Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:52

Eilinora schreef:
Gefeliciteerd trusthim, ook even leuk.

Hier een poosje niet gereageerd, voelde een beetje dubbel met het slechte nieuws steeds van anderen.

Ik was dus bij onze eerste ronde met hormoon injecties zwanger.
Inmiddels 15 weken al.


Nou ja!! Gefeliciteerd!
Moet zeggen dat ik het juist leuk vind! Geeft ook hoop.
Hoe gaat het verder met je?


Hier deze ronde geen ovulatie testen gedaan. Zelfs vorige week wat alcohol gedronken. Heel slecht maar heb het nu wat los gelaten.
Laat ik nu net deze dagen ziekjes zijn. Misselijk. Hoofdpijn. Gaat nog niet zoals ik wil.

Zie wel schattige baby’s op internet. Ja. Gun het iedereen.


Maar ook mijzelf ;(

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:09

Ik zei altijd, ik hun het echt iedereen.. maar mezelf iets meer. ~~}>

Ik hoop dat jullie snel zw worden.. ookal is het niet leuk in tijden van corona... ik wens het zo voor jullie
<3

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:25

Hier aan m’n baas verteld dat we in traject zaten. Heb er nooit enig verlof uur voor hoeven opnemen.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:11

_lautje_ schreef:
Hier aan m’n baas verteld dat we in traject zaten. Heb er nooit enig verlof uur voor hoeven opnemen.




Mooie baas heb je <3

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:33

Nicje87 schreef:
Vraagje, hoe hebben jullie het op je werk geregeld.
Met iui moet je volgens mij een paar keer terug om een echo van je eitje te laten maken en om natuurlijk de inseminatie te doen. Hebben jullie verteld op je werk over het traject? Hoe hebben jullie het gedaan met vrij krijgen?


Wettelijk geregeld krijg je er vrij voor...ik heb mijn directe collega's het verteld en er wordt echt niet moeilijk over gedaan gelukkig

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:37

veerledec schreef:
Als je op mijn berichten in dit topic kijkt zou je een lijstje tegen moeten komen met tips, staan ook voedingstips bij, maar niet veel. Wel ook een boek denk ik, en anders zou je daar op moeten kunnen zoeken, ik vermoed dat daar meer voedingsadviezen instaan.
Edit, door het bericht te plaatsen kon ik het zelf ook terugvinden:

veerledec schreef:
Wat je zelf kan doen
- Q10 (ubiquinol) slikken, dit verbetert je eicelkwaliteit
- Beiden geen alcohol meer (maar ik neem aan dat dit al bekend is)
- B12 laten checken; een tekort aan B12 kan leiden tot onvruchtbaarheid, miskramen en neurale buisdeffecten. Bovendien heeft foliumzuur (B11) B12 nodig om te kunnen werken. Let op, bij langdurig gebruik van foliumzuur kan je B12 worden 'opgegeten/verbruikt' door het foliumzuur. Het is verstandig om je waarden regelmatig te laten checken, of extra B12 te gebruiken. Let op, artsen vinden B12 waardes nog goed terwijl ze dat niet zijn. Je hebt een minimale waarde van 185 nodig om neurale buisdeffecten te voorkomen, maar een minimum van 250 is beter.
- Schildklier laten checken; een te snel of te langzaam werkende schildklier beïnvloedt je oestrogeen en progesteron waardes nadelig.
- Utrogestan gebruiken tot 12 weken (wordt in buitenland standaard gedaan)
- Diverse middeltjes om de zaadkwaliteit te verbeteren
Huis-tuin- en keukentips ter bevordering van de innesteling:
- Granaatappelsap; bloedverdunnend
- Aspirine (acyletylezuur) 100mg van Bayer; bloedverdunnend
- Geen citrusvruchten na eisprong
- Geen koude voeten of veel koude dingen eten na eisprong
- Geen orgasmes kort na eisprong. Deze laatste drie kunnen zorgen voor een krampende baarmoeder
- Tarwekiemolie slikken (let op, kan soms je cyclus in de war brengen, na eisprong gebruiken)
- Boek 'Is your body baby friendly?' van Alan Beer over dit onderwerp
Waar je een (buitenlandse) arts voor nodig hebt:
- MOAT/assisted hatching etc, maar dan zit je al in een IVF/ICSI stadium
- Pipelle
- Pregnyl
- Laten testen op natural killer cellen; je eigen immuunsysteem is soms te sterk. In dat geval kan prednison en intrapilid helpen


Gezien, veel al gedaan op de dingen na die ik niet mag hebben

Vooral die koude voeten is zo'n ding dat heb ik bijna altijd, krijg ze nooit warm :')

Let zelf qua voeding ook heel erg op maar dat is soms ook lastig vol te houden

Eefsel2109

Berichten: 1111
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:20

Bij mij weten ze het ook op mijn werk, als ik als enige leiding ben en ik zou naar het ziekenhuis moeten is iedereen wel genegen om in te vallen. Daarnaast moeten ze het op mijn werk al vrij snel weten mocht ik zwanger raken aangezien ik met dieren werk en dan met een groot deel van de dieren niet meer iets mag ;)

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:30

Ik werk voor mij zelf. En voor mijn moeder.
Ik kan dus altijd zo weg lopen als het nodig was. Eerste afspraken zijn wel met een smoesje gegaan omdat we eerst wilde weten waar we stonden voor we het deelden.

Nicje87

Berichten: 9852
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:07

Bedankt voor alle reacties. Ik werk in een mannenwereld en er is op onze afdeling tot nu toe nog geen vrouw zwanger geweest. Dit maakt het voor mijn gevoel lastiger. De intake staat gelukkig gepland op een middag dat ik sowieso vrij zou zijn. Dat scheelt.

mvdbijl

Berichten: 3681
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:02

Ik kwam dit topic per toeval tegen.. Voor mijn gevoel is dit een onderwerp wat door zoveel mensen wordt onderschat en, wat een weg hebben sommige dames al bewandeld. Gelukkig ook succes verhalen, wat fijn!

Na enige tijd geprobeerd zwanger te worden maar me nog niet druk gemaakt te hebben waarom ik nog niet zwanger was kreeg ik 2 jaar geleden klachten. Van het kastje naar de muur sturen begon maar nee hoor, het lag niet op gynaecologisch gebied. Tot ik een nieuwe huisarts in de praktijk trof die mij doorstuurde naar een Gyn.. Nog geen week later had ik de diagnose kanker, een tumor in mijn baarmoeder. Een maand later wist ik dat ik geen sparende operatie kon krijgen en nu een jaar geleden ben ik geopereerd en bestraald.

Gelukkig hebben wij wel voor dit traject een aantal embryo's kunnen veilig stellen. Het voelt ondanks die weg in Nederland bijna onmogelijk lijkt als iets achter de hand, het is misschien voor je gevoel niet helemaal 100% onmogelijk.

Heel veel moeite heb ik met de dagelijkse opmerkingen van mensen die er vanuit gaan dat kids krijgen zo makkelijk is, er vanuit gaan dat iedereen ze zomaar kan krijgen. Daar zullen jullie ook vast veel tegen aan lopen. Ik neem mij altijd voor dat ik er iets van zeg maar, op het moment zelf klap ik dicht..

Ik hoop voor iedereen hier die in een traject zit dat dit ondanks Corona toch goed door kan gaan en er nog veel blije verhalen uitkomen..

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:54

Ik heb me tijd terug ook gemeld. Toen onderweg naar terugplaatsing 2.
Deze is helaas mislukt.

Maar inmiddels 8 weken zwanger van cryo 3! Gister 1e echo gehad en zag er allemaal super goed uit.

Baas is hier ook super schappelijk. Draai momenteel helft van de uren en rest staat op bijzonder verlof.
Nu kan ik rustig aan doen.

Dames
Ik wens jullie nog heel veel succes en houd moed!

Adamootje

Berichten: 6210
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 07:53

@mvdbijl, wat een heftig verhaal zeg! Misschien is het mijn leeftijd, maar ik krijg gelukkig nauwelijks met dergelijke opmerkingen te maken.

Shaya, wat leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan. :)

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:27

Ik ben even leeg...
Wederom een teleurstelling

Heb maar meteen een doorverwijzing geregeld.
Ze bellen later op de dag terug


Shaya gefeliciteerd!!! Wat fijn voor je!

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:55

Wat balen Damber
Sterkte

Gefeliciteerd Shaya geniet van je zwangerschap

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:33

wat rot damper, dikke knuffel

gefeliciteerd Shaya, hoop dat het voorspoedig mag blijven gaan


pffff hier al meer dan een week moe en sjagerijnig. Eerste x weer ongesteld na de miskraam/curetage maar man die was best pittig. en nu sinds 2 dagen opeens iedere dag licht bruin verlies een paar druppels 1x per dag. Volgens de app die ik gebruik komt woensdag mijn eisprong er weer aan maar dan zo vreemde rare afscheiding heb ik nog nooit gehad, zouden dat nog naweeën zijn van alles ? Voor de menstruatie doorzette hadden we ook heel even het idee dat ik gewoon al direct weer zwanger was maar helaas

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:50

Soms heeft dat tijd nodig ja.
Je zou voor de zekerheid volgende week een test kunnen doen.

Vind het eerder klinken alsof het nog wat na rOmmelt.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:06

Zijn er dames die ook temperaturen? Wat is nu een betrouwbare methodiek?

Hier smalle gehoorgangen. Dus of het merk is niet secuur genoeg.. of oor niet geschikt.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:05

@damper ik heb 1,5 jaar mijn temperatuur bijgehouden. Volgens mij moet je het in je mond meten omdat je oren niet altijd betrouwbaar zijn. Ik had thermometer naast mijn bed/onder mijn kussen liggen en deed het elke ochtend direct als ik wakker werd. De temperatuur hield ik bij in de app fertility friend omdat je daar een mooi grafiekje te zien krijgt. Ik vond het best wel wat inzicht geven.

Adamootje

Berichten: 6210
Geregistreerd: 10-11-10

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 01:33

@Damber2, sterkte!

Ik temperatuur niet, maar ik gebruik ovulatietesten.

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 02:29

Sterkte Damper, geef de moed niet op!

Eefsel2109

Berichten: 1111
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:37

Sterkte Damper :knuffel:

Hier flink wat papieren binnen gekregen voor maandag. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen!

Adamootje

Berichten: 6210
Geregistreerd: 10-11-10

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:07

Eefsel, spannend nu het traject steeds dichterbij komt. Succes maandag!

Het bloeden is deze maand weer vroeg begonnen. Ik zou eigenlijk woensdag pas ongesteld moeten worden, maar het begon dus vandaag al. De vorige maand bloedde ik ook 11 dagen na de eisprong. De eerste poging met Letrozol is dus mislukt. Helaas heb ik nu nog geen Letrozol in huis, omdat de apotheek het moet bestellen en ik ben nu alweer in de stress of het er wel op tijd zal zijn. Hopelijk ligt het recept morgen klaar.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:27

Hier mijn vriendin 1jaar insiminatie 8, allemaal ni gelukt. Nu 4icsi behandelingen. En hebt er blijkbaar maar 6 terugbetalend. En maar niet lukken e. Ffff ze is al 3jaar bezig. vraag me soms af hoelang je het volhoud. Ik heb zo met jullie te doen. Dan heb je mensen ,waarvan ik denk omg, en die hbbn er soms 4 ffff is gwn ni eerlijk!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:30

Damber sterkte! :knuffel:

Hier ook de hele administratie binnen van het nieuwe traject. Alleen weer geen cyclus te bekennen... -:(- . Het lijkt wel of mn lichaam zelf niks meer doet na die progynova. Dus straks toch maar weer ff bellen met de vraag of ik mag beginnen of dat ik eerst langs moet komen voor bloedonderzoek en inwendige echo. -O-

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:27

Irritant is dat boompje, ik heb geen cyclus meer na de Lucrin heel vervelend al die opvliegers. Na 7 weken na vorige poging mocht ik dus ook gewoon starten met progynova want er was toch nog geen cyclus te bekennen :')