eind mei! Nog even geduld, zo dichtbij maar voelt nog heel ver weg.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:31

Hier ligt het helemaal stil. Na de miskraam en het uitblijven van een zwangerschap na 6 terugplaatsingen van goede 5-daagse embryo's hadden we beslist om een pauze in te lassen. Helaas is begin februari mijn vriend bij een arbeidsongeval vanaf het dak van een rijbak naar beneden gevallen en heeft hij daarbij ernstige letsels opgelopen in bekken en onderrug. Eigenlijk weten we op vandaag nog niet of de inwendige schade zijn fertiliteit heeft aangetast of niet. Mocht dat zo zijn dan denk ik dat we moeten realistisch zijn, gezien ikzelf ook ernstige fertiliteitsproblemen heb, en moet ik misschien accepteren dat er geen kindje meer komt. We zien wel, voorlopig concentreren we ons vooral op zijn herstel.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:18

heftig eline, heel veel sterkte en beterschap voor je vriend

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:39

Potverdorie.. veel sterkte en heeeel veeel geluk gewenst, hoe de toekomst ook mag zijn

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 05:41

Jeetje wat heftig, sterkte!

IMANDRA

Berichten: 9814
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:32

Jeetje, heel veel sterkte Eline :(:)

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 20:24

Volgende cyclus krijg ik een HSG. Helaas hadden ze geen plek meer deze week nadat de arts vertelde in welk deel van de cyclus ze je graag willen hebben. Hoor wisselende verhalen, maar kijk er gek genoeg naar uit.. wellicht een stapje dichterbij een antwoord.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:13

Wat heftig Eline! Heel veel sterkte ook voor je vriend :knuffel:

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:34

Ik heb 2x een HSG gehad. Eerste keer voelde ik er nauwelijks wat van en ws alles prima. De tweede keer was het gevoelig en was 1 kant ook verminderd doorgankelijk.
Maar echt pijn deed het zeker niet.

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:59

Thanks lautje

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:01

Wij zijn van de week weer begonnen, 2 dagen aan de hormonen en ondervind al de nodige nadelige effecten. Maar het ergste vind ik wel de reuze muggenbulten die ik krijg door de hormonen. Hebben jullie dat ook?