Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:17

Poffertje schreef:
Ik heb letrozol; de eisprong moet dus van mijn eigen hormonen komen. De vruchtbaarheidskliniek van het ziekenhuis is niet meer te bereiken. Denken jullie dat ik hiervoor de algemene spoedlijn van het ziekenhuis kan bellen?


Ja. Waarom niet?

En anders hangen ze maar lekker op.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:00

Poffertje schreef:
Ik heb letrozol; de eisprong moet dus van mijn eigen hormonen komen. De vruchtbaarheidskliniek van het ziekenhuis is niet meer te bereiken. Denken jullie dat ik hiervoor de algemene spoedlijn van het ziekenhuis kan bellen?


Ja hoor, ik kon ook gewoon in de weekenden terug voor echo"s tijdens mijn traject. Spierpijn kan vast doorverbinden.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:04

Damber2 schreef:
Gevraagd of ik op wil passen op mijn kersverse neefje. Toch maar even geweigerd met een smoes.

Van kinderkamer tonen, gender reveal tot baby shower en de geboorte feestjes. En alle verhalen die telkens over hem gaan.. digitaal en op verjaardagen. Ik heb lief mee gedaan. Maar nu pas ik even.

Ben even klaar met het feit dat het de anderen zo aan komt waaien.

Wel met een poedersuiker afgezegd. Dat dan weer wel. Ga voorlopig lekker met mijn paard aan de slag.

Beetje trots ben ik wel op mijzelf. Ook al komt het vast verkeerd over.


Dat mag toch ook? Maar, misschien kan je het wel bespreken? Wij moesten op kraamvisite, snel even langs de prenatal voor een cadeau. Ik kwam huilend de winkel uit..

Ik heb maatje 36 en heb echt geen buikje maar werd tot 2x toe aangesproken of dat ik zwanger was op een rare manier. Stond gewoon kleertjes en een knuffeltje uit te zoeken. Als die mensen daar, de spulletjes het werd me een beetje teveel...

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:01

Poffertje had je eerder al ovulatietesten gedaan?

Is het verschil echt mooi duidelijk? En welk merk heb je gebruikt? Met bepaalde soorten testen had ik bijna altijd een positief resultaat.

Normaal ovuleer je 24-36u na de LH piek :)

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:09

Ik doe regelmatig ovulatietesten, maar nog nooit een positieve gehad. Nu echt een duidelijk positieve. Heb er 2 van hetzelfde merk gedaan (goedkope) en 2 duurdere en alles positief.

Ik had gisteren contact gehad met het vruchtbaarheidscentrum. Een echo was niet nodig; als ik positieve ovulatietesten had mochten we gaan insemineren. Wel staat de echo voor morgen nog, als hierop niks meer te zien is gaan ze bloedprikken om te kijken of ik inderdaad een eisprong heb gehad.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:54

Zou voor de zekerheid wel even klussen.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:36

Inderdaad, voor de zekerheid, duimen dat het positief uitpakt!
Ziekenhuis hier is in het weekend ook wel gewoon bereikbaar, maar wel gewoon overdag.

Damber2@ begrijpelijk wel die gevoelens, soms kan je het gewoon echt even niet hebben, goed dat je dan die keuze maakt!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:45

Eindelijk mogen we weer van start, Afgelopen zondag zou mijn cyclus beginnen, liep wat uit naar vandaag cyclus dag 1. Vrijdag begin ik met Rekovelle, maandag eerste echo. Verderop ga ik cetrotide gebruiken en decapeptyl als laatste spuit.

Het duimen kan weer beginnen!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:47

Spannend Lisewiesje!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:21

Eindelijk een afwijkende waarde..alleen niet een wat ik had verwacht.

Hoorde dat de Nederlandse arts is vertrokken. Dus nu moeten wij het doen met een Duitse. Kon helaas alles niet goed verstaan. Maar kwam er op neer dat de Anti virus deeltjes voor de bekende kinderziektes bij mij niet op peil zijn.

Ze dacht zelfs dat ik niet geënt was als kind. Dat ben ik overigens wel. Nu moet ik opnieuw mijn kinder entingen halen. Welke precies krijg jk op een verklaring.

Nadeel is dat ik dus weer langs de huisarts moet…..

En het ergste. Ik moet daarna een maand wachten. Als ik dit eerder had geweten had ik hem al. Maar door de uitdiensttreding is dit niet goed gegaan in communicatie.

Ook de Duitse arts vond dat we verder kerngezond waren. Alleen is het protocol dat mijn antivirus dus op orde zijn. Dit ter bescherming van een kind.

Ik heb dus weer lekker zitten janken. Omdat ik had gehoopt snel te kunnen starten.

Zat eigenlijk wel in een roesje dat ik het even van mij af liet glijden. Beviel goed.

Vandaag alweer veel tranen gehad. Ik word er moe van.

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:50

Och Damber2 wat een domper! Ik hoorde het van de artsen die weg gingen inderdaad, brengt de nodige onrust met zich mee bij de kliniek. Hoorde dat bepaalde overdrachten etc. niet waren gegaan zoals je zou hopen.

En wat gek dat je de entingen opnieuw moet, volgens mij is daar bij mij nooit op getest in DL!? Hoe komen ze daar zo achter?

Maar ellendig dat je weer zo lang moet wachten! Ik snap de teleurstelling en de tranen erg goed!

Afgelopen maandag had ik een echo maar was pas 3 dagen aan het spuiten, dus er was nog niks te zien. Morgen weer een echo, hopelijk heb ik dan een mooi aantal groeiende eicellen.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:17

Lisewiesje schreef:
Och Damber2 wat een domper! Ik hoorde het van de artsen die weg gingen inderdaad, brengt de nodige onrust met zich mee bij de kliniek. Hoorde dat bepaalde overdrachten etc. niet waren gegaan zoals je zou hopen.

En wat gek dat je de entingen opnieuw moet, volgens mij is daar bij mij nooit op getest in DL!? Hoe komen ze daar zo achter?

Maar ellendig dat je weer zo lang moet wachten! Ik snap de teleurstelling en de tranen erg goed!

Afgelopen maandag had ik een echo maar was pas 3 dagen aan het spuiten, dus er was nog niks te zien. Morgen weer een echo, hopelijk heb ik dan een mooi aantal groeiende eicellen.


Dat doen ze in een standaard bloed onderzoek.
Bij jou waren ze blijkbaar op orde. Zoals je mag verwachten… neem aan dat je je entingen hebt gehad. Of je bent er op een ‘natuurlijke’ wijze mee in aanraking geweest.

Bij mij waren ze te laag. Waardoor ze zelfs dacht dat ik ze nooit had gehad. Maar ik heb ze allemaal wel degelijk gehad.

Nu moet ik dus opnieuw die entingen hebben anders mag ik niet starten voor ivf. Het is niet zo dat ik nu ziek ben. Zij vond ook dat ik er erg goed voorstond.

Maar jij was dus wel geïnformeerd over het vertrek? Is het daarom dat ze 13 tm 27 oktober slecht te bereiken waren?
Dacht dat het een soort van verlate vakantie was. Maar nu heb ik het vermoeden dat het een week was waarbij ze het eea over hebben gedragen.

Nu krijg ik alsnog het nieuws van de entingen, die ik met alle plezier eerder had willen regelen. En horen wij dat onze arts is vertrokken.

Lekker dan.

Hoop dat je echo morgen goed is!!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:20

Damber2 schreef:
Lisewiesje schreef:
Och Damber2 wat een domper! Ik hoorde het van de artsen die weg gingen inderdaad, brengt de nodige onrust met zich mee bij de kliniek. Hoorde dat bepaalde overdrachten etc. niet waren gegaan zoals je zou hopen.

En wat gek dat je de entingen opnieuw moet, volgens mij is daar bij mij nooit op getest in DL!? Hoe komen ze daar zo achter?

Maar ellendig dat je weer zo lang moet wachten! Ik snap de teleurstelling en de tranen erg goed!

Afgelopen maandag had ik een echo maar was pas 3 dagen aan het spuiten, dus er was nog niks te zien. Morgen weer een echo, hopelijk heb ik dan een mooi aantal groeiende eicellen.


Dat doen ze in een standaard bloed onderzoek.
Bij jou waren ze blijkbaar op orde. Zoals je mag verwachten… neem aan dat je je entingen hebt gehad. Of je bent er op een ‘natuurlijke’ wijze mee in aanraking geweest.

Bij mij waren ze te laag. Waardoor ze zelfs dacht dat ik ze nooit had gehad. Maar ik heb ze allemaal wel degelijk gehad.

Nu moet ik dus opnieuw die entingen hebben anders mag ik niet starten voor ivf. Het is niet zo dat ik nu ziek ben. Zij vond ook dat ik er erg goed voorstond.

Maar jij was dus wel geïnformeerd over het vertrek? Is het daarom dat ze 13 tm 27 oktober slecht te bereiken waren?
Dacht dat het een soort van verlate vakantie was. Maar nu heb ik het vermoeden dat het een week was waarbij ze het eea over hebben gedragen.

Nu krijg ik alsnog het nieuws van de entingen, die ik met alle plezier eerder had willen regelen. En horen wij dat onze arts is vertrokken.

Lekker dan.

Hoop dat je echo morgen goed is!!


Zou idd dan bij mijn bloedonderzoek zijn geweest, nooit van geweten dat ze daar ook op controleerde. Ik volg de Facebook groep van beide klinieken in Duitsland. Daar kwamen vaak updates en handige tips in mbt corona etc. Vandaar dat ik ook had gelezen van de artsen!

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:10

Wat een toestand weer Damber, zo ontzettend vervelend als de communicatie niet op rolletejes loopt.
Daardoor ook nog weer een maand moeten wachten, ik begrijp jouw tranen volkomen!
Wat vreemd dat jouw waardes zo laag waren en je compleet opnieuwe geent moet worden zeg.

Lisewiesje, hopelijk is er op de echo van vandaag meer te zien.

Ik heb vandaag een 7.6 weken echo gehad, alles lijkt naar behoren. Erg bijzonder om daar een kloppend hartje te zien <3

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:34

ooh morgenzon wat super fijn zeg, krijg ik toch weer een beetje hoop van :o

@Damber zijn die antistoffen gerelateerd aan je vruchtbaarheid of een onderliggend iets misschien? of echt alleen een voorwaarde voor de start? fascinerend wel hoor

Lisewiesje voor jou ook draaiende duimen :*

hier afgelopen cyclus eigenlijk pas voor het eerst een eisprong gehad, ik ben in april begonnen. Het is gewoon echt zoeken naar de juist dosering. de dosering is minder dan in het verleden bij mijn eerste 2 zwangerschappen, dus ik merk dat ik er zelf nog niet zoveel vertrouwen in heb.
Gelukkig 'mag' ik nog de komende cyclus een aantal echo;s laten maken om te checken of het wel echt gaat werken. Daarna zouden we een huiswerk pakket mee krijgen.

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:35

Morgenzon wat bijzonder! Een voorspoedige zwangerschap gewenst!

SillyB spannende tijd!

Op de echo vandaag was wel iets te zien maar het gaat nog niet echt hard. Het zijn er een heleboel maar er zijn er 4 die rond de 14 mm zitten nu. Benieuwd of er nog wat meer echt mee gaan doen.

Zaterdag naar Heinsberg voor een echo, eerdere echo's in NL laten maken.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:56

Morgenzon wat super fijn dat het goed was! Heel fijne zwangerschap gewenst!

Damber, wat een verhaal van die entingen nog nooit gehoord. En balen weer teleurstelling weer wachten...snap die tranen zo goed het is zoveel wachten in dit traject :(:)

Lisewiesje en Silly, spannend allebei!

Hier de keuze gemaakt een pauze in te lassen met cryo's terugplaatsen...ik trek het momenteel bijzonder slecht en ben medisch verder gewoon niet in orde..hoe verdrietig ik er ook van ben het is de beste keuze voor nu. Voelt wel als weer wachten en de leeftijd tikt door, ik merk dat ik daar ook echt last van krijg

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:26

SillyB schreef:
ooh morgenzon wat super fijn zeg, krijg ik toch weer een beetje hoop van :o

@Damber zijn die antistoffen gerelateerd aan je vruchtbaarheid of een onderliggend iets misschien? of echt alleen een voorwaarde voor de start? fascinerend wel hoor

Lisewiesje voor jou ook draaiende duimen :*

hier afgelopen cyclus eigenlijk pas voor het eerst een eisprong gehad, ik ben in april begonnen. Het is gewoon echt zoeken naar de juist dosering. de dosering is minder dan in het verleden bij mijn eerste 2 zwangerschappen, dus ik merk dat ik er zelf nog niet zoveel vertrouwen in heb.
Gelukkig 'mag' ik nog de komende cyclus een aantal echo;s laten maken om te checken of het wel echt gaat werken. Daarna zouden we een huiswerk pakket mee krijgen.


Nee, ik ben gewoon gezond. Dit houdt wel in dat ALS ik geïnfecteerd word het grote gevolgen kan hebben voor een ongeboren kind. Vandaar dat ik voorafgaand aan ivf de enting moet hebben gehad. Dit is protocol. En iedereen die hem gehad heeft als kind, heeft dan ook een goede waarde. Ik val onder die 5% afwijking waarbij die bescherming niet voor je hele leven is.
Rode hond komt nog steeds voor namelijk. Het is niet meer dan een prikje. Omdat rode hond dus verdund wordt gegeven Ivp vele andere vaccins Mag ik zelfs de komende ronde niet zwanger worden. Maar goed.. afgelopen pogingen vond ook niemand er wat van…

Wat fijn dat je gewoon weer eens een eisprong hebt! Geeft wel wat vertrouwen in de toekomst denk ik?

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:29

_IJsvogel schreef:
Morgenzon wat super fijn dat het goed was! Heel fijne zwangerschap gewenst!

Damber, wat een verhaal van die entingen nog nooit gehoord. En balen weer teleurstelling weer wachten...snap die tranen zo goed het is zoveel wachten in dit traject :(:)

Lisewiesje en Silly, spannend allebei!

Hier de keuze gemaakt een pauze in te lassen met cryo's terugplaatsen...ik trek het momenteel bijzonder slecht en ben medisch verder gewoon niet in orde..hoe verdrietig ik er ook van ben het is de beste keuze voor nu. Voelt wel als weer wachten en de leeftijd tikt door, ik merk dat ik daar ook echt last van krijg


Wat heftig! Maar vergeet niet dat spanning ook slecht is. En wie weet denk je er over 2 maand heel anders over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:56

Damber: Ik bleek ook niet voldoende gevaccineerd. Ik wist dit pas tijdens mijn zwangerschap en moest dit daarna zo snel mogelijk in orde brengen. Dit was het vaccin voor bof, rode hond en mazelen. Mijn arts zei toen dat van jaargang x tot x een hele hoop vaccins niet correct hebben gewerkt en dit een zwakte in de ontwikkeling van het vaccin was. Mijn zus heeft haar toen ook nog laten testen en ook zij had niet de juiste waarden. Dit wordt inderdaad getest via het bloed. Spijtig dat je deze pech hebt :(:)

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:29

Moestuin schreef:
Damber: Ik bleek ook niet voldoende gevaccineerd. Ik wist dit pas tijdens mijn zwangerschap en moest dit daarna zo snel mogelijk in orde brengen. Dit was het vaccin voor bof, rode hond en mazelen. Mijn arts zei toen dat van jaargang x tot x een hele hoop vaccins niet correct hebben gewerkt en dit een zwakte in de ontwikkeling van het vaccin was. Mijn zus heeft haar toen ook nog laten testen en ook zij had niet de juiste waarden. Dit wordt inderdaad getest via het bloed. Spijtig dat je deze pech hebt :(:)

Klopt inderdaad RIVM zegt ook 1977-1987
Vind het niet erg dat ik weer moet. Maar dit had ik Allang geregeld kunnen hebben.

Zit en zat namelijk op de wachtbank. Over 2 weken had ik kunnen starten met ivf. Nu moet ik weer 4 weken +2 weken wachten.

Ik had het met alle plezier willen regelen. Waarom niet meteen? Toen ik toch al aan het wachten was?

De Duitse arts heeft mij toch medicatie voor de schildklier gegeven. Valt netjes binnen de norm. Alleen de Duitse arts hanteert voor ivf/iui een lagere grenswaarde. Ben gisteren begonnen. De Nederlandse arts in Duitsland vond de waarde wel goed.

En heb weer heerlijk warme handen. Dus stiekem hoop ik dat het een kleine tegenslag was .

Maar je moet wel vechten overal gehoord te worden. Alles regelen. Heb veel respect voor stellen die dit al jaren doen.

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:26

31 eicellen geteld op de echo, de grootte varieert heel erg. Morgen de punctie, spannend weer!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:51

Lisewiesje schreef:
31 eicellen geteld op de echo, de grootte varieert heel erg. Morgen de punctie, spannend weer!


31 maar LIEFST!
Nou daar moeten gewoon veel mooie tussen zitten!

Geweldig…! Ben blij voor je.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:56

Lisewiesje schreef:
31 eicellen geteld op de echo, de grootte varieert heel erg. Morgen de punctie, spannend weer!

Ik hoop dat ze je de risico's van overstimulatie hebben uitgelegd?

Ik hoop dat er een paar eicellen inzitten die mooi bevrucht kunnen worden!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:48

Seltje schreef:
Lisewiesje schreef:
31 eicellen geteld op de echo, de grootte varieert heel erg. Morgen de punctie, spannend weer!

Ik hoop dat ze je de risico's van overstimulatie hebben uitgelegd?

Ik hoop dat er een paar eicellen inzitten die mooi bevrucht kunnen worden!



Ja ben ik van op de hoogte, heb een amh van 17.8 dus dat is mij elke x weer duidelijk gemaakt.

Eerste ronde 56 eicellen die is toen afgebroken.
Bij mijn zoontje op rechter eierstok 16 en linker eierstok niks vanwege een cyste.
Nu op linker eierstok 16 en rechter eierstok 15.

Het moeilijke is het goude ei vinden. Hopelijk zit die er deze ronde weer tussen.