Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:29

Knuffel voor jou Eefsel! :(:)

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:57

Eefsel2109 schreef:
Ik test ondertussen al een paar dagen licht positief. Kan het nog niet echt beseffen :')


Gefeliciteerd!!!!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:50

Heel veel sterkte Morgenzon, overstimulatie is heel erg lastig :(:)

Eefsel, jij ook sterkte :(

Hier ook niet zo'n goed nieuws, na heel lang proberen eindelijk het bericht gekregen dat ik zwanger was, gisteren was ik 6+5 en tot dan toe zag alles er heel goed uit, hCG steeg goed en er was al een vruchtje te zien op de echo. Maar plots kreeg ik een heel zware bloeding en tegen de tijd dat ik op de spoedgevallen was vonden ze al niks meer op de echo :( Morgen moet ik naar de fertiliteitskliniek om te bespreken wat er verder moet gebeuren.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:35

Jeetje, wat rot, Eline! Heel veel sterkte!

Eefsel, ook jij sterkte!

Morgenzon, wat rot! Hopelijk voel je je gauw beter.

Knuffel voor alle dames die dit momenteel nodig hebben. :knuffel:

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:17

Damber2 schreef:
Eefsel2109 schreef:
Ik test ondertussen al een paar dagen licht positief. Kan het nog niet echt beseffen :')


Gefeliciteerd!!!!


Mijn excuses. Ergens ging er iets mis waardoor ik echt dacht dat het de laatste opmerking van je was.

Ik lees terug, dat klopt dus niet. Sorry.

Maar het kan wel zijn dat je een korte innesteling had. Ik zie dat je sensitest gebruikt. Die hebben echt niet zo’n duidelijke indroogstreep. Dus er speelde zeker wel iets bij jou.

Drink niet 2 uur voor de rest. En doe hem morgenvroeg weer. Avond ervoor geen overmatig vocht drinken. En uiteraard geen alcohol.

Hoop dat het toch een positieve test wordt.. en ik je wel terecht alsnog mag feliciteren

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:25

Jeetje Eline wat een vreselijk nieuws, veel sterkte. Ook voor Eefsel een dikke knuffel.

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:53

Morgenzon knuffel hoop dat je snel weer op geknapt ben

Lijkt heel erg op mijn verhaal Eline heel veel sterkte knuffel

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:59

Wat een vreselijk nieuws Eline, heel veel sterkte! :(:)

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:19

:( eline dit is echt triest... stom lichaam e

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:40

oooh Eline wat verdrietig. En Eefsel ik snap dat de moed in je schoenen zit, maar ik zou idd echt voor de zekerheid testen. alles kan %)

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:58

Ooh wat erg Eline |( heel veel sterkte!

Menstruatie is al begonnen dus helaas. En waar ik echt last had van misselijkheid en vermoeidheid is de misselijkheid ondertussen helemaal verdwenen. Mag wel gelijk door voor de volgende terugplaatsing dus volgende week weer de eerste echo.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 17:38

Knuffel dames

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:24

Ach nee... wat een narigheid lees ik allemaal, ben er even stil van -O- heel veel sterkte, beterschap en een hele dikke knuffel voor wie het kan gebruiken :knuffel:

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:43

Wat ontzettend verdrietig Eline..

Knuffel voor iedereen die hem hard nodig heeft!

Ik mocht gelukkig woensdag avond weer naar huis. Zit nu te wachten op een nieuwe controle. Toch wel een klein beetje zenuwachtig of er toch misschien al iets is te zien. Dinsdag zij de gynaecoloog namelijk dat als het vroeg is je soms al wat vocht in de baarmoeder kunt waarnemen.

Andere kant van het verhaal over iemand die wel normaal en snel zwanger kan raken. Mijn beste vriendin is zwanger van haar 2e. Ze is drager van A.LS en kan dit 50/50 doorgeven. Helaas heeft ze van te dichtbij meegemaakt hoe deze ziekte iemand langzaam kapot maakt en dat wil ze niet doorgeven. Wat ik enorm goed begrijp en ik sta volledig achter haar. Dit kan alleen getest worden door een v.lokkentest op 11 weken en de uitslag duurt 3. Zo ontzettend verdrietig dat het deze ronde foute boel is. Morgen wordt het weg gehaald.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:58

Morgenzon schreef:
Wat ontzettend verdrietig Eline..

Knuffel voor iedereen die hem hard nodig heeft!

Ik mocht gelukkig woensdag avond weer naar huis. Zit nu te wachten op een nieuwe controle. Toch wel een klein beetje zenuwachtig of er toch misschien al iets is te zien. Dinsdag zij de gynaecoloog namelijk dat als het vroeg is je soms al wat vocht in de baarmoeder kunt waarnemen.

Andere kant van het verhaal over iemand die wel normaal en snel zwanger kan raken. Mijn beste vriendin is zwanger van haar 2e. Ze is drager van A.LS en kan dit 50/50 doorgeven. Helaas heeft ze van te dichtbij meegemaakt hoe deze ziekte iemand langzaam kapot maakt en dat wil ze niet doorgeven. Wat ik enorm goed begrijp en ik sta volledig achter haar. Dit kan alleen getest worden door een v.lokkentest op 11 weken en de uitslag duurt 3. Zo ontzettend verdrietig dat het deze ronde foute boel is. Morgen wordt het weg gehaald.


Morgenzon wat een ontzettend droevig verhaal :( Ik begrijp wel volledig dat zij zo'n ernstige aandoening liever niet doorgeeft aan haar kindje, ik denk dat ik in zo'n situatie dezelfde keuze zou maken.
Ik weet natuurlijk niet of dit voor hen mogelijk of wenselijk is, maar ik dacht dat zulke genetische afwijkingen bij embryo's kunnen worden getest als je IVF doet met genetische screening? Een IVF traject is natuurlijk heel lastig, maar het kan wel die pijn wegnemen van een zwangerschap afbreken :(

Heel veel succes voor jou en hopelijk voel je je gauw wat beter :(:)

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:33

Zeker kan dat, dat is PGD. Wij hebben dit traject net volledig doorlopen en ik raad het iedereen af. We zijn vier jaar bezig geweest met een hoop ellende en het heeft niet tot resultaat geleid. Ook als het wel gelukt was had ik het afgeraden, het is een enorme psychische belasting.

Ook is de wachtlijst vreselijk lang momenteel omdat alles door COVID op zijn gat lag.

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:34

Dat klinkt enorm heftig Choixx..

Niet zwanger hcg waarde was nu al lager, net CT gehad ivm vermoeden bloedprop in de longen. Vocht in de buikholte wat er dinsdag niet zat. Zit je moederziels alleen te wachten in het ziekenhuis wat er nu gaat gebeuren. Ik ben er klaar mee..

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:43

dikke knuffel morgenzon, wat naar allemaal

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:54

Dikke knuffel morgenzon wat een ellende allemaal

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:55

Och Morgenzon dikke knuffel! Hopelijk valt het allemaal wat mee en voel je je gauw wat beter :(

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:57

Vreselijk verhaal Morgenzon. Inderdaad altijd een moeilijke keuze in dat geval, PGD of toch proberen. Ik zou denk ik toch eerder kiezen voor PGD maar dat het geen leuk traject is, kan ik goed geloven...

En wat een tegenslag voor jou ook weer, heel heftig :(:)

Ik had vandaag ook weer een echo, nog geen follikelgroei te zien -O- zit nu op dag 13 van de nieuwe cyclus. Had er wel op gehoopt want vorige cyclus leek de letrozole wel aan te slaan. Volgende woensdag weer controle. Papieren zijn ingediend bij het ziekenfonds voor te mogen opstarten met spuitjes, hopelijk werkt dit beter.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:19

Joketje voor mij werkten de spuitjes veel beter, met pilletjes nooit een folikkel gehad en met Menopur had ik er altijd meteen :) Heb jij PCOS?

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:44

Morgenzon, het zit jou ook echt niet mee, he? Sterkte weer! Wat een verdrietig verhaal van je vriendin trouwens. Een hele moeilijke keuze, maar ik zou denk ik ook hetzelfde gedaan hebben.

Joketje, jammer dat de Letrozol deze ronde niet meer werkt. Hopelijk heb je meer geluk met de spuitjes.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:49

Das hoopvol Eline. Ik heb inderdaad ook PCOS. Het gaat steeds hetzelfde, nadat ik de eerste kuur van 5 dagen neem, groeien er telkens veel follikels een klein beetje ( tot 9 mm of zo) maar verder gebeurt er niets. Als ik dan nog eens 5 dagen neem krijg ik wel een dominante, maar dat zijn dan steeds cyclussen van 40 dagen wat ook te lang is. Vorige ronde met 7,5 eindelijk een cyclus van 28d, maar dan dus een cyste gehad. Aan de ene kant wil ik dus heel graag met de spuitjes starten maar aan de andere kant heb ik wel wat schrik dat ik nog vaker naar het ziekenhuis ga moeten dan. Maar ik heb het er graag voor over.

Hoe gaat het nu met jou verder Eline? Hoe was het op de afspraak met de fertiliteitsarts?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:36

Joketje, ik had ongeveer hetzelfde probleem als jij. Mijn cyclus moest meestal afgebroken worden omdat het te lang duurde voor ik een dominante follikel had.
Ik moest met de spuitjes juist minder vaak naar het ziekenhuis omdat ik meestal veel sneller een mooie dominante follikel had. Ik geloof dat ik meestal op dag 10 consultatie had, en dan op dag 13 nog eens, en dan kreeg ik meestal al Pregnyl mee en een afspraak voor de IUI.

Voor mij is het nog even wat onzeker of ik een curettage moet krijgen of niet. Normaal zou ik vandaag een curettage krijgen maar mijn fertiliteitsarts wilde liever nog even wachten omdat hij dacht dat het misschien toch nog vanzelf zou gebeuren. Donderdag moet ik terug voor bloedafname en echo.